Jag hoppar gärna in i tråden!
Jag har tränat regelbundet nu sedan mars-17, började med långa snabba promenader, fortsatte jogga lite försiktigt och numera är det 3-4 pass i veckan som snitt. Ibland 2, ibland 5. Varvar löpning, trappträning/backträning, ridning, gym och utegym. Jag har ätstörningsproblematik i botten och jobbar alltid med att inte hetsa över resultat eller träna för att straffa/kompensera etc, utan att träna för att kroppen mår bra av det, och framförallt knoppen! Det går oftast ganska bra, jag har kommit till en punkt där jag faktiskt älskar att träna och bli trött och där det känns som en naturlig del av livet, utan att vara hela livet

. Gör små framsteg och sätter försiktiga mål men försöker att inte tänka för prestationsinriktat, utan att träna efter dagsform och lust. Och jag älskar att kombinera träning med natur, är ute i den mån det går, året runt. Lite mer gym på vinterhalvåret men aldrig mer än 1 gång/vecka, då blir jag uttråkad.
Denna vecka har det sett ut såhär:
Måndag:
Trappträning och lite intervaller.
Sprang 15 vändor upp och ner i en lång trappa här i krokarna och sprang lite i samband med det i olika tempon. Jag kände mig stark och var nöjd efter passet!
Tisdag:
Uteritt i 70 minuter, ganska aktiv ridning där vi tränade stor del och inte bara lufsade. Kroppen fick aktiveras så jag var svettig efteråt
Onsdag:
Simning 60 minuter i Vänern. Så himla härligt! Kändes verkligen skonsamt men ändå skönt att använda hela kroppen och jag var ganska mör i armar/axlar efteråt.
Torsdag:
60 minuter uteritt. Det var väldigt varmt idag så vi lufsade mest, lite trav och galopp men utan större krav, lite mer ”åka häst” än i tisdags. Väldigt mysigt iallafall
Nu har jag ett rent löppass ”kvar”, jag vill gärna springa minst en gång i veckan. Det är så himla härligt! Tror att det blir på lördag förmiddag. Imorgon ska jag åka och bada igen men då ska jag nog inte simma för att träna direkt utan bara ha skoj.