Träna roping samt Kosseträningar

Texaz

Trådstartare
Peppad till tusen så har jag bestämt mig för minst en kosseclinic i år, men var finns det något som inte är tusen mil bort????

Någon som vet något bra ställe i mellansverige??? Någon klubb som ska ha någonting???

Likaså med ropingträningar, finns det några som tränar det i samma område???

Sv: Träna roping samt Kosseträningar

Det finns ju lite varstans, det som är närmast dig är ju i Sunne, Mud River Ranch, i Kristiehamn har du SP, Qarter Hill Ranch och jag tror man kan få komma dit och prova. Roping nära dig är nog svårare, då får du komma ner till Västergötland, det finns tillfällen att träna en gång i veckan hos min granne.

Senast ändrad:

Det finns ju lite varstans, det som är närmast dig är ju i Sunne, Mud River Ranch, i Kristiehamn har du SP, Qarter Hill Ranch och jag tror man kan få komma dit och prova.
Jag passar på att flytta min novisfråga även hit, som jag skrev litet flyktigt i en annan tråd - hur gör egentligen de som tränar engagerat och konsekvent med kor (alltså har passerat prova-på-stadiet)? "Hej käre granne, får jag och mina kompisar lov att rida runt och skrika bland dina kalvar nån timme då och då...?":)
Är det kanske bara de med egna nötdjur som faktiskt tränar koklasser, eller fokuserar man på enstaka clinics och tidsbestämda träningar på några få westerngårdar?

Jag passar på att flytta min novisfråga även hit, som jag skrev litet flyktigt i en annan tråd - hur gör egentligen de som tränar engagerat och konsekvent med kor (alltså har passerat prova-på-stadiet)? "Hej käre granne, får jag och mina kompisar lov att rida runt och skrika bland dina kalvar nån timme då och då...?":)
Är det kanske bara de med egna nötdjur som faktiskt tränar koklasser, eller fokuserar man på enstaka clinics och tidsbestämda träningar på några få westerngårdar?

"Hej käre granne" konceptet är väl utbrett tror jag, men bäst resultat får man nog med en kvalificerad tränare som har erfarenhet och kunskap från tävlingsbanorna och har välorganiserade clinics.

kolla in på Mudriver ranch hemsida
de har haft en kossedag tyvärr kunde jag inte åka men jag väntar febrilt på datum när L.N kommer bla
Har varit där en par gånger och de är kanon när man inte kan så mycket eller har häst som inte är van kossor, korna är välhanterade och vana hästar så det blir lagomt spännande, Husfolket och de runt omkring är trevliga och goa/;)

Peppad till tusen så har jag bestämt mig för minst en kosseclinic i år, men var finns det något som inte är tusen mil bort????

Någon som vet något bra ställe i mellansverige??? Någon klubb som ska ha någonting???

Likaså med ropingträningar, finns det några som tränar det i samma område???

www.boskapsdrivarna.se

Roping-killar finns i dalarna..Inte så många,men de finns:)Pm:ar gärna mer info om du är intresserad:)

Roping-killar finns i dalarna..Inte så många,men de finns:)Pm:ar gärna mer info om du är intresserad:)

Jo jag skulle ju komma och titta på någon träning i vintras, men det rann ut i sanden....

Vore kul att komma i kontakt med dem!!!:idea:

Letar på lite tel.nr o hör av mej igen.Intresse finns för roping/unghästclinic i höst,så jag ska se om det går att fixa:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 425
Senast: Vicks
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna