Ännu en vecka där vartenda crossfitpass ser otroligt spännande och lockande ut, kul! Egentligen får jag gå max 3 gånger i veckan med mitt medlemskap (som då är lite billigare än det som ger obegränsad tillgång), men jag kanske försöker smyga in en fjärde gång den här veckan. Mig veterligen är det aldrig någon som kontrollerar
Jag började i alla fall med att gå dit redan ikväll. Det är första kvällspasset jag kör sedan min paus, och det var så härligt att träffa alla kvällsmänniskor igen! Flera stycken frågade var jag hade varit och jag blev lite varm i hjärtat av att någon lagt märke till att jag varit borta
Passet började med strikta pull-ups där vi skulle göra 3 set av så många reps vi kunde. Jag kände mig inte överdrivet stark idag men klarade i 3+2+1 i alla fall. Jösses så mycket tyngre det blir när man gör strikta istället för "vanliga"!
Efter detta delade vi upp oss i par och hjälptes åt att göra följande:
30 frivändningar
30 wall balls
20 snatches (tror det heter ryck på svenska?)
30 sit ups där vi passade ovan nämnda wall balls fram och tillbaka mellan varandra
4 varv, ingen maxtid. Jag och min partner blev klara på 20:21 och var nästan sist
I det här passet märkte jag verkligen att jag varit borta från crossfit ett tag. Frivändingarna, som jag annars är rätt bekväm med, kändes väldigt ovana och "kantiga" liksom och rycken likaså. Sedan blev jag lite chockad över att den övning som såg enklast ut på papper, sit ups, var den som kändes jobbigast

Kan eventuellt ha något att göra med att jag inte tränat core alls under tiden jag varit borta
På väg hem blev jag dränkt ända in på trosorna av stormen Dennis och kom hem fullständigt genomkyld, men efter att ha tagit en lång varm dusch och klätt på mig trippla lager börjar jag känna mig ok igen. Ska dock dricka lite varm choklad också för att vara på den säkra sidan