Tränarlicens

Hedda_007

Trådstartare
Pga separation från sitt ex fick min sambo sälja sina travhästar och flytta in till stan. Han slutade då att betala sin tränarlicens. nu har han träffat mig och vi har flyttat ut på landet och han har åter skaffat sig travhäst. Måste han nu ta om proven för att få tillbaka sin tränarlicens eller räcker det med att bara betala in. Det är fyra år han har varit utan.

Sv: Tränarlicens

Har för mig att det år 5år som det kan gå utan att du behöver göra om provet.
Ring tilll sekretariatet på den bana ni ska ansöka licens på.

Nej han behöver inte göra om provet. Ring sekretariatet på nya banan och anmäl överflyttning från den gamla banan. Tänk på att om han tar ut licensen nu så får han betala för hela 2006!! Likaså om han har en obetald licensavgift så måste den lösas först. Ring STC och kolla om han är osäker. (Detta hände mej när jag aktiverade min licens efter 3-4 år :angel:) Välkommen tillbaka till travet!

Nej han behöver inte göra om provet. Ring sekretariatet på nya banan och anmäl överflyttning från den gamla banan. Tänk på att om han tar ut licensen nu så får han betala för hela 2006!! Likaså om han har en obetald licensavgift så måste den lösas först. Ring STC och kolla om han är osäker. (Detta hände mej när jag aktiverade min licens efter 3-4 år :angel:) Välkommen tillbaka till travet!

Men du! DÅ ska jag passa på att fråga.
Nog är det väl så att om man väntar tills i November att lösa ut den, så betalar man väl även för 2007 va?
har för mig det var så förr, att man slapp betala för hela året innan då...

Men du! DÅ ska jag passa på att fråga.
Nog är det väl så att om man väntar tills i November att lösa ut den, så betalar man väl även för 2007 va?
har för mig det var så förr, att man slapp betala för hela året innan då...

Tar mig friheten att svara i Bulwarks ställe...'
Ja, så har det varit tidigare år så antagligen är det likadant nu. Betala i November eller december så får du även med hela nästa år.

Tar mig friheten att svara i Bulwarks ställe...'
Ja, så har det varit tidigare år så antagligen är det likadant nu. Betala i November eller december så får du även med hela nästa år.

Perfekt! Då ska jag minsann vänta jag!:devil: :)
Men tjaa, det hade väl inte varit på tapeten med nån start i Oktober ändå....

en licens får ligga nere i 3år har jag för mig..

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 459
Senast: Thaliaste
·
Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 190
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 834
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar