Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag har blivit förkyld. :meh: Eller, rättare sagt så har en förkylning som legat ett tag vägrat släppa taget och det är egentligen först nu jag börjar känna mig allmänpåverkad. Pulsökning innebär hostanfall och jag har varje morgon blivit förvånad över hur mycket snor och slem en enda människa kan producera...

Har följaktligen vilat från träningen igår och idag, vilar antagligen imorgon också och testar ett lättare pass på fredag. Håll tummarna för att det funkar!
 
Angående provsvar @strawberrysylt : du kan inte logga in på 1177 och kolla?

Men vad häftigt!! Tack!! Jag loggade in där och där kan jag ju läsa allt om mig! Det hade jag ingen aning om!

Men 🤦‍♀️ tyvärr har hon som tog proverna skrivit fel, jag undrade över om jag vågar åka Tjejvasan, men hon har skrivit Vasaloppet, som jag ju redan fattat att jag inte kan åka. Nu kommer ju doktorn tro jag är korkad. 🤦‍♀️ Men å andra sidan då kanske hon ringer... :angel:
Provsvaren finns där alltså, men var inte bedömda av läkaren än, så de säger mig inte så mkt.
 
Och låter så jäkla kul med crossfiten @Mineur !! Tänker att jag ska börja lite smått nu i vår (kanske redan i mars!?) :bump:
Jaaa, hoppas du kommer igång snart också! Tycket det är så kul att höra om andras träningspass, framförallt crossfit!
Och jag har blivit förkyld. :meh: Eller, rättare sagt så har en förkylning som legat ett tag vägrat släppa taget och det är egentligen först nu jag börjar känna mig allmänpåverkad. Pulsökning innebär hostanfall och jag har varje morgon blivit förvånad över hur mycket snor och slem en enda människa kan producera...

Har följaktligen vilat från träningen igår och idag, vilar antagligen imorgon också och testar ett lättare pass på fredag. Håll tummarna för att det funkar!
Usch då! Krya på dig!
Men vad häftigt!! Tack!! Jag loggade in där och där kan jag ju läsa allt om mig! Det hade jag ingen aning om!

Men 🤦‍♀️ tyvärr har hon som tog proverna skrivit fel, jag undrade över om jag vågar åka Tjejvasan, men hon har skrivit Vasaloppet, som jag ju redan fattat att jag inte kan åka. Nu kommer ju doktorn tro jag är korkad. 🤦‍♀️ Men å andra sidan då kanske hon ringer... :angel:
Provsvaren finns där alltså, men var inte bedömda av läkaren än, så de säger mig inte så mkt.
Nämen vad klantigt! Och irriterande! Men som du säger, nu kanske hen verkligen tar sig tid att ringa upp dig i alla fall för att prata lite allvar med dig om dina idrottsambitioner :D
 
Den positiva känslan höll i sig och det blev ännu ett härligt pass med underbart sällskap :love: Jag hade slarvat lite med maten (lite yoghurt är inte tillräckligt som mellanmål före träning om du ätit smoothie till frukost och sallad till lunch, skärpning Mineur!) och kände mig rätt låg på energi på väg dit, och jag har dessutom så löjligt mycket träningsvärk överallt sen i måndags, men passet gick ändå över förväntan och jag är jättenöjd!

Efter uppvärmning var det teknikträning militärpress och sedan skulle vi jobba oss upp till en vikt som vi klarade att göra tre repetitioner med. Jag fixade 32.5kg och var sååå nära att fixa 33.5kg också - jag testade två gånger och fixade 2.5 reps, men den där sista biten på tredje repetitionen ville sig bara inte. Störigt som få, men nu har jag i alla fall ett väldigt tydligt mål inför nästa gång!

Del 2 av passet gick sedan ut på att göra följande:
40+30+20+10 militärpress
40+30+20+10 kb-svingar

Här körde jag bara med 15 kg, och det var fullt tillräckligt vill jag lova! Militärpress är ju en väldigt isolerad övning och när orken tar slut tar den verkligen slut, så det var viktigt att vara smart och inte gå ut för hårt varken sett till hur tungt man lyfte eller hur många repetitioner man gjorde i följd (jag delade in det i omgångar om 8-10 reps).

Nu har jag fyllt på tanken med massor av mat samt två kanelbullar :d
 
Tränat en del den här veckan, en snabbis på gym, dans och sen morgonyoga igår, bra för mina stela höfter 🙂.
I eftermiddag blir det ett skivstångspass, sådär lagom till att träningsvärken i armarna försvunnit från förra skivstångspasset i lördags 😅.
 
Vill också ha en röv 😅 Jag har rejäla ben men annars lite dåligt med former. Platt röv och knappt några bröst så jag kanske får inse att det är så jag ska se ut 😂
 
Alltså min ända har också blivit alldeles platt på senare år. Men jag hade inte aning om att det kan vara pga graviditet. Jag trodde det var resultat av allt stillasittande på jobbet. Men jag ska ta tag i det där ngn dag. Snart...
 
Den positiva känslan höll i sig och det blev ännu ett härligt pass med underbart sällskap :love: Jag hade slarvat lite med maten (lite yoghurt är inte tillräckligt som mellanmål före träning om du ätit smoothie till frukost och sallad till lunch, skärpning Mineur!) och kände mig rätt låg på energi på väg dit, och jag har dessutom så löjligt mycket träningsvärk överallt sen i måndags, men passet gick ändå över förväntan och jag är

Eller ännu hellre -en mer rejäl lunch de dagar man ska träna. Jag brottas med att lära mig samma sak.:)
 
Eller ännu hellre -en mer rejäl lunch de dagar man ska träna. Jag brottas med att lära mig samma sak.:)
Ja, det är ju också ett alternativ såklart. Jag har dock lite svårt att äta mycket på en och samma gång, särskilt vid frukost och lunch, så för mig passar det bättre med ett lite rejälare mellanmål mellan lunch och träning + middag :)
 
Vill också ha en röv 😅 Jag har rejäla ben men annars lite dåligt med former. Platt röv och knappt några bröst så jag kanske får inse att det är så jag ska se ut 😂

Ja man ser ju olika ut från början! Min har alltid varit hyfsat stor på alla ledder så jag blev så förvånad när jag tittade mig i spegeln och det var som en sömlös övergång mellan rygg och lår, rakt ner bara :D Spelar väl ingen roll egentligen men ovant!
 
Alltså min ända har också blivit alldeles platt på senare år. Men jag hade inte aning om att det kan vara pga graviditet. Jag trodde det var resultat av allt stillasittande på jobbet. Men jag ska ta tag i det där ngn dag. Snart...

Tydligen är det så! Har för mig att jag läst att det beror iaf delvis på att rumpmusklerna ofta blir väldigt inaktiva under graviditeten när man blir så framtung, många börjar svanka osv. För mig var det supertydlig skillnad före och efter graviditet, det tyckte även både mamma och maken, på en direkt fråga ska tilläggas ;)
 
Tydligen är det så! Har för mig att jag läst att det beror iaf delvis på att rumpmusklerna ofta blir väldigt inaktiva under graviditeten när man blir så framtung, många börjar svanka osv. För mig var det supertydlig skillnad före och efter graviditet, det tyckte även både mamma och maken, på en direkt fråga ska tilläggas ;)
Ja, alltså jag vet ju när jag tänker efter att det var efter grav som jag upptäckte det. Men jag gjorde aldrig kopplingen. Jag föddes enligt uppgift helt utan rumpa så jag tänkte att det kanske är så jag ska avsluta det också. :D
 
På väg upp med skidliften nu :bump: åkte några åk i förrgår och det kändes helt som vanligt, men jag tar det ganska lugnt och tänkte inte åka så länge idag heller. Tränade hemma igår och lyckades få träningsvärk så känner mig ganska stel, ska bli skönt med lite yoga när jag kommer hem :p
 
På väg upp med skidliften nu :bump: åkte några åk i förrgår och det kändes helt som vanligt, men jag tar det ganska lugnt och tänkte inte åka så länge idag heller. Tränade hemma igår och lyckades få träningsvärk så känner mig ganska stel, ska bli skönt med lite yoga när jag kommer hem :p
Åååh så avundsjuk på dig som kan ha skidåkningen som en del av vardagen sådär! :love:
 
Lunchträning idag också! Passets upplägg var väldigt likt det förra fredagen vilket passade mig utmärkt.

30 sekunder med så många thrusters (knäböj som övergår i push press) man hann med
30 sekunders vila
30 sekunder med så många burpees man hann med
30 sekunders vila

10 rundor totalt

Det var svinjobbigt och aldrig har väl 30 sekunder gått så fort och så långsamt på samma gång! Jag hatar thrusters.

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska ta mig iväg på morgonpasset imorgon också, eller om jag ska låta kroppen ta det lite lugnt. Den förnuftiga delen av mig säger att ett yogapass vore bättre eftersom jag gått runt med hyfsat brutal träningsvärk typ överallt de senaste två veckorna. En annan del av mig tycker att morgondagens pass verkar så himla roligt att det vore synd att inte gå. Tror jag väntar och ser 1) när jag vaknar och 2) hur jag känner mig imorgon och bestämmer utefter det!
 
Jaha såhär 17 h före start känns det som om jag kommer avstå Tjejvasan 😪😪. Men, ibland är jag bra på spontana (dumma?) beslut, så får väl se...

Men Blåbärsloppet finns kvar och asså om jag inte kan åka 9 km i lugnt tempo som en utflykt, nä asså då... vet jag inte hur jag ska uttrycka mig... men då asså näe.
 
Jaha såhär 17 h före start känns det som om jag kommer avstå Tjejvasan 😪😪. Men, ibland är jag bra på spontana (dumma?) beslut, så får väl se...

Men Blåbärsloppet finns kvar och asså om jag inte kan åka 9 km i lugnt tempo som en utflykt, nä asså då... vet jag inte hur jag ska uttrycka mig... men då asså näe.

Låter klokt att avstå. Håll fast vid det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp