Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade på lite böj och bänk imorse. Minsta pulshöjning = hosta. :meh: Får ta det lugnt någon dag till, få reps och inte alltför höga vikter. Det är ju ändå skönt att röra på sig, även om det är lite trist att inte kunna följa programmet.
 
Ridning på lunchen idag och nu ska jag rida igen. Sen blir det inte mycket mer idag :D Två ridpass får bli dagens motion. Lyckades dra mig i i skogen häromdagen så har ont i ett knä...blir så trött...
 
Fick till ett träningspass idag. Jag har inte tränat på några veckor, det har varit mycket stress pga jobb och lite annat externt. Marklyft, bänkpress och lite annat smått och gott. Kroppen kändes lite seg och tung, men det är kanske inte så konstigt när jag inte tränat på ett tag :)
 
Lunchträning idag också! Passets upplägg var väldigt likt det förra fredagen vilket passade mig utmärkt.

30 sekunder med så många thrusters (knäböj som övergår i push press) man hann med
30 sekunders vila
30 sekunder med så många burpees man hann med
30 sekunders vila

10 rundor totalt

Det var svinjobbigt och aldrig har väl 30 sekunder gått så fort och så långsamt på samma gång! Jag hatar thrusters.

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska ta mig iväg på morgonpasset imorgon också, eller om jag ska låta kroppen ta det lite lugnt. Den förnuftiga delen av mig säger att ett yogapass vore bättre eftersom jag gått runt med hyfsat brutal träningsvärk typ överallt de senaste två veckorna. En annan del av mig tycker att morgondagens pass verkar så himla roligt att det vore synd att inte gå. Tror jag väntar och ser 1) när jag vaknar och 2) hur jag känner mig imorgon och bestämmer utefter det!
Låter som en klok plan! :up:
 
Jaha såhär 17 h före start känns det som om jag kommer avstå Tjejvasan 😪😪. Men, ibland är jag bra på spontana (dumma?) beslut, så får väl se...

Men Blåbärsloppet finns kvar och asså om jag inte kan åka 9 km i lugnt tempo som en utflykt, nä asså då... vet jag inte hur jag ska uttrycka mig... men då asså näe.
Det vettiga är väl att avstå men jag förstår hur tråkigt det är. Kram till dig. :heart
 
Jaha såhär 17 h före start känns det som om jag kommer avstå Tjejvasan 😪😪. Men, ibland är jag bra på spontana (dumma?) beslut, så får väl se...

Men Blåbärsloppet finns kvar och asså om jag inte kan åka 9 km i lugnt tempo som en utflykt, nä asså då... vet jag inte hur jag ska uttrycka mig... men då asså näe.
Jag förstår att det känns jättetråkigt och tungt, men jag tror verkligen att det är rätt beslut att avstå. Det kommer fler vintrar och fler tjejvasor men däremot finns det bara en Strawberrysylt, så den måste du ta hand om på bästa sätt! :heart
 
Alltså. Nog för att man ska vara tacksam (ur löparperpektiv) för den här milda vintern som vi haft. Men BLÅSTEN! Den här j-kla BLÅSTEN!! Jag blir helt TOKIG!!! Det går ju bara inte att springa ute hur gärna man än vill. Tvivlar på att det blir bättre under dagen. Och jag som hade längtat så efter en morgonrunda. Bästa sättet att starta en lördag på ju. :love: Även om jag är tacksam över att ha ett löpband så är det ju inte alls samma sak att inte få komma ut. Suck och blä.
 
Här passar jag kanske in :)
Var tvungen att kolla hur länge jag sprungit, tänkte att det nog var 5 år kanske men icke - Jag har sprungit sedan 2012! :eek: 8 år alltså. Skyndat långsamt och springer mest för att det är roligt och gör att jag mår bra.
Sprang min första halvmara i lördags :up: Sen var jag korkad nog att ta et1 10km backpass, och sen styrketräna med knäböj så nu är vänster baksida lår slitet på något sätt - blir vila i helgen.

Förutom att springa rider jag. Det har jag gjort i 22 år. Bra träning, kul, avslappnande, sprutar endorfiner ur öronen på mig vareviga gång även om det inte gått bra. Rider mest på ridskola men före detta medryttarhästens ägare har två hästar jag är välkommen att komma och rida när jag vill - så rider lite där också.

Styrketränar även numera. Hemma med kroppen, hantlar, eller band. Började seriöst med det för kanske ett år sedan. Innan det blev det bara sporadiskt, och jag lyckades aldrig få kontinuitet. Tröttnade dock på att vara svagast i världen och inte ens orka hälla ut vatten ur kastruller utan att få kämpa. Nu kan jag hälla vatten ur kastruller utan att det är minsta kämpigt :banana:. Ska fortsätta med styrketräningen dock - det har förbättrat både ridning och löpning avsevärt!
 
Jag förstår att det känns jättetråkigt och tungt, men jag tror verkligen att det är rätt beslut att avstå. Det kommer fler vintrar och fler tjejvasor men däremot finns det bara en Strawberrysylt, så den måste du ta hand om på bästa sätt! :heart

Tack ❤❤.
Ja, jag ska försöka tänka så. Jag avstår iallafall, ligger hemma i sängen nu, ska eventuellt se tv-sändningen.
Får tänka att om jag återhämtar mig nu kan jag förhoppningsvis vara med på de andra loppen jag har inplanerade i år!
Känns bra att jag ska få hjälp! Nu är jag inställd på att ta hand om min kropp på riktigt, men vet att jag kommer behöva hjälp.
 
Tack ❤❤.
Ja, jag ska försöka tänka så. Jag avstår iallafall, ligger hemma i sängen nu, ska eventuellt se tv-sändningen.
Får tänka att om jag återhämtar mig nu kan jag förhoppningsvis vara med på de andra loppen jag har inplanerade i år!
Känns bra att jag ska få hjälp! Nu är jag inställd på att ta hand om min kropp på riktigt, men vet att jag kommer behöva hjälp.

Klokt beslut:heart
 
Var i boxen igen i onsdags, glömde skriva här ;) Fruktansvärd wod för mig. Löpning, t2b, burpees och hopprep = allt jag suger på/hatar (var mer i passet men kommer inte riktigt ihåg..). Skalade jättemycket och körde rodd/AB istället för löpningen.
Dock är mitt pannben är detsamma men jag är mindre tränad och 10kg tyngre, vilket gjorde att jag gick på pumpen redan i uppvärmningen :angel:
Efter typ 2/3 av passet vinglade jag av air biken och fick luta mig mot GHD-ställningen för att få luft/inte rasa ihop. Såg coach i periferin som började se lite oroad ut :D :angel: men tog mig igenom passet iaf.
(Obs, vill inte försköna/uppmuntra skadlig träning utan mer hur komiskt idiotisk jag är)

Har läst ikapp tråden och blev inspirerad av @Mineur emom så ska gå ner i förrådet och köra något liknande. Tror det blir cykel/KB snatch/vila x 24.
KB svingar, CJ, cykel och kanske burpees som uppvärmning. Eller något sånt.
 
Här passar jag kanske in :)
Var tvungen att kolla hur länge jag sprungit, tänkte att det nog var 5 år kanske men icke - Jag har sprungit sedan 2012! :eek: 8 år alltså. Skyndat långsamt och springer mest för att det är roligt och gör att jag mår bra.
Sprang min första halvmara i lördags :up: Sen var jag korkad nog att ta et1 10km backpass, och sen styrketräna med knäböj så nu är vänster baksida lår slitet på något sätt - blir vila i helgen.

Förutom att springa rider jag. Det har jag gjort i 22 år. Bra träning, kul, avslappnande, sprutar endorfiner ur öronen på mig vareviga gång även om det inte gått bra. Rider mest på ridskola men före detta medryttarhästens ägare har två hästar jag är välkommen att komma och rida när jag vill - så rider lite där också.

Styrketränar även numera. Hemma med kroppen, hantlar, eller band. Började seriöst med det för kanske ett år sedan. Innan det blev det bara sporadiskt, och jag lyckades aldrig få kontinuitet. Tröttnade dock på att vara svagast i världen och inte ens orka hälla ut vatten ur kastruller utan att få kämpa. Nu kan jag hälla vatten ur kastruller utan att det är minsta kämpigt :banana:. Ska fortsätta med styrketräningen dock - det har förbättrat både ridning och löpning avsevärt!
Jag tror att crossfit hade varit en sport för dig :angel: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp