Tränararvode

Sv: Tränararvode

Håller med om detta! Jag har stött på en del oseriösa människor, vilket gör att jag själv blir extremt noga med att betala för mig i tid och vara exemplarisk, allt för att försöka stjälpa den verklighet som faktiskt existerar bland många inom hästvärlden. Hade bl.a. en unghäst inackorderad i vintras och betalade 6000 för henne i förskott (eget val) och sedan efter januari betalade jag månadsvis men alltid inom utsatt förfallodatum, var verkligen överdrivet noga med detta då jag vet att det ofta är lite si och så med betalningar från hästfolk. Herregud, jag vill inte ge ett oseriöst intryck heller :eek:

Jag skulle själv ha en häst hos en kompis för många år sedan medan jag skulle utomlands och jobba, min hovslagare sa då att "du får ta hennes hovslagare eftersom hon inte har betalat som hon ska när jag var där och skodde så vill jag inte åka dit för att ta din häst"

OK?!??!?! Min kompis sa att hon hade betalat, men jag tror mer på hovis i detta fall eftersom jag känner henne... vet vad hon går för... tyvärr.

Även min hovis kan berätta liknande historier..
Den privatpraktiserande veterinären här lämnar faktura till de hästägare han vet är bra på att betala... Annars är det kontant som gäller..

Känner två bönder i närheten som har slutat helt att sälja grovfoder till hästägare.. Endast ett fåtal är välkomna där de vet att betalningen är säker. Trots att de är tydliga med att poängtera att det är kontant betalning vid hämtning så har de som hämtat väldigt ofta "glömt" plånboken när fodret är lastat och klart.

Själv har jag haft inackorderingar där stallhyran har varit trög att få fram. Jättejobbigt att månad efter månad tjata för att få betalt.

Känner två bönder i närheten som har slutat helt att sälja grovfoder till hästägare.. Endast ett fåtal är välkomna där de vet att betalningen är säker. Trots att de är tydliga med att poängtera att det är kontant betalning vid hämtning så har de som hämtat väldigt ofta "glömt" plånboken när fodret är lastat och klart.

som bonde hade jag sagt åt dom att lasta av höet eller åkt och hämta pengar:devil:

Jo... men har man fått hölass avslängda i vredesmod på gårdsplanen några gånger så är det inte så kul efter ett tag. Speciellt inte när bonden står där och själv skall plocka undan... För du ska ju inte tro att köparna i det fallen lägger tillbaka höet på skullen....

Det är alltså betydligt lättare att inte välkomna hästägare överhuvudtaget...

kl

Synd att så många missköter sig :(
Jag vill inte ens fråga min höbonde om det är ok att betala nästa gång, shit alltså!!! Det är ytterst sällan det faktiskt hänt att jag inte hunnit ta ut pengar eller kanske glömt plånboken, som tur är! Men det brukar alltid gå bra iaf, betalar så fort jag nånsin kan när det hänt...

Jag har nästan dåligt samvete å alla andras vägnar som missköter sig, vill ju inte bli klassad till den kategorin direkt... :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 843
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg