Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cyklat 18,77 km och ätit lunch i Linné. Ska nu cykla tillbaka en bit och ta en glass i Slottsskogen innan det bär hemåt mot Hisingen igen! Tar det lugnt och cyklar inte i vråltempo utan försöker njuta av omgivningen. Är väldigt varmt även om det blåser och underbart att tillbringa hela dagen utomhus. Vilodag igår hjälpte idag känner jag mig jättestark.:bump:
 
Cyklat 18,77 km och ätit lunch i Linné. Ska nu cykla tillbaka en bit och ta en glass i Slottsskogen innan det bär hemåt mot Hisingen igen! Tar det lugnt och cyklar inte i vråltempo utan försöker njuta av omgivningen. Är väldigt varmt även om det blåser och underbart att tillbringa hela dagen utomhus. Vilodag igår hjälpte idag känner jag mig jättestark.:bump:
Heja heja! :banana:
 
Tack alla ni som hejar på och gillar mina inlägg @strawberrysylt @Mineur m.fl. så skönt med lite peppning det betyder mycket:bow::bow:Hemma igen och det blev 36,32 km idag!! :):bump::banana: Var närmast spyfärdig i slutet för jag hade vansinnigt mycket motvind och bara uppför de sista kilometrarna. Var tvungen att ta en paus på torget och det blåste så mycket att min cykel som ändå väger över 20 kilo blåste omkull.

Känner mig otroligt stolt att jag fixade att cykla så långt idag det är det längsta jag cyklat på en dag nånsin! Nu har jag gjort 96,79 km av min tjejvättern. Så imorgon behöver jag bara göra en kort cykeltur så är jag i mål!
 
Tack alla ni som hejar på och gillar mina inlägg @strawberrysylt @Mineur m.fl. så skönt med lite peppning det betyder mycket:bow::bow:Hemma igen och det blev 36,32 km idag!! :):bump::banana: Var närmast spyfärdig i slutet för jag hade vansinnigt mycket motvind och bara uppför de sista kilometrarna. Var tvungen att ta en paus på torget och det blåste så mycket att min cykel som ändå väger över 20 kilo blåste omkull.

Känner mig otroligt stolt att jag fixade att cykla så långt idag det är det längsta jag cyklat på en dag nånsin! Nu har jag gjort 96,79 km av min tjejvättern. Så imorgon behöver jag bara göra en kort cykeltur så är jag i mål!
Wow, vilken grej! Är det 100 km som är målet?
 
Puh, har haft vilodag från träning men känner mig inte direkt utvilad :p Knackig sömn och sen har dagen gått i ett, inga hetsiga grejer men har ändå hållit igång utan några längre pauser. Det får nog bli relativt lugnt lör-sön också om jag inte plötsligt får massa energi. Har ett pass kvar att genomföra, lågintensiv cardio. Tänkte mig det imorgon och sen antingen vila/foamrolling på söndag eller styrka om jag känner mig energifylld :p
 
Två promenader samt 30 minuter yoga blev min fredagsfys. Yogapasset jag körde kändes rätt jobbigt emellanåt och jag blev definitivt varm i hela kroppen!

Imorgon ska jag ge mig ut och fincykla en tur bara för att det är kul. Det blir dock första gången jag cyklar i den här stan med sin vänstertrafik och alla förbannade backar, så vi får se hur njutbart det blir i slutändan :nailbiting:
 
:):DNu har jag cyklat de sista kilometrarna! 🚴‍♀️🚴‍♂️Har gått i mål med min tjejvättern,🏆 Är otroligt stolt över min prestation då jag trodde jag hade cyklat för lite i år för att klara det. Nu ska jag registrera mitt lopp och sen lägga upp benen i soffan och bara ta det lugnt några dagar. Ikväll blir det lyxig middag med gott vin för att fira för jag tycker det är värt att firas, det är nog den största utmaningen jag har gett mig själv. Grymt nöjd!:down:
 
Jag har haft beordrad vila denna vecka inför maxförsök imorgon. Har ju valt att bara följa PTn den här våren och att inte börja göra saker efter eget huvud förrän jag gett hans idéer en ärlig chans. Kan redan nu säga att schemalagda viloveckor inte kommer att ingå i min rutin framöver. Dels är jag inte tillräckligt kåt på att lyfta så tungt som bara möjligt för att en veckas "toppning" ska kännas värd brottet i rutiner. Dels så märker jag direkt hur kroppen surnar till av inaktiviteten. Dels så brukar livet se till att man får viloveckor oavsett man vill det eller ej, att planera in dem dem känns bara dumt.

Kort sagt: Jag ser fram emot att få börja träna på riktigt igen nästa vecka! :p
 
:):DNu har jag cyklat de sista kilometrarna! 🚴‍♀️🚴‍♂️Har gått i mål med min tjejvättern,🏆 Är otroligt stolt över min prestation då jag trodde jag hade cyklat för lite i år för att klara det. Nu ska jag registrera mitt lopp och sen lägga upp benen i soffan och bara ta det lugnt några dagar. Ikväll blir det lyxig middag med gott vin för att fira för jag tycker det är värt att firas, det är nog den största utmaningen jag har gett mig själv. Grymt nöjd!:down:

Bra gjort! 😊

Jag tycker du ska prova på att cykla nåt motionslopp, när de nu kommer att kunna köras igen.
Det är skitkul! Med allt folk och depåerna och känslan... 😍. Det måste ju inte vara så långt.
 
Hade min vårutmaning idag med Runacademy. Sprang 5 km på 34 minuter, så jäkla nöjd :banana:
Har sedan burit tunga hinkar med vatten till många pallkragar som står i den delen av trädgården som inte längre har tillgång till vatten. Det får räcka för idag.
 
Hemma från virtuellt EcoTrail.
Jag och pappa valde inte direkt enklaste rutten, hälften var teknisk trail a la skitmycket rötter och stenar och upp och ner konstant. Blev kanske 1km asfalt, och resten var på grusväg med massor sandinslag.
En backe var ca 500meter lång och bara sand. 🙈

Jag började känna av benhinnan på högerbenet när det var ca 2km kvar så jag härdade ut med den. Hade inte ont men kände att den fanns där :D

Så 16 kilometer teknisk helvetestrail på 2.03.53 :nailbiting: Jag känner mig stark som en oxe.
Omgivningarna var vansinnigt vackra, allt så himla grönt och så solen som stod snett, fåglarna och blommor överallt :love:
 
Jag hade planerat ett ganska tufft benpass idag men fick planera om eftersom jag varit helt sänkt av pollenallergi sedan igår. Prognosen säger att det är mycket höga halter av gräspollen där jag bor och min kropp håller med om den bedömningen :p Men det är bland de första gångerna jag känner mig riktigt påverkad av det i år, så på det stora hela har det varit en mycket snäll pollensäsong detta år tycker jag!

Det fick räcka med 1 km lätt jogg och tre enkla benövningar (frontböj, split squats och höftlyft) idag, definitivt bättre än ingenting!

Med det blev det fyra träningspass denna veckan vilket jag är väldigt nöjd med! :up:
 
Jag hade planerat ett ganska tufft benpass idag men fick planera om eftersom jag varit helt sänkt av pollenallergi sedan igår. Prognosen säger att det är mycket höga halter av gräspollen där jag bor och min kropp håller med om den bedömningen :p Men det är bland de första gångerna jag känner mig riktigt påverkad av det i år, så på det stora hela har det varit en mycket snäll pollensäsong detta år tycker jag!

Det fick räcka med 1 km lätt jogg och tre enkla benövningar (frontböj, split squats och höftlyft) idag, definitivt bättre än ingenting!

Med det blev det fyra träningspass denna veckan vilket jag är väldigt nöjd med! :up:

Uff, jag känner med dig i pollenallergin. Vidrigt när det slår till sådär :down: Jag helt sänkt i början av veckan innan medicinerna började kicka igång (måste komma ihåg att börja ta dem innan symptomen bryter ut nästa år).

Härligt med fyra pass på en vecka! Starkt jobbat!
 
Okej, det är liiite kul att testa din maxstyrka ändå :p Höjde med 2,5 - 5 kg i alla tre övningar (böj, bänk, mark) och hade nog kunnat ta något kilo till i samtliga. Är egentligen mest nöjd över att jag höll tekniken mycket bättre idag jämfört med förra gången.

(Att jag lyckades med bedriften att nästan ramla baklänges (!) i toppläget i ett av marklyften behöver vi inte prata om :angel:)
 
Jag har haft en löpfri vecka för att försöka få bort känningarna i benhinnorna. Istället har det blivit två hemma-gympa-pass och fyra cykelturer om totalt 41,7 km. Bara ett av cykelpassen var dock ett ordentligt träningspass. Övr har bara varit mys-cykling med familjen. Men det ger ändå lite benträningen då det blir rätt tungt med dottern därbak samt då det har blåst ngt kopiöst varenda gång vi varit ute. En härlig vecka med härligt väder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 502
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp