Träfftråd Norrland

Sv: Träfftråd Norrland

Satt å läste tråden, och blev grymt sugen på att åka utan häst och ta med sig tips hem, nu då vi ska börja träna riktigt. Sen så står den enda trp man har tillgång till nere i Umeå. :(

19 april, ska titta i min kalender. Någon som vill samköra från Skellefteå?

-Sara

Jag samkör gärna, är numera bosatt i Bure så.. :idea:
Blir som billigare..

AnnA_ - är det okej om jag kommer på fredagen nu med? Och skulle det isåfall vara okej om jag löshoppar Lejonhjärta på fredagkvällen? Lovar att inte förstöra underlaget totalt :o

Hade visst glömt att svara på detta :o Såklart att du får komma redan på fredag :bump:

Hade visst glömt att svara på detta :o Såklart att du får komma redan på fredag :bump:

Tjyvar in mig lite i er träfftråd då. Inte för att jag kommer på dressyrträffen.
Men man kanske skulle ta lilla monstret på fredagkväll och testa lite löshoppning?
Om det liks ska upp sådär...
Lite kul ska jag väl ha för att ha stått ut med svärmor :devil:

Senast ändrad:

Såklart att vi ska ha miniträff på fredagen med små monsterhingstar :D

Men vill ni inte komma på lördag också? Så vi får njuta av lilla Lärka :love:

Åh en Löshoppningsträff med monsterhingstarna låter super. :clap: Jag hade nästan tänkt, om det går och är okej för er, att bygga upp en hel bana (runt hela ridhuset) eftersom det är så det går till på treårstestet. LOVAR att han inte är en sådan som "rejsar fullt fart runt, runt och springer sönder underlaget" (fick lite dåligt samvete sist när ni hade nysladdat och gjort fint och så kom jag & lekte Solvalla-lopp med Flingan :o )

Ja det går väl bra, men det vore bra om du kan få med egna avspärrningsband av nåt slag. En del finns, men knappast så mycket.

Har du nån aning om vilken tid du dyker upp? Så kan jag boka upp ridhuset.

Vi ska in till stan imorgon och d u m p a svärmor + lite däcksfippel :angel:
Vi skulle kunna ordna lite sånna där plastavspärrningsband då kanske?

Nej ingen Lärka ingen lördag, av flera anledningar men de drar jag inte upp här :angel:

Ja Tiger lär nog inte ha sånna rejs :o
Tror han inte riktigt förstått sig på det där med löshoppning ännu...

Jag kan släppa lös Svarten så får ni se på rejs :rofl:
Det går ju lätt att sladda banan sen om nån skulle gräva gropar. Vi har en "nordsvensk fyrhjuling" som gillar att sköta sånt.

Det vore jättebra om du kan fixa band!

Snart är det ju Lördag!! :)

Någon som vill samåka på lördag från Umeå? Jag har liten bensinsnål bil, men kan även åka med någon annan...

JA! jag står medTiger i mitten så får Svarten ha rally så kanske Tiger lär sig :D

Band ordnas imrogn, några speciella önskemål?
Randiga? kanske inte spelar så stor roll :angel:

Jag har alltid löshoppat bara med vanliga eltrådar (kanske inte så "säkert" :confused: ) men band blir bra. Spelar ingen roll hur de ser ut!

AnnA_ - Jag siktar på att dyka upp senast kl 20. Kan komma tidigare också men det är bäst så, då hinner jag fixa undan lite grejer här hemma innan vi åker.

Och förresten, jag tar "bara" med Lejonhjärta. Det är bökigt att låna transport och bil, vilket jag behöver om jag ska ha med Flingus också. Kanske får mer tid att kika på andras hästar då istället!

Och Lusidor! Vilken/vilka hästar tar du med dej?

Jag satt just o spånade på om jag får ta med två?!
Lasse lus är så himla kul nu och Cebonita skulle nog tycka det var skoj att få vara med på något. Fast man vet aldrig om hon kan slappna av och vara ridbar bland hästar. -Är lite timid och orolig över vad alla andra håller på med! -Typ slutar andas då någon häst tittar på henne..
Men det är kul ändå bara att göra något!

Finns det rum om jag känner att jag pallar att åka med två?

I går tog Lasse första kontrollerade skitbraiga vänstergaloppen bara för sitsen ute på landsvägen, på hemväg, superladdad.. Det har sällan hänt, bara slumpmässigt isåfall!
Så nu måste vi smida medans järnet e varmt!:rofl:
Helgen efter är Umåker inbokat väl! Vi behöver support och hejaklack!:D
Kusken ringde igår och spånade på om vi ska anmäla, han är sugen på att få sitta bakom, sa att det kändes som att köra mot "noll-loppare" sist.. *stolt matte*

Självklart är Umåker inbokat! :bump: Den här gången ska jag spela på honom också! Eller är det kanske dumt? (blir helt plötsligt vidskeplig när det rör sej spel på hästar ;) ) Visst får jag passerkort till stallbacken nu med isåfall?! :D

Jag har alltid löshoppat bara med vanliga eltrådar (kanske inte så "säkert" :confused: ) men band blir bra. Spelar ingen roll hur de ser ut!

Det har jag gjort också :angel:

Satt och tittade lite på MNHF's treårstestbilder och det ser ut som att dom har något bredare band ialla fall.
Det är ju liks ingen blodig kostnad och Anna kommer jag plåga många fler gånger med Tiger framöver så det kan ju vara bra att det finns där ;)
Tänkte ju försöka (om det finns plats) vara med på 3årstestet med Tiger även fast det blir inofficiellt.
När är det uppe hos er?

Det blir ingen transport för min del, så jag får avstå denna gång tyvärr... Hoppas ni får kul!

:mad: Raskans-blaskans! Jag måste jobba på lördag!!

Jag trodde jag skulle slippa undan, har inte behövt jobba flera lördagar i rad nu, så jag höll tummarna för att det skulle hålla i sig. Men nu är det en snubbe på jobbet som e sjuk och handeln verkar komma igång igen - så då är det bara att bita i det sura äpplet och komma o jobba.

Jag som såg fram emot detta!!

Hoppas nästa gång blir på en söndag, då har jag GARANTERAT ledigt. Ta massa kort o lägg ut och ha superkul! :)

Ja självklart lägger vi ut pass!!

Men nu har sambon lagt in veto mot att transportera den plötsligt väldans värdefulla hästen i onödan.. Håller iofs med om att det kan slinka med en elak bacill som inte är så bra på ovaccinerade travare..

Så det blir lilla vita ensammen.:cry:
Spännande.. Hon fick hjärtsnörp i kväll pga en våt fläck på stallgången. Såna bits och dödar gärna små arabhästar!
Så om vi står utanför dörren på lördag och inte verkar vilja komma in är det hon som ser monster!

och, kulkul, jag har köpt en videokamera som ska premiärfilmas med i helgen!
Så den som inte vill komma med i rutan får säga ifrån!:D För jag kommer att ha svårt att hålla den avstängd!

Å snart lördag och allt ser än så länge ljust ut för mig *peppar peppar* :bump:
Hästen mår bra, sista dagen med penicillin imorgon och sedan bär det av mot Övik. *längtar*

Är det någon i Övik som vill sammåka, eller behöver bli upphämtad på busshållplatsen?

Jag tar med Pat Parellis film "Jumping with confidence" om det skulle bli någon tid över och om någon är sugen att se den. Inte AR direkt men lärorik :D.

Har blivit velig nu huruvida jag ska åka eller inte! :o
Dels eftersom tanken på att bränna iväg själv (är expert på att villa bort mig) är lite läskig, och dels för att jag borde ägna hela helgen åt deklaration och annat som måste göras :(
Får så vilken sida i huvudet som vinner tills på Lördag, vore tråkigt att missa träffen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka