Trail-tråden

Sv: Trail-tråden

Jo har vart hästlös sen i vintras/vårkanten. Men nu under sommarn har jag ju hunnit fundera på vad jag vill med ridningen. Och då fastna jag för western. Har sysslat med islandshästar tidigare. Dock inge seriöst, mest skogsridning. Så de första timmarna på hästryggen på stor häst kommer vara nervösa. Har ramlat av ex antal gånger på storhästar så är lite rädd för dom. kan hantera dom bra från marken, men när ja ska upp darrar jag som ett asplöv, så hoppas jag hittar en häst runt 140-150 som är viktbärande. Väger kanske inte så mycket men känns gött ändå att veta att hästen orkar bära mig några timmar om dan. Speciellt om man gör långtur.

vad roligt att du ska skaffa häst igen! Min häst är 150cm och hon släpar gladerligen runt mig i timtal :D Du behöver nog inte oroa dig för att du ska ramla av bara för att hästen är lite större,. bara du hittar en lugn och trygg häst :) Jag har inte ens varit påväg av min pålla än, hon är hur stabil som hällst :idea:

Tack, Visst detta är en ung nordis och råkar va 157. Men enligt hon som äger hästen nu är han lugnet själv. dock ranghög. Kommer dock börja jobba han från marken innan jag sitter upp. Men hoppas hästen och ja kan komma överens, ska han på foder först.

Slänger in lite olika bilder från trailklasser! (för jag fattade det som att du inte riktigt visste hur det gick till? :))

Här skrittar jag över en bro, och sedan över sneda bommar
21056008.jpg

Här ska man vända ett helt varv innanför bommarna
21436257.jpg

Ryggning mellan bommar
20998466.jpg

Och här; öppna grind mellan trångt staket
21828533.jpg

Jag tycker trail är riktigt kul! Har tävlat det ett tiotal gånger kanske, med varierat resultat :p Jag har svårt att få Liona att respektera bommarna, så hon sparkar gärna till dem :rofl:

Här är en liten video från lite trailmoment.. Dock inte med utrustning :D
http://www.youtube.com/watch?v=nnzmCElU-Fk

Det är helt underbart att se er två utan utrustning. Hon är så vacker med sin man. Såg freestylen på RHC.
Har du haft henne sen hon var föl och jobbat själv med henne? Eller har du haft nån tränare för frihetsdelen?

Hmm nää. En dag fick jag för mig att rida utan sadel och träns, och så gjorde jag det. Hon är ju van att styras med skänklarna så det var bara att köra i princip. Jag har ägt henne i 1 år ungefär.

Och föresten, det var inte vi som red utan sadel och träns på RCH.
Fast det kanske du inte trodde häller?

Hmm nää. En dag fick jag för mig att rida utan sadel och träns, och så gjorde jag det. Hon är ju van att styras med skänklarna så det var bara att köra i princip. Jag har ägt henne i 1 år ungefär.

Och föresten, det var inte vi som red utan sadel och träns på RCH.
Fast det kanske du inte trodde häller?

Jo det trodde jag :o

Men visst var det någon från Buke som red freestyle reiningen utan utstyrsel på RHC? Eller är jag alldeles ute och reser...:o

*knapplån*

Ja vem var det?
Jag hade pajat min fot kvällen innan så jag linkade runt på kryckor och var inte så snabb....suck..... så jag missade den.....
Jag har bara hört talas om hur bra det var :-)

Ingen som har nån film på underverket?

// M

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Raderad medlem 149524
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 158
Senast: Acto
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur