Uhm bara för att det inte gick i ett tillfälle med en cyklist på ett märkligt ställe behöver ju inte det betyda att det inte är viktigt annars. Jag kan ju säga att mina marginaler till personen utan reflexer med schäfer i smal vägren på 1+2 väg var mycket små. Jag såg honom när jag var bredvid. Jag försöker fortfarande lämna marginaler till fotgängare i allmänhet.
Ingenting ni säger kan hindra mig från att tycka att de verkar bygga för bilar i det här landet. I förrgår körde jag på smal 70-väg, utan vägren, utan cykelbana bredvid, utan trottoar bredvid och mötte en fotgängare som var tvungen att gå På de vita strecken i kanten (åkrar i km på sidorna av vägen så enda alternativet för henom). Höll avstånd såklart. Sedan ser jag en busshållsplats mitt i ingenting, utan gångväg till, alls, vid en åker, utan vägren på 70-vägen. Jaha, här kräver alltså vägbyggaren och bussbolaget att du ska gå på en 70-väg i kilometrar för att få åka buss? (alla har väl gått på en lerig åker och vet att man fastnar). Så? är fotgängaren en idiot som går på 70-vägen, eller är vägbyggaren och bussbolagen idioter? Jag vet ju vad jag tycker.