Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
14,1 kn till av min tjejvättern gjord! Cyklade in till stan då jag hade några ärenden. Ryggsäcken var ganska tung på vägen hem och fick en välbehövlig vilopaus när det var broöppning på vägen hem.

IMG_20200609_180736793.webp
 
14,1 kn till av min tjejvättern gjord! Cyklade in till stan då jag hade några ärenden. Ryggsäcken var ganska tung på vägen hem och fick en välbehövlig vilopaus när det var broöppning på vägen hem.

Visa bifogad fil 52309

Bra jobbat, hur långt har du cyklat totalt nu? :)

Jag fick svar från VR att jag fick byta till Tjejvättern 😍. Så det ska jag väl få hoppas jag. Det finns ju ingen tempo-gräns.. så idag fin-cyklade jag 8 km (fast nu när jag skrev det känns det som appen inte stämmer, kan det verkligen va 8 km?... får kolla på det!) på gammel-cykeln och luktade på alla syrener ❤❤❤. 15 km kvar nu.
 
Har varit borta alldeles för länge från tråden nu :o Har även lyckats träna för mycket nu.
Förra veckans 52km springning (med 5-6 kilo packning), ridlektion, styrketräning och 11km vandring (med ca 10 kilo packning) i teknisk terräng har gjort att jag för första gången känner av lite belastningsskador.

Knäna vinkar lite försiktigt och typ "Hallå? skulle du kunna ta det lite... lite lugnt?"
Har ont i benhinnan på höger ben, och ont på utsidan av foten på vänster fot.

Jag har därför bestämt att detta får bli vilovecka. Jag ska dock springa virtuellt EcoTrail på lördag eller söndag, men utöver det blir det exakt 0 träning, kan hända att jag smyger in en yoga.
Är sjukt pepp på Ecotrail, medaljen är så vansinnigt fin :love:
 
Bra jobbat, hur långt har du cyklat totalt nu? :)

Jag fick svar från VR att jag fick byta till Tjejvättern 😍. Så det ska jag väl få hoppas jag. Det finns ju ingen tempo-gräns.. så idag fin-cyklade jag 8 km (fast nu när jag skrev det känns det som appen inte stämmer, kan det verkligen va 8 km?... får kolla på det!) på gammel-cykeln och luktade på alla syrener ❤❤❤. 15 km kvar nu.


Nu har jag cyklat 47,25 kilometer så är nästan halvvägs! Känns bra och som att det definitivt ska gå att fixa hela nu särskilt eftersom jag har semester på fredag.

Vad bra att du kan få byta lopp, förstår att det blev lite mycket eftersom du varit lite sjuk och så. Underbart att fincykla för mig är det verkligen en del av njutningen att stanna upp och njuta av omgivningen!

Jag måste sätta in i mig hur jag ska ladda upp det till vätternrundan sen, eftersom jag inte lyckats klura ut hur jag ska exportera filerna till gpx-format så kommer jag att ta kort med min sambos mobil, ett kort på denna veckans cykling totalt och ett kort vardera på lördagen och söndagens etapper med. Man kan ladda upp fem filer förstod jag och kort skulle gå bra.
 
Har varit borta alldeles för länge från tråden nu :o Har även lyckats träna för mycket nu.
Förra veckans 52km springning (med 5-6 kilo packning), ridlektion, styrketräning och 11km vandring (med ca 10 kilo packning) i teknisk terräng har gjort att jag för första gången känner av lite belastningsskador.

Knäna vinkar lite försiktigt och typ "Hallå? skulle du kunna ta det lite... lite lugnt?"
Har ont i benhinnan på höger ben, och ont på utsidan av foten på vänster fot.

Jag har därför bestämt att detta får bli vilovecka. Jag ska dock springa virtuellt EcoTrail på lördag eller söndag, men utöver det blir det exakt 0 träning, kan hända att jag smyger in en yoga.
Är sjukt pepp på Ecotrail, medaljen är så vansinnigt fin :love:

Åh jag är så sjukt sugen på Ecotrail :love: Har sprungit det riktiga loppet på 16 km två gånger (2017 och 2018) och det var så himla roligt! Medaljerna är jättefina! Meeen med tanke på att jag har sprungit några hundra meter totalt sedan graviditeten så känns det inte som en superbra idé, även om jag skulle ta den kortaste sträckan på 8 km :p

Vilken sträcka ska du köra? :)
 
Åh jag är så sjukt sugen på Ecotrail :love: Har sprungit det riktiga loppet på 16 km två gånger (2017 och 2018) och det var så himla roligt! Medaljerna är jättefina! Meeen med tanke på att jag har sprungit några hundra meter totalt sedan graviditeten så känns det inte som en superbra idé, även om jag skulle ta den kortaste sträckan på 8 km :p

Vilken sträcka ska du köra? :)
Jag kör 16km. Lite trist att man inte kan springa loppet som det är, för banan är så himla kul!

Jag och min pappa ska springa en sträcka på sörmlandsleden. Får se hur det går :D
Lär vara massor utslagna liljekonvaljer överallt i alla fall :love:
 
Nu har jag cyklat 47,25 kilometer så är nästan halvvägs! Känns bra och som att det definitivt ska gå att fixa hela nu särskilt eftersom jag har semester på fredag.

Vad bra att du kan få byta lopp, förstår att det blev lite mycket eftersom du varit lite sjuk och så. Underbart att fincykla för mig är det verkligen en del av njutningen att stanna upp och njuta av omgivningen!

Jag måste sätta in i mig hur jag ska ladda upp det till vätternrundan sen, eftersom jag inte lyckats klura ut hur jag ska exportera filerna till gpx-format så kommer jag att ta kort med min sambos mobil, ett kort på denna veckans cykling totalt och ett kort vardera på lördagen och söndagens etapper med. Man kan ladda upp fem filer förstod jag och kort skulle gå bra.

Härligt! 👍 Bra jobbat.

Jo, alltså jag har ju fått inse att jag inte är lite sjuk, utan mycket sjuk. Jag får inte träna.

Så jag ska inte läsa så mycket i denna tråden längre heller, det blir fel.
Kommer kanske med nåt uppmuntrade rop ibland bara kanske om jag känner det känns ok :).
 
Lite mör i kroppen idag efter träning två dagar på raken (vet inte när det hände senast) plus rejält med stretch och massage och även ridning igår. Idag blir det skogspromenad med hunden på lunchen och stretch och lite lätt massage på stelaste stället i ryggen. Tanken är också att vi ska iväg och skjuta lerduvor ikväll men vet inte om vi kommer hinna då vi ska förbereda inför årets höskörd också 😅 Hade tänkt longera alla tre hästar också men som sagt, kanske inte hinner.
 
Härligt! 👍 Bra jobbat.

Jo, alltså jag har ju fått inse att jag inte är lite sjuk, utan mycket sjuk. Jag får inte träna.

Så jag ska inte läsa så mycket i denna tråden längre heller, det blir fel.
Kommer kanske med nåt uppmuntrade rop ibland bara kanske om jag känner det känns ok :).
Vad tråkigt att höra. Ta hand om dig. :heart
 
Nä, jag är inte alls motiverad till träning just nu. Den här våren har varit tung, pappa gick bort, vi har varit sjuka i omgångar och barnen har varit hemma pga småsnuvighet i flera långa omgångar. Samtidigt har vår arbetsbelastning ökat till följd av corona-krisen. Så det känns lite som att slåss mot en framrusande lavin. Jag insåg för någon vecka sedan att jag inte alls mådde bra, jag var ute på en snabb-promenad och allt kändes bara tungt, jag insåg att motionen inte alls löste ut några endorfiner som det brukar. Jag blev faktiskt orolig för mig själv och satt mig ned och gjorde ett livssituations-bokslut. Revisionen ledde till att jag gjorde och genomförde ett jobbmässigt beslut.

Beslutet ledde till att jag på ett helt annat sätt kunnat börja samla energi och motivation igen. Men att ta upp det där löpträningsprogrammet jag påbörjade för ett tag sedan, det har jag lagt ned. Nu är jag sugen på långa snabba promenader med en bra podd i öronen - så då gör jag det. Försöker också köra en 15-minuters cirkel framför hallspegeln några gånger i veckan medan barnen kvällsfikar. Det får räcka så.

Det som är glädjande inför sommaren är att de stresskilon jag kom in med i denna tråd föregående höst är borta! Denna sommar kommer jag glatt att visa mig i bikini 7 kg lättare. och de i medeltal 7 centimetrarna jag tappat i omkrets gör att min garderob sitter bra igen, alltid något!
 
Jag har varit så trött sedan i måndags kväll och troligtvis är det något virus på g. Jag sprang en kortis i måndags och benen kändes blytunga och fötterna kändes som om jag inte hade någon stötdämpning. Nu får det bli lugna dagar tills jag känner mig pigg igen. Det är ingen brådska att komma igång igen, höstens lopp är ändå inställda.
 
Jag har träningsvärk på alla de rätta ställena efter gårdagens pass och känner mig orimligt nöjd med det. Idag vilar jag och ska försöka få in en promenad någon gång, men regnet har bokstavligen talat stått som spön i backen sedan jag slog upp ögonen i morse så vi får se hur det blir med den saken... Helt galet vad det regnar!

Har för övrigt fått veta att det inte är ett crossfit-gym jag kommer gå tillbaka till när allt det här är över. Det har varit rätt stormigt i crossfit-världen på senaste då företaget CrossFit betett sig som idioter gällande såväl coronautbrottet som Black Lives Matter (läs mer här om ni vill), så det är massor av boxar - inklusive min - som klippt alla band och inte längre kommer att få titulera sig crossfitgym. Förhoppningsvis har det ingen större inverkan på själva träningen, och oavsett vilket är jag stolt att tillhöra en box med så pass sunt tänk! Det hade inte känts bra att veta att jag indirekt stöttar ett företag som CrossFit med mina pengar nu efter att all den där skiten kom fram...
 
Jag har träningsvärk på alla de rätta ställena efter gårdagens pass och känner mig orimligt nöjd med det. Idag vilar jag och ska försöka få in en promenad någon gång, men regnet har bokstavligen talat stått som spön i backen sedan jag slog upp ögonen i morse så vi får se hur det blir med den saken... Helt galet vad det regnar!

Har för övrigt fått veta att det inte är ett crossfit-gym jag kommer gå tillbaka till när allt det här är över. Det har varit rätt stormigt i crossfit-världen på senaste då företaget CrossFit betett sig som idioter gällande såväl coronautbrottet som Black Lives Matter (läs mer här om ni vill), så det är massor av boxar - inklusive min - som klippt alla band och inte längre kommer att få titulera sig crossfitgym. Förhoppningsvis har det ingen större inverkan på själva träningen, och oavsett vilket är jag stolt att tillhöra en box med så pass sunt tänk! Det hade inte känts bra att veta att jag indirekt stöttar ett företag som CrossFit med mina pengar nu efter att all den där skiten kom fram...

Lite OT men jag läste mejlsvaret från CrossFit i blogginlägget :eek: Helvete alltså! Vilket jäkla svin, ärligt talat. Förstår att både du och ditt gym väljer att bryta. Bara det mejlsvaret är ju skäl nog, för att inte tala om resten av spektaklet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 502
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp