Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på vad det är för knäppt fenomen jag upplever nu i musklerna.
Om ni någonsin har ätit sånt där godis som poppar i munnen vet ni hur det känns inuti mina muskler.

Jag har så klart haft muskelspänningar, och kramper, men det här är helt annorlunda. Det bor tusen små fåglar i benen, rumpan och ryggen och de vill picka sig ut? Är inte heller tusen nålar känslan utan det sitter längre in, I musklerna 🤔
 
Jag har träningsvärk på alla de rätta ställena efter gårdagens pass och känner mig orimligt nöjd med det. Idag vilar jag och ska försöka få in en promenad någon gång, men regnet har bokstavligen talat stått som spön i backen sedan jag slog upp ögonen i morse så vi får se hur det blir med den saken... Helt galet vad det regnar!

Har för övrigt fått veta att det inte är ett crossfit-gym jag kommer gå tillbaka till när allt det här är över. Det har varit rätt stormigt i crossfit-världen på senaste då företaget CrossFit betett sig som idioter gällande såväl coronautbrottet som Black Lives Matter (läs mer här om ni vill), så det är massor av boxar - inklusive min - som klippt alla band och inte längre kommer att få titulera sig crossfitgym. Förhoppningsvis har det ingen större inverkan på själva träningen, och oavsett vilket är jag stolt att tillhöra en box med så pass sunt tänk! Det hade inte känts bra att veta att jag indirekt stöttar ett företag som CrossFit med mina pengar nu efter att all den där skiten kom fram...
Oj, jag trodde crossfit var en träningsform typ "löpning" 🙈
Det där låter ju helt sjukt, jag hade inte heller velat ge ett enda öre till ett sådant företag.
 
Jag har träningsvärk på alla de rätta ställena efter gårdagens pass och känner mig orimligt nöjd med det. Idag vilar jag och ska försöka få in en promenad någon gång, men regnet har bokstavligen talat stått som spön i backen sedan jag slog upp ögonen i morse så vi får se hur det blir med den saken... Helt galet vad det regnar!

Har för övrigt fått veta att det inte är ett crossfit-gym jag kommer gå tillbaka till när allt det här är över. Det har varit rätt stormigt i crossfit-världen på senaste då företaget CrossFit betett sig som idioter gällande såväl coronautbrottet som Black Lives Matter (läs mer här om ni vill), så det är massor av boxar - inklusive min - som klippt alla band och inte längre kommer att få titulera sig crossfitgym. Förhoppningsvis har det ingen större inverkan på själva träningen, och oavsett vilket är jag stolt att tillhöra en box med så pass sunt tänk! Det hade inte känts bra att veta att jag indirekt stöttar ett företag som CrossFit med mina pengar nu efter att all den där skiten kom fram...

Jag hade missat hela den där röran, tack för länken :) Snacka om att de har gjort bort sig... Intressant också det där om att CrossFit misslyckats med att sprida vad deras varumärke innebär. Undrar hur många som bryter med dem nu, och vad som då kommer hända med den ”crossfit-liknande” träning som kommer erbjudas 🤔
 
Lite OT men jag läste mejlsvaret från CrossFit i blogginlägget :eek: Helvete alltså! Vilket jäkla svin, ärligt talat. Förstår att både du och ditt gym väljer att bryta. Bara det mejlsvaret är ju skäl nog, för att inte tala om resten av spektaklet.
Jamen precis! Det var främst därför jag länkade till den bloggen istället för nån av nyhetssajterna, just för att man får ännu mer inblick i hur sviniga de är även mot "sina egna" så att säga. När jag läste det där mailet högt för min sambo var hans första kommentar "han uttrycker sig på precis samma sätt som Trump och hans anhängare" och det ligger väldigt mycket i det tycker jag...
Oj, jag trodde crossfit var en träningsform typ "löpning" 🙈
Det där låter ju helt sjukt, jag hade inte heller velat ge ett enda öre till ett sådant företag.
Jomen det kan man nog säga att det är, det råkar bara vara så att just den här träningsformen har "uppfunnits" och formaliserats av en rik amerikansk gubbe som passade på att tjäna en sjuhelvetes massa pengar på det genom att göra det till en business... 🙄
Jag hade missat hela den där röran, tack för länken :) Snacka om att de har gjort bort sig... Intressant också det där om att CrossFit misslyckats med att sprida vad deras varumärke innebär. Undrar hur många som bryter med dem nu, och vad som då kommer hända med den ”crossfit-liknande” träning som kommer erbjudas 🤔
Ja, det ska verkligen bli spännande att se hur saker och ting utvecklar sig! De kommer ju att blöda pengar som aldrig förr av Reeboks försvinnande som sponsor, alla inställda tävlingar och av alla gym som nu klipper banden (antalet sägs vara uppe i flera hundra) eller helt enkelt konkar p.g.a virusutbrottet. Och det lär inte direkt hjälpa att CrossFit nu tillsatt en VD som redan var högst inblandad i organisationen och inte är ett dugg bättre än alla de andra...

Personligen ser jag gärna att hela företaget går i konkurs och att någon annan, bättre person börjar om från början men sannolikheten för det känns ju sådär... :p
 
@Mineur Ja att snabbt tillsätta Dave Castro (väl?) känns lite som att försöka sminka en gris :p Nån crossfitatlet hade också kommenterat att CEO är ju bara en titel, han är fortfarande inblandad i företaget.

Man undrar ju hur det blir med Games också, kommer atleter tacka nej till inbjudan efter detta?

Jag tänker att någon kanske kommer ta tillfället i akt och försöka med ett liknande koncept under annat namn? Alla boxar som sagt upp samarbetet tex. De lär ju inte vilja byta inriktning men kan inte kalla det crossfit längre.
 
Blir nog inget mer styrketräning denna veckan. Vi har börjat med höskörden och jag kommer alltså behöva stapla några hundra småbalar under helgen om allt går väl. Sparar därför kroppen inför det och håller mig till promenader, ridning och stretch och massage och hoppas på att kroppen håller :p
 
Blev 14 ganska sega kilometer med cykeln idag. Känner mig lite sliten nu så jag kommer att vila imorgon sen satsa på att göra en riktig långtur på fredag när jag är ledig och sen kanske ha någon mil kvar att cykla på lördag. Har cyklat drygt 60 kilometer nu av mina 100 km som ska göras till lördag.

Heja heja :)

Jag har registrerat min Tjejvättern nu :) Fin-cyklade de sista kilometrarna idag, de låg precis inom ramen för hur mycket jag får röra på mig. Kul att jag kunde göra den iaf :).
 
Vilodag idag det behövs verkligen känner jag. Tog en kopp te och smörgås efter jag slutat jobba sen drog jag upp benen i soffan, tog en bra bok och ett stort fat med vattenmelon. Avslappnande! Ikväll blir det färska räkor med lite goda tillbehör. Så är jag förhoppningsvis redo för en lång runda imorgon och en kortare på lördag innan jag är i mål!
 
@Mineur Ja att snabbt tillsätta Dave Castro (väl?) känns lite som att försöka sminka en gris :p Nån crossfitatlet hade också kommenterat att CEO är ju bara en titel, han är fortfarande inblandad i företaget.

Man undrar ju hur det blir med Games också, kommer atleter tacka nej till inbjudan efter detta?

Jag tänker att någon kanske kommer ta tillfället i akt och försöka med ett liknande koncept under annat namn? Alla boxar som sagt upp samarbetet tex. De lär ju inte vilja byta inriktning men kan inte kalla det crossfit längre.
Såvitt jag sett är det flera stora atleter som också klippt banden, och nuvarande världsmästarinnan har sagt att hon är extremt besviken och att hennes framtid med crossfit "är oklar", så det blir nog en hel del tapp i tävlingarna men frågan är om det är tillräckligt för att göra någon tillräckligt stor skillnad...

Jag hoppas verkligen att någon tar chansen och "gör om, gör rätt" liksom, men samtidigt känner jag att för egen del behöver jag egentligen inte att det finns någon specifik etikett på träningsformen som sådan, så länge jag får fortsätta ungefär som tidigare. För de som är intresserade av att tävla och så är det ju såklart annorlunda!
 
Ska snart ut på en lång runda med cykeln! Tyvärr en del blåst idag med kollade prognosen 7 m/s och 15 i byarna. Så ställer in mig på en relativt jobbig runda. Men jag har inte cyklat 6 mil för att ge upp nu har en vilja av stål att genomföra saker jag föresatt mig att göra!
 

Skönt med lite pepp! Bestämt mig för att inte ha bråttom idag. Har cyklat en mil och stannat för en fika på mitt favoritställe i Haga Café Eva. Tyckte det var för tidigt för lunch men var lite småhungrig då jag inte gillar att äta för mycket till frukost om jag ska cykla långt.

IMG_20200612_112223676.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 502
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp