Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Målet är bara att gå ner i vikt, få bättre kondis och bli starkare. Får jag tillbaka min tvättbräda är jag glad.

Löpning är som sagt uteslutet i fortsättningen, får alldeles för ont. Har fortfarande ont efter den där kilometern på löpbandet..
Kan du gå snabbt och långt utan att få ont? Det ger faktiskt riktigt bra kondis. Crosstrainer, funkar det?

Försökte springa i ishalkan igår. Skulle hämta en bil och tänkte att jag kunde springa istället för att gå. Men snabbt gick det inte ;)

Bifogade filer

• 71060F54-FE47-44AF-872B-BC08C1D1CB44.webp
    71060F54-FE47-44AF-872B-BC08C1D1CB44.webp
    43,8 KB · Visningar: 15
Kan du gå snabbt och långt utan att få ont? Det ger faktiskt riktigt bra kondis. Crosstrainer, funkar det?

Cross trainer funkar inte, inte cykel heller.. Gå snabbt går inte nån längre stund heller :arghh:
Kan inte göra nåt som kräver att jag använder höfterna (typ burpees, knäböj och liknande).. Väntar på utredning igen, men det lär dröja. Svårt att bygga kondition när man inte kan göra nåt typ :arghh:

Tror det är mycket därför jag tycker gym är så tråkigt, jag får ont av typ allt..

Sprang 7 km igår, 2 min snabbare än tidigare i förra veckan så det ser bra ut. Så två st 7 km och en 1 milsrunda utöver en del PW förra veckan.
Har varit ute på 1 timmas promenad idag och hoppas att jag inte vaknar alltför sent imorgon så jag kommer ut på en morgonrunda. Antingen PW eller en kort löprunda typ 3 km. Beror väl på hur tung kroppen känns efter all julmat idag. Kan ju bli antingen att jag segar mig fram eller får en extra energikick :p

God jul! :)

Hoppas alla hade en bra julafton igår :) Det hade jag! Hade folk här hela em. God mat, godis och massa paket. På kvällen skulle vi till makens bror med familj och äta gröt. Jag och barnen fick varsin pannlampa i julklapp och äldsta dottern ville prova sin så vi promenerade bort. Det är 2 km och tog ca en halvtimme i dotterns tempo :)

Idag är det lugnare. Maken fick en ny motorsåg av mig och barnen i julklapp så han stack till skogen efter frukost :p Jag tänkte gå ner till gymmet och träna lite innan jag och barnen går ut och pysslar lite. I em ska vi på bio. Blir nog ingen ridning idag om jag inte får ett infall ikväll, annars longerar jag nog de två stora i alla fall.

Har envis hosta som vägrar ge sig men höll på att bli tokig av rastlöshet i morse så lunkade runt 4 km-rundan med bebisen i vagnen ändå. Hostade en del och fy fasiken vad tungt det kändes med vagnen i snön :meh:usel tid men tog mig runt rundan i alla fall och såå underbart att bara få en stund med min favoritmusik i lurarna och kuta på lite! Psykiskt var det precis vad jag behövde efter en vääldigt tung vecka. Hoppas jag inte blir typ dödssjuk nu bara :meh:

Försökte gå en runda men det var för isigt.. Halkade fram i en halvtimme sen gav jag upp. Imorgon blir det det urtråkiga gymmet igen. Maken har lovat att visa mig lite övningar för överkroppen.
Eller så går vi och simmar. Vi får se.

Min man vet vad frugan vill ha så jag fick en rejäl bänkpress, och imorgon är det bestämt att vi ska möblera om så jag kan få ett träningsrum :love:

Provade bänkpressen för nån timme sen och pressade 28-30 kg (osäker på vad stången väger). Det var tungt men kändes riktigt gött i skuldrorna! Provade ett ny grej på dagens träning så jag skrev upp : 1 = Knäböj, 2 =armhävningar , 3 = utfall i 5 olika positioner (rakt fram, snett fram, åt sidan, snett bakåt, och rakt bakåt), 4 = bänkpress, 5 = goblin squat/marklyft med hantel 6 =flyes på TRXband. Vid dubbla 1or = burpess, dubbla 2or =jägarvila, dubbla 3or = hopprep, dubbla 4or, planka på pilatesboll, dubbla 5or = höga ben, dubbla 6or = sidoplanka/stjärna. Lät 2 tärningar bestämma träningen, vid tex en överkropp- och en underkropp så tog jag vilan efter. Vid två överkropp eller underkropp så blev vilan emellan. Jag tränar mest hemma så min planering blev efter vad jag har att tillgå för en kroppsgenomgång.

Ska snart klä på mig efter duschen och åka på julbord nr 2 där familjen redan befinner sig. Men jag behövde lite egentid efter all stress som varit.

God jul!

Jag körde en morgonrunda i snö och ishalka på julaftonsmorgon. Gick fin-fint med broddar på! Tog det väldigt lugnt dock. Men kände mig för första gången på länge ganska stark! Så det var härligt!

Även idag har jag sprungit. Tot 6 km varav 2 km promenad pga medföljande sällskap. Varierade väldigt i tempo utifrån underlaget.

Sååå härligt med lite julledigt!!

God jul allihopa! :bump:

Håller igång lite försiktigt här över julen iaf, MammaMage-träning igår och idag rask promenad med barnvagnen på knappt en timme och sen 100 svingar med 10 kg kettlebell som lite avslutning :up:
Jag och maken har börjat lura på lite kost- och träningsmål för 2019 (jag vet att julen inte ens är över än men allt julgodis o julmat vi redan intagit satte fart på funderingarna) och jag tror ett mål iaf kommer vara 100 kettlebellsvingar om dagen (med 16 kg kb) i januari. Någon annan som tänkte ha någon plan/mål för 2019? :D

God jul allihopa! :bump:

Håller igång lite försiktigt här över julen iaf, MammaMage-träning igår och idag rask promenad med barnvagnen på knappt en timme och sen 100 svingar med 10 kg kettlebell som lite avslutning :up:
Jag och maken har börjat lura på lite kost- och träningsmål för 2019 (jag vet att julen inte ens är över än men allt julgodis o julmat vi redan intagit satte fart på funderingarna) och jag tror ett mål iaf kommer vara 100 kettlebellsvingar om dagen (med 16 kg kb) i januari. Någon annan som tänkte ha någon plan/mål för 2019? :D

Jag har ju mina mål i basövningarna och sen vill jag stadigt springa 5km under halvtimmen och milen under timmen :) Blir eventuellt en halvmara igen om mina kollegor är intresserade och tiden från i år vill jag ju slå.

Det är helt okej att "bara" träna 20 minuter :) När jag började gymma var jag in och ut på 25 minuter, och det inkluderade ombyte och uppvärmning.

Av de 20 gick jag mest runt och petade på grejerna :angel: Det är så vansinnigt trist att vara på gym!

Edit: Det var de trasiga maskinerna jag stod och petade på, funderade på varför de var trasiga och så där:angel:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
698
· Visningar
20 192
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 944
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 724
Senast: Miao
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 944
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar