Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planen var gym igår men efter en ridtur och en liten stund i vedhögen skrek ryggen stopp! Blir så trött och frustrerad! Känns inte som det är muskulärt enbart. Ska faktiskt boka en läkartid och förhoppningsvis få allt kollat ordentligt. När jag går till läkare, då är det illa....
Jag hoppas de kan hitta vad som är fel så att din rygg blir bättre! Låter verkligen inte alls kul det där :( Och så hoppas jag såklart att det inte är något allvarligt.
 
Jamen verkligen! Jag ska bli fysioterapeut i mitt nästa liv tror jag, jag tycker det är så himla spännande sådant här!
Åh det hade jag med kunnat tänka mig om jag levt om mitt liv :D Älskar att nörda in på sådant, blir sjukt avis och vill med ha en sådan workshop.
 
Kontaktat vårdcentralen och dom bokade in mig till en sjukgymnast för en första bedömning. Suck, har inget värre förtroende för sjukgymnaster. Men jag får väl stå på mig för att få en röntgen för att utesluta skador. Träning har jag rätt bra koll på själv faktiskt men vill inte envisas med att träna förrän jag vet så allt är okej.

Blä...
 
Kontaktat vårdcentralen och dom bokade in mig till en sjukgymnast för en första bedömning. Suck, har inget värre förtroende för sjukgymnaster. Men jag får väl stå på mig för att få en röntgen för att utesluta skador. Träning har jag rätt bra koll på själv faktiskt men vill inte envisas med att träna förrän jag vet så allt är okej.

Blä...
Jag har fått jätte bra hjälp av sjukgymnasten jag har nu och hade för ett par år sedan. Super duktig och engagerad och han har fått mig att klara av att träna igen efter skador och smärtor
 
Åh vad roligt att vara igång med träningen igen. Nu har jag sprungit 2 dagar i rad, endast 2 km för att inte belasta knän och resten av kroppen för mycket i början men kapade tiden med 5 minuter från igår till idag när jag kände mer vad jag kunde prestera :bump:

Ska träna styrka på gymmet en dag senare i veckan och sen springa en dag till och då satsa på 2,5-3 km.
 
Jag har fått jätte bra hjälp av sjukgymnasten jag har nu och hade för ett par år sedan. Super duktig och engagerad och han har fått mig att klara av att träna igen efter skador och smärtor

Jag har varit hos flera sjukgymnaster genom åren och inte en enda har kunnat hjälpa mig då dom aldrig förstod vart problemet kom från. Jag skulle träna och göra saker för att stärka men det hjälper ju inte när inte grundproblemet åtgärdades.
 
Jag har varit hos flera sjukgymnaster genom åren och inte en enda har kunnat hjälpa mig då dom aldrig förstod vart problemet kom från. Jag skulle träna och göra saker för att stärka men det hjälper ju inte när inte grundproblemet åtgärdades.

Aha, vad träligt att du fått den erfarenheten. Vad tror du att du behöver för hjälp?
 
Igår var näst sista gången på min crossfitkurs. Det var repetition av pull-ups, Handstand-pushups, och kettlebell snatches.
Sen en liten WOD på det
4x
20 cal Assaultbike/Row
10 + 10 KB snatch
10 HsPu

Och fick en liten film på HsPu, är ju inte nere helt men är ändå stolt med tanke på jag började i januari :D
 
Igår var näst sista gången på min crossfitkurs. Det var repetition av pull-ups, Handstand-pushups, och kettlebell snatches.
Sen en liten WOD på det
4x
20 cal Assaultbike/Row
10 + 10 KB snatch
10 HsPu

Och fick en liten film på HsPu, är ju inte nere helt men är ändå stolt med tanke på jag började i januari :D
Wow!
 
Igår var näst sista gången på min crossfitkurs. Det var repetition av pull-ups, Handstand-pushups, och kettlebell snatches.
Sen en liten WOD på det
4x
20 cal Assaultbike/Row
10 + 10 KB snatch
10 HsPu

Och fick en liten film på HsPu, är ju inte nere helt men är ändå stolt med tanke på jag började i januari :D
Coolt! :bump: Jag har funderat länge på att lära mig handstands, men jag har en orimlig rädsla för att vara uppochner :o
 
Precis kört dagens wod. Fy. Fan. Det enda jag är ”bra på”/gillar av den är air bike och KB swings.. :o (är lång med stark rygg)
Allt annat är jag helt värdelös på! Dvs har även svaga ben om jag inte kan lägga på ryggen..

8F5367E5-ED08-461C-90EB-5A06802576A1.webp


Detta resulterade ju i att jag döda mig på swingar och AB.. och kunde inte göra klart en enda runda av de andra övningarna inom minuten = fick ingen vila.

Usch! Hemsk wod! :angel:
Och det är kontrasten till måndagens wod som är den roligaste WODen jag någonsin gjort, tror jag.. man får ta det goda med det onda, helt enkelt :D
 
Igår var näst sista gången på min crossfitkurs. Det var repetition av pull-ups, Handstand-pushups, och kettlebell snatches.
Sen en liten WOD på det
4x
20 cal Assaultbike/Row
10 + 10 KB snatch
10 HsPu

Och fick en liten film på HsPu, är ju inte nere helt men är ändå stolt med tanke på jag började i januari :D
Så himla coolt och starkt! :bow: Tänkte du fortsätta med crossfit nu efter kursen, eller hur känner du?
Precis kört dagens wod. Fy. Fan. Det enda jag är ”bra på”/gillar av den är air bike och KB swings.. :o (är lång med stark rygg)
Allt annat är jag helt värdelös på! Dvs har även svaga ben om jag inte kan lägga på ryggen..

Visa bifogad fil 46054

Detta resulterade ju i att jag döda mig på swingar och AB.. och kunde inte göra klart en enda runda av de andra övningarna inom minuten = fick ingen vila.

Usch! Hemsk wod! :angel:
Och det är kontrasten till måndagens wod som är den roligaste WODen jag någonsin gjort, tror jag.. man får ta det goda med det onda, helt enkelt :D
Åh fy, EMOM är så jädra stressande! Vad menas med MB sit ups? Medicinboll eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp