Blä. Klev upp på vågen imorse. 94 kilo. Vilket gör att jag gått upp 6 kilo på mindre än två månader!

Och jag kan inte sätta fingret på vad det beror på. Stillasittande pga skjuskriven? Hypotyreosen som mött med full kraft? Liite mer godis och liite mindre träning pga dåligt mående? Antagligen en kombination av allt. Men faktum är att vikten ökar i en rasande fart och jag känner mig lite handfallen faktiskt!
Så. Idag bestämde jag mig för att ta tag i något jag velat testa i flera år. Juice-fasta! Vi har en jättebra råsaftscentrifug, vi har tillräckligt bra ekonomi och jag är ”ledig” hela dagarna! Sagt och gjort så har jag shoppat ekologiska frukter och grönsaker för över 500 spänn idag (

)
WOHO!
..tills jag insåg att sambon sover heeela dagen då han jobbat natt och ska jobba i natt igen. Då är det skottpengar på att dra igång en bullrande råsaftscentrifug! Jag har klarat mig hittills på innocent-juice och smoothie som jag köpte men dom är slut. Vad göra?
Jo, jag ”fuskar” redan efter 7h.
Och vad är jag sugen på? Toast med ost? Grill-rester från igår? Godis?
Nej. Min kropp blir sugen på quinoa?! Efter lite letande i kyl och skafferi så sitter jag nu och äter en sallad

med 0,5 dl quinoa, en näve bladspenat, en halv liten gul lök och några blad basilika. Och dricker citronvatten. Alltså, hallå i huvet?!
Det är iaf jättegott, jag känner mig megahälsosam och funderar på om jag inte borde gå och meditera lite efter detta.
Namaste.
Visa bifogad fil 30858
(

)