Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäklar vad flitig du är med dina pull ups! Du kommer ju kunna göra typ 62471 stycken vid årets slut :D Har du en stång hemma som du kan jobba med eller var övar du? Jag har funderat på att köpa en sådan där som man kan hänga i dörrkarmen...
Jag har en tendens att snöa in mig på saker :angel: sen blir jag uttråkad efter ett tag och byter till något nytt :p men att komma upp i 5-10 pullups hade inte varit fel!
Jag kör oftast hemma med ringar faktiskt, har hört att det är mindre tufft för armbågarna (har tidigare haft musarm) och det passade bättre att sätta upp på balkongen.
 
Jag blev spontaninbjuden på middag hemma hos några kompisar från universitetet igår, så jag prioriterade det över crossfit. Det var helt rätt beslut, för åh vilken rolig kväll vi hade!

Dagens crossfitpass ser rent ut sagt skittråkigt ut, och 2 av 3 övningar är sådana som jag av olika anledningar inte kan utföra ordentligt, så jag besparar mig det lidandet och kör ett rejält yogapass hemma istället. Jag har tyvärr haft rätt mycket problem med nacken sedan nackspärret för några veckor sedan, som jag sedan råkade knäcka till på nytt när jag trillade framlänges ner för en backe när vi var och åkte skidor, så jag känner att den behöver lite extra TLC. Ska ta tag i att boka in lite idrottsmassage också, för varken nacken eller bröstryggen är särskilt glada.
 
Jag jobbar hemma och kunde smita iväg på lunchpasset idag. Redan i söndags tyckte jag att dagens pass såg väldigt roligt ut, och jag hade rätt! Efter cirkelträning (burpees, air squats och utfallssteg åt sidan) och ett gäng rörlighetsövningar som uppvärmning körde vi 8 rundor av följande:

Minut 1: 5 tunga knäböj (fast för mig blev de mer halvtunga, skulle ha lassat på lite mer vikt)
Minut 2: Så många burpees man hann
Minut 3: Vila

Jag höll mig kring 15 burpees per runda, så sammantaget gjorde jag 40 halvtunga knäböj och 120 burpees på 24 minuter :D

Det var riktigt roligt nästan jämt (dock aldrig under burpees-minuterna :yuck:) och jag gillar upplägget. Tycker om när jag får tävla mot mig själv, tycker om pass som kräver att man tänker till och planerar lite, och tycker om när det gäller tid snarare än repetitioner eftersom det blir mycket lättare mentalt.

Supernöjd och helt slut i både armar och ben!
 
Såhär glad blev jag av dagens skidåkning, första passet på 1,5 v! Jag kan ju inte vila resten av mitt liv... ätit extra mycket idag med. :)
 

Bifogade filer

  • 20200215_153718.webp
    20200215_153718.webp
    157,5 KB · Visningar: 38
Var på skivstångspass igår för första gången på flera år. Så börjar känna träningsvärken komma nu 😅.
Men bra pass ändå! Brukar ju köra marklyft och knäböj med stång men inte så mycket annat. Det negativa är väl att det är lite svårt att få till det med vikterna i varje övning.
Anmälde mig till ett nytt skivstångspass i morgon.
 
Hörni ni som varit gravida! Jag behöver hjälp - min rumpa har försvunnit! :eek::rofl:

Har ju hört att det kan hända men det var märkligt när jag upptäckte att det faktiskt blivit så :p Jag har alltid haft ordentlig rumpa men nu går det liksom bara rakt ner??!

Vad göra? Nån som lyckats få tillbaka sin rumpa och har tips? Eller nån annan som känner sig manad :D
 
Hörni ni som varit gravida! Jag behöver hjälp - min rumpa har försvunnit! :eek::rofl:

Har ju hört att det kan hända men det var märkligt när jag upptäckte att det faktiskt blivit så :p Jag har alltid haft ordentlig rumpa men nu går det liksom bara rakt ner??!

Vad göra? Nån som lyckats få tillbaka sin rumpa och har tips? Eller nån annan som känner sig manad :D

Jag har fått tillbaka min rumpa och mer därtill. :D Så det går!
 
Hörni ni som varit gravida! Jag behöver hjälp - min rumpa har försvunnit! :eek::rofl:

Har ju hört att det kan hända men det var märkligt när jag upptäckte att det faktiskt blivit så :p Jag har alltid haft ordentlig rumpa men nu går det liksom bara rakt ner??!

Vad göra? Nån som lyckats få tillbaka sin rumpa och har tips? Eller nån annan som känner sig manad :D

Jag har aldrig haft nån rumpa 😂
 
Fråga: Hur svårt kan det vara att resa sig från soffan och ta sju steg till vänster för att hamna på yogamattan och där dra av ett halvtimmespass?

Svar: Jättesvårt. Jätte, jättesvårt.

Lärdom: Parkera inte i soffan mellan Ikea-tur och yogapass. Dåligt för träningsmotivationen.
 
Jag tänkte egentligen åka skidor idag men sov så kasst så det blir imorgon istället. Gjorde däremot klart 30 days of yoga idag! Ska nog prova följa Adriene's månadskalendrar hädanefter.
I helgen satte jag upp en bullet journal så att jag lätt kan se hur många dagar jag tränat, yogat och mediterat på en månad och hittills i februari så har jag mediterat alla dagar, yogat alla dagar förutom en och tränat strax över varannan dag i snitt :bump:
 
Ännu en vecka där vartenda crossfitpass ser otroligt spännande och lockande ut, kul! Egentligen får jag gå max 3 gånger i veckan med mitt medlemskap (som då är lite billigare än det som ger obegränsad tillgång), men jag kanske försöker smyga in en fjärde gång den här veckan. Mig veterligen är det aldrig någon som kontrollerar :angel:

Jag började i alla fall med att gå dit redan ikväll. Det är första kvällspasset jag kör sedan min paus, och det var så härligt att träffa alla kvällsmänniskor igen! Flera stycken frågade var jag hade varit och jag blev lite varm i hjärtat av att någon lagt märke till att jag varit borta :love:

Passet började med strikta pull-ups där vi skulle göra 3 set av så många reps vi kunde. Jag kände mig inte överdrivet stark idag men klarade i 3+2+1 i alla fall. Jösses så mycket tyngre det blir när man gör strikta istället för "vanliga"!

Efter detta delade vi upp oss i par och hjälptes åt att göra följande:

30 frivändningar
30 wall balls
20 snatches (tror det heter ryck på svenska?)
30 sit ups där vi passade ovan nämnda wall balls fram och tillbaka mellan varandra

4 varv, ingen maxtid. Jag och min partner blev klara på 20:21 och var nästan sist :D

I det här passet märkte jag verkligen att jag varit borta från crossfit ett tag. Frivändingarna, som jag annars är rätt bekväm med, kändes väldigt ovana och "kantiga" liksom och rycken likaså. Sedan blev jag lite chockad över att den övning som såg enklast ut på papper, sit ups, var den som kändes jobbigast :nailbiting: Kan eventuellt ha något att göra med att jag inte tränat core alls under tiden jag varit borta :angel:

På väg hem blev jag dränkt ända in på trosorna av stormen Dennis och kom hem fullständigt genomkyld, men efter att ha tagit en lång varm dusch och klätt på mig trippla lager börjar jag känna mig ok igen. Ska dock dricka lite varm choklad också för att vara på den säkra sidan :D
 
Har varit lite inaktiv i tråden i någon vecka nu, men har ändå varit hyfsat bra på att hålla igång träningen som nu på vintern består av skidor. De senaste fem dagarna har jag fått ihop ett spinningpass och nästan 50 KM skidor.

Tyvärr blir det ingen resa till Dalarna i slutet av veckan. Ingen tjejvasa för mig med andra ord. Min pappa ligger i livets slutskede och det är viktigast just nu. Jag brukar dock bryta dagarna på sjukstugan för att komma ut lite. Så skönt att ta på sig skidorna och få svettas ut lite tankar :(

I dag med utsikt över Ryfjället, Tärnabys karaktäristiska fjällmassiv.

84144424-DECB-4571-9FCD-496038D92CB2.webp
 
Har varit lite inaktiv i tråden i någon vecka nu, men har ändå varit hyfsat bra på att hålla igång träningen som nu på vintern består av skidor. De senaste fem dagarna har jag fått ihop ett spinningpass och nästan 50 KM skidor.

Tyvärr blir det ingen resa till Dalarna i slutet av veckan. Ingen tjejvasa för mig med andra ord. Min pappa ligger i livets slutskede och det är viktigast just nu. Jag brukar dock bryta dagarna på sjukstugan för att komma ut lite. Så skönt att ta på sig skidorna och få svettas ut lite tankar :(

I dag med utsikt över Ryfjället, Tärnabys karaktäristiska fjällmassiv.

Visa bifogad fil 45671

Vad ont det gör mig att läsa om din pappa. :( Fint att du kan ta dig ut och finna lite utlopp och kanske få lite energi. Kram!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp