Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag inte du har det minsta problem att klara av med tanke på de tider och de distanser du gör idag. Eller, nu uttryckte jag mig fel. 50 min är jag övertygad om att du skulle göra redan idag med rätt hare framför dig.Vet inte om jag skrivit men nytt mål för 2019. Partnern vill springa milen på 50 min så jag snor det rakt av. Känns sjukt fort och helt orealistiskt, men det tyckte jag om att springa en mil på vilken tid som helst också
Välkommen!Hej på er! Har aldrig varit med i tråden här innan men borde också ta tag i träningen igen.. Jag periodar tyvärr, startar alltid för hårt och det håller i tre-fyra veckor O , men nu börjar min kropp att säga ifrån.. Dvs småont överallt och för rund.. efter att jag tog bort min hjärtehäst nyligen så är det precis som kroppen bara vill stänga ner. Det måste bli hemmaträning då jag har långt till gym.. Fördelen gym är annars andra människor Tänkte börja med tre styrkepass och lite traskande på bandet.. Utöver det har jag stall med sex hästar att sköta och två hundar att promenera.. Ja o jobb men det är stillsittande/stående. Förhoppningsvis ridhäst sen men jag behöver bli lite starkare i kroppen för hennes skull..
Måste fråga vad är skivstångsrodd och thruster?
PT kom fram till att jag har usel stabilitet i mina fotleder (det visste jag sedan tidigare) och dålig rörlighet i höfterna, framförallt på vänster sida.
Jag tänker att det inte alls är tvunget att vara hög puls och svettigt för att det ska vara ett nyttigt pass. Det bästa är ju en variation. Så nej, känn dig stolt för ditt pass istället.Idag hade jag inte riktigt tid med ett crossfitpass så jag körde ett snabbpass på gymmet istället. Värmde upp med lite stretch för höftböjarna och låren och sen lite rörlighet för axlarna. Efter det gjorde jag två uppvärmningsset knäböj och sen fem set med lite mer vikt. Tog ungefär 30 min totalt. Fortfarande flugvikter dock jämfört med innan mitt långa uppehåll...
Men det känns inte som att ett sådant här pass egentligen räknas som träning. Jag är säkert skadad av crossfiten där varje pass slutar med att jag är helt slut och benen i princip darrar. Förnuftet i mig säger att alla pass inte alls behöver vara snorjobbiga och särskilt inte när jag varit inaktiv såhär länge - dessutom vet jag att jag behöver bygga upp styrkan i rumpa och lår för att undvika att få ont i knäna. Men jag blev ju liksom knappt svettig. Hur tänker ni i tråden om detta?
Idag hade jag inte riktigt tid med ett crossfitpass så jag körde ett snabbpass på gymmet istället. Värmde upp med lite stretch för höftböjarna och låren och sen lite rörlighet för axlarna. Efter det gjorde jag två uppvärmningsset knäböj och sen fem set med lite mer vikt. Tog ungefär 30 min totalt. Fortfarande flugvikter dock jämfört med innan mitt långa uppehåll...
Men det känns inte som att ett sådant här pass egentligen räknas som träning. Jag är säkert skadad av crossfiten där varje pass slutar med att jag är helt slut och benen i princip darrar. Förnuftet i mig säger att alla pass inte alls behöver vara snorjobbiga och särskilt inte när jag varit inaktiv såhär länge - dessutom vet jag att jag behöver bygga upp styrkan i rumpa och lår för att undvika att få ont i knäna. Men jag blev ju liksom knappt svettig. Hur tänker ni i tråden om detta?
Vad härligt att du är igång igen! Kan tänka mig att det var skönt att märka att du fortfarande är i fin form!Idag har jag haft en såååå underbar löprunda
Tänkte tagit en kort runda men körde på i lugnt tempo och det kändes superbra! Så sprang på och väl hemma visar det sig att jag sprungit 7 km på 51 minuter. Försökte verkligen ta det lugnt men ser att jag hade kunnat ta ner tempot lite till. Det kändes riktigt skönt att få komma ut igen
Tack!Välkommen!
Skivstångsrodd är en övning för ryggmusklerna framför allt då du håller i en skivstång och står lätt framåtlutad och sedan drar du upp skivstången mot mage/bröst. Thrusters är också en övning med skivstång då du har startar med skivstången liggandes på framsidan av axlarna, går ner i en frontböj och på vägen upp fortsätter stången ovanför huvudet och sträcks ut på sträckta armar innan du går ner i en frontböj igen. Sök på Youtube för videos om min förklaring är otillräcklig
Jag tränade crossfit i fredags. Det var både tekniskt svårt och jobbigt och därför inte ett superkul pass. Den här veckan har jag inte planerat än hur den ska bli träningsmässigt.
De är svinjobbigaTack!
Jisses THrusters låter inte som ngt för mig, då går jag nog sönder