Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit lite inaktiv i tråden i någon vecka nu, men har ändå varit hyfsat bra på att hålla igång träningen som nu på vintern består av skidor. De senaste fem dagarna har jag fått ihop ett spinningpass och nästan 50 KM skidor.

Tyvärr blir det ingen resa till Dalarna i slutet av veckan. Ingen tjejvasa för mig med andra ord. Min pappa ligger i livets slutskede och det är viktigast just nu. Jag brukar dock bryta dagarna på sjukstugan för att komma ut lite. Så skönt att ta på sig skidorna och få svettas ut lite tankar :(

I dag med utsikt över Ryfjället, Tärnabys karaktäristiska fjällmassiv.

Visa bifogad fil 45671
Åh fy vad tungt! Kramar från mig också :heart
 
Har varit lite inaktiv i tråden i någon vecka nu, men har ändå varit hyfsat bra på att hålla igång träningen som nu på vintern består av skidor. De senaste fem dagarna har jag fått ihop ett spinningpass och nästan 50 KM skidor.

Tyvärr blir det ingen resa till Dalarna i slutet av veckan. Ingen tjejvasa för mig med andra ord. Min pappa ligger i livets slutskede och det är viktigast just nu. Jag brukar dock bryta dagarna på sjukstugan för att komma ut lite. Så skönt att ta på sig skidorna och få svettas ut lite tankar :(

I dag med utsikt över Ryfjället, Tärnabys karaktäristiska fjällmassiv.

Visa bifogad fil 45671

Men vad tråkigt!! ❤ kramar
 
Har varit lite inaktiv i tråden i någon vecka nu, men har ändå varit hyfsat bra på att hålla igång träningen som nu på vintern består av skidor. De senaste fem dagarna har jag fått ihop ett spinningpass och nästan 50 KM skidor.

Tyvärr blir det ingen resa till Dalarna i slutet av veckan. Ingen tjejvasa för mig med andra ord. Min pappa ligger i livets slutskede och det är viktigast just nu. Jag brukar dock bryta dagarna på sjukstugan för att komma ut lite. Så skönt att ta på sig skidorna och få svettas ut lite tankar :(

I dag med utsikt över Ryfjället, Tärnabys karaktäristiska fjällmassiv.

Visa bifogad fil 45671
Varm kram från mig också.❤️
 
Varit på massage igen. Spänningarna börjar äntligen lätta men än är det lång väg kvar. Blir rätt störd på mig själv att jag inte gått på massage oftare, då hade det inte varit såhär illa med mig. Blir också störd på läkare, sjukgymnaster och en tidigare kiropraktor som inte tog mina olika långa ben på allvar och fick mig korrigerad för många år sen utan bara konstaterade och gick vidare :wtf:

Men men, i år ska jag bli bra, eller i alla fall mycket bättre. Jag ger mig själv ett helt år av lugn och eftertanke med vad jag tar mig för kroppsligt. Ena hästen kräver verkligen sin ryttare, har jag några sämre ryggdagar så kanske han får nöja sig med en tur i skogen istället för ett träningspass, vissa dagar kanske jag får halvligga i soffan eller sängen och jobba, jag kanske får skippa promenaden om jag bara har möjlighet att gå på hårt underlag, jag kanske får flytta träningen till en dag då jag inte har så ont istället för att kötta på ändå, jag kanske får stå 15 minuter i vedhögen istället för en timme osv osv. Lugn och eftertanke.

Idag får hästarna nöja sig med lite longering och så ska jag ta en promenad med hunden :)
 
Blä. Jag är i valet och kvalet ang Tjejvasan. Men ska ta nya prover imorgon iaf, hoppas de kan svara på ett par frågor jag har då :).
Håll gärna tummarna för mig 😊.
 
Lyssnar på Styrkelabbets nya poddavsnitt som handlar om att hantera sina skador på rätt sätt. Kände mig väldigt träffad när jag såg rubriken och var tvungen att lyssna :p "Calm shit down. Build shit up" sa dom flera ggr, bra tänk!
 
Alltså jag ääär så peppad på crossfit ikväll! Tänk så bra att jag tog den där pausen i december/januari, jag har liksom fått total nytänding på hela grejen och tänker på crossfit oftare än jag vill erkänna! :angel:

Passar på att njuta ordentligt av den här känslan, för smekmånadsperioden har definitivt ett slut. Förmodligen framåt mitten av nästa vecka, typ. :D
 
Alltså jag ääär så peppad på crossfit ikväll! Tänk så bra att jag tog den där pausen i december/januari, jag har liksom fått total nytänding på hela grejen och tänker på crossfit oftare än jag vill erkänna! :angel:

Passar på att njuta ordentligt av den här känslan, för smekmånadsperioden har definitivt ett slut. Förmodligen framåt mitten av nästa vecka, typ. :D
Låter härligt! Njut :laugh:
 
Jag var och tog nya prover i förmiddags och som jag förstod det skulle jag bli uppringd med resultatet senare under dagen. Men de har inte ringt.
Tror ni de kommer ringa imorgon eller får man själv ringa upp om man vill ha snabbt besked? Det kommer kanske på posten annars...? Nån med erfarenhet?
 
Hörni ni som varit gravida! Jag behöver hjälp - min rumpa har försvunnit! :eek::rofl:

Har ju hört att det kan hända men det var märkligt när jag upptäckte att det faktiskt blivit så :p Jag har alltid haft ordentlig rumpa men nu går det liksom bara rakt ner??!

Vad göra? Nån som lyckats få tillbaka sin rumpa och har tips? Eller nån annan som känner sig manad :D
Haha ja min röv försvann också tillfälligt efter graviditeten 😅 Tycker nog den är tillbaka nu efter mycket promenader i backar förra året och en del styrketräning nu.

Angående provsvar @strawberrysylt : du kan inte logga in på 1177 och kolla?

Jag körde mitt andra pass för veckan idag med bra känsla :) Har riktigt go känsla i bänkpressen nuförtiden vilket förvånar mig då det alltid varit den basövning jag gillar minst 😅
Får se om jag får till något mer gympass då min man ska iväg i slutet av veckan och jag har ingen annan barnpassning heller tror jag. Vi får se!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp