Trail-tråden

Sv: Trail-tråden

Herregud vilken bana med alla bommar . Man ska komma ihåg att man ska runt överallt i cirklar. Nä trail e nog inte min grej.

men kul :)
Efterssom det är worldshow, så får du provrida banan veckan innan på plats :) kostar bara $200
plus att du får hem banritningen i förväg :)

/Emmi

Det ska gå och se det nånstans på youtube, jag såg det för nått år sen.... Sen har jag hört det av en massa människor som har varit där också :)

/Emmi

Howdy Partners! :bow:

Jag och min lilla Cindi tränar trail, och har kommit iväg på några tävlingar och till och med placerat oss som 2:a en gång!
Det är några tävlingar kvar i höst som vi även tänkte åka iväg på.
Elanor ska ev tävla en trail-klass på Cindisen också, bara för skojs skull, plus att hon är en grymt duktig ryttare, så det skulle bara göra gott för Cindi ;)

Vi leker med bommar ca 2-3 dagar i veckan, och jag måste erkänna.. det är roligare att plocka fram bommar, göra bana osv.. än att ta undan allt bröte efter sig.. puh..

Och här; öppna grind mellan trångt staket
21828533.jpg

Jag såg dig på RHC och jag tror till och med att min mamma har foton på det om inte dom försvann när hårddisken krashade :S
Men i alla fall har du en underbart fin häst och jag älskar verkligen manen! :D

Nämen tack! :D Vad kul att höra!
Om det skulle finnas några bilder kvar så får du HEMSKT gärna maila dom till mig! Skriv vad fotografen heter med så kan jag sätta det på bilderna :)
Min mail är Malin639@hotmail.com om du skulle hitta nån.

Hehe, manen är väl hennes lilla kännetecken. Hon har ju blivit allmänt känd som "Barbie-hästen" :cool::rofl:

Halloj.
Det är klart jag känner igen Zorro!
Junior har ett år ledigt i år, dels för att sqha strular så mycket och lägger sina tävlingar på anläggningar jag inte har nån lust att åka till och dels för att han fortfarande inte är frisk.

/Emmi

Håller tummarna för din goa Junior. Vi åker ju inte på flerdagars tävlingar längre utan bara på lite småtävlingar och gör några uppvisningar ibland. Zorro är ju fortfarande förtjust i att stila för publik den gamle token :D

Sen vill jag ju inte kräva för mycket av honom längre utan bara ut och ha kul

jag "tränar" lite på skoj med min 2-åring, lite bommar, last-träning osv... ska vänja honom vid lasson lite smått nu under sommaren med - även om det så klart bara blir från marken än så länge men så vänjer han sig vid repet som svingar runt i alla fall tänkte jag.

Rekommenderar Trail-at-Hand. Jätteskoj som förberedelsetävling om man gillar trail. Startar i det först för att hästen ska få se banan innan själva trailen.

jepp jag har kikat på det och det är väl inte helt omöjligt att det blir nåt sånt nån gång... :)

Hejsan.
I "vanlig" trail är det obligatoriskt med: Grind, Bro, ryggning.
Beroende på vilken nivå man är på är det ju olika svårt, men Trail är verkligen en utmaning tycker jag, fast jag tränar ju trail lite annorlunda än alla andra skulle jag tro :)
Jag hoppar mycket på Junior för att få in respekt och liknande för bomarna.

/Emmi

Bron är väl iaf. inte obligatorisk i trail!
Sen att den alltid är med är en annan sak.
Obligatoriska hinder är grind, ryggning och bommar.

Wow!
Är så imponerad över dig och din vackra häst. Trail ser så svårt ut och jag inser att jag och min olycka nog aldrig kommer ut ens på en liten E-tävling. :crazy:

Tack så mycket! :bow:

Men så ska du inte tänka! Min häst hade aldrig sett en bom innan jag köpte henne, så det är bara till att träna. På en E-tävling är det (förhoppningsvis, om arrangörerna har lite vett) väldigt enkla banor, och brett mellan bommar så att det ska bli enklare. Man ryggar oftast bara rakt bakåt, inga svängar osv.

I stallet där jag står hoppar resten av gänget, så det är nästan alltid bommar framme. Jag gör lite sidepass och springer över bommar varje gång jag rider, så att min häst blir van vid bommar och lär sig att lyfta på hovarna. Hon sparkade mycket på bommarna tidigare, hade igen respekt, men nu har hon blivit bättre och det är tack vare en annan sorts träning; Hoppning! Precis som Dockskingcalibar gör!

Jag tycker absolut att du ska våga dig ut på en E-tävling, det är BARA för tränings skull, och om du skulle misslyckas med nåt moment, so what? det kommer gå bättre nästa gång! :bump::bump:

*kl*
Såg att klubben jag är med i ska ha E-D tävling nu om en månad, och blev sugen på testa trail, (E-nivå) Vilka moment ingår då ? detta va iaf bara i skritt & trav. Pålle är inte riden sedan november men ska igång igen nästa vecka men kanske blir förtidigt att tävla redan om en månad då :p

Obligatoriska hinder (enligt regelboken som jag gluttar i :D) är;

•Öppna, passera igenom, och stänga en grind.
•Rida över minst 4 bommar.
•Ryggningshinder

Om det bara är skritt och trav är det väl inte direkt fysiskt ansträngande för en häst att genomföra en liten trailritt. Men det beror väl på hur snabbt den kommer iform igen. :)

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Raderad medlem 149524
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 158
Senast: Acto
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025