Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har jag kört ett löppass enligt schemat. Var menat att vara ett progressivt pass, dvs börja lugnt och efter halva passet öka farten till ett högt men inte helt utmattande tempo. Totalt 45 min.
Well, det enda jag lyckades med var att köra i 45 min. Farten var dock snigelfart upp till svajande halvsnigelfart. Mer förmådde jag inte. Men funderar faktiskt på om min klocka blivit knäpp. För tidskänslan i kroppen stämmer inte alls med visat tempo. Det går enligt klockan suuuuuperlångsamt mot vad jag sprungit tidigare. Men kroppen säger att det går betydligt snabbare. Eller så har jag bara hamnat i världens svacka. Men då får det vara så. Jag gnetar iaf på ändå. Förr eller senare släpper det väl igen.
Uuuhh, tufft pass!Örk, ibland önskar jag att vi inte kunde se passen i förväg... Blev inte ett dugg pepp när jag såg kvällens pass
Visa bifogad fil 24048
Men jag tänkte se det som en extra utmaning (framförallt mentalt) och har ju lovat mig själv att aldrig hoppa över ett pass så länge det inte är på grund av något rent fysiskt hinder, såatteee... Vi ses på andra sidan, eller nått!
Nej, det är ju det som är risken. Man blir så väldigt bra på att förtränga och bagatellisera i sådana situationer. Men skönt att du har den självinsikten!
April låter ju betydligt bättre på alla vis. Det vore ju jättesurt om knäet skulle paja rejält. Men jag förstår så väl behovet av få en morot. Det är ju verkligen beundransvärt att du håller igång trots de väderförhållandena ni har där uppe. Men det föder nog det psyket som behövs för att bli en ultralöpare!
Vilken temp säger prognosen att det ska bli till helgen?
Jag håller på och arbetar mot armhävningar på lite olika sätt just nu och gillar denna övning: http://www.mammaiform.se/ovningsbank/hela-kroppen/presskombo/ Nu är den ju beskriven som en ”mammaövning” men om jag förstår ditt problem rätt så tänker jag att den separerar ”ner” och ”upp”, och beskrivningen på ”upp” är rätt bra
Det var faktiskt riktigt roligt! Mina ben är heeelt förstörda nu dockUuuhh, tufft pass!
Jag hade inte samma disciplin som du idag. Såg dagens pass imorse och kände bara att nej fy vad tråkigt. Så jag bokade av
Imorgon har jag däremot bokat in mig på Bikram yoga igen
Ja, det är det verkligen! Men jag tycker att jag på senare tid har blivit mkt bättre på att acceptera nedgångar. Tror det är vinterlöpningen generellt som har fostrat mig.Du körde ju tiden du tänkt iaf och det är ju jättebra
Lätt att man ger upp om det inte går så som man ville och jag tycker du kämpade på bra!
Tror säkert det är årstiden som gör att det känns segare. Jag känner iaf att det känns lättare när vädret är optimalt för en löprunda, dvs lagom bris med blå himmel och lätt värmade sol. Typ 06.00-07.00 en sommarmorgon ute i skogen Det här gråa vädret höjer inte motivationen direkt
Hjärtligt grattis på födelsedagen! Låter som en riktigt härlig dag!Idag fyller jag 30 år! Hittills firat med lyxfrukost som maken fixade och ridit en 2 timmars tur ihop med äldsta dottern uppe i bergen här på Gran Canaria Lite skillnad på landskapet här och hemma i Värmlandsskogarna där det snöat massa denna veckan och är runt -15 grader
Nu ska vi äta lite lunch och sen blir det stranden resten av em innan vi går på restaurang ikväll
Men gud vilken underbar födelsedag det lät som då! Grattis!Idag fyller jag 30 år! Hittills firat med lyxfrukost som maken fixade och ridit en 2 timmars tur ihop med äldsta dottern uppe i bergen här på Gran Canaria Lite skillnad på landskapet här och hemma i Värmlandsskogarna där det snöat massa denna veckan och är runt -15 grader
Nu ska vi äta lite lunch och sen blir det stranden resten av em innan vi går på restaurang ikväll
Men gud vilken underbar födelsedag det lät som då! Grattis!