Träfftråd Norrland

Sv: Träfftråd Norrland

Det verkar ju som att många kan lördag 19 april så då bestämmer vi den dagen! Innan nästa träff skulle jag vilja att alla skickar mail/PM till mig med sitt namn och telefonnummer! Så att jag kan få tag på alla om det skulle behövas.

Info, vägbeskrivning mm finns fortfarande på den här hemsidan.

Anmälningslista:

Med häst

Hage : Anna (1-3 hästar)
Hage 1 : zesel
Hage 2 : Asa_S
Hage 3 : Boe
Hage 4 :
Box 1 : evis
Box 2 :

Utan häst

suberdoo
Kookaburra
3 st Boe-kompisar

Jag borde också kunna åka utan häst, bara jag lyckas fixa skötsel av hästarna den dagen och får skjuts från busshållplats-/station...

Vad kul att se att det är så många från Norrland som håller på med AR. Själv bor jag i Burträsk och är otroligt mycket nybörjare,men läser allt jag kommer över och tränar på pållan min. Jag fick hem henne för ca 3 veckor sedan. Hon är en haflinger på 8 år och heter Doris.
Vi har inte kommit så långt med täningen utan håller på med att lära mig ställa henne rätt, öka och minska volten,böjd på rakt spår mm.mm. men vi har inte bråttom. Vi kör enbart markarbete just nu.Vi är jätteduktiga,särskilt Doris som står ut med mig och mitt tvetydiga kroppspråk. Till vår hjälp har vi en tränare som ska hjälpa oss varannan vecka Hur kul som helst:banana:

Vore kul att få veta lite om er norrlänningar, var ni bor, vad ni har för hästar,hur länge ni hållit på med AR. Gärna med lite bilder också:bump:
Jag har börjat blogga också, vill föra lite dagbok om min träning i AR, kan vara bra och roligt att titta tillbaka längre fram.

Hälsningar Maria

19 april, ska titta i min kalender. Någon som vill samköra från Skellefteå?

-Sara

Hej på er norrlännigar.
Om det är någon som skulle vara intresserad så får ni gärna komma till Långbäcken i sommar. Jag kommer att vara där i 3 månader. Det är 14 mil från umeå, 14 mil från övik, mellan Åsele och Lycksele.
:)
Jag är inte här så ofta, men det går bra att mejla ifall jag inte dyker upp och svarar.

Då vill jag boka en box, perfekt datum! Brukar ju inte ha tur med sånt!
Kanske Lasse lus har sprungit lopp då några dagar innan och är lagomt laddad!:)

Får jag vara bökig?

Om det inte är någon fler som vill komma med häst så tar jag gärna med mej Tjaldur (islänningen) också. Men behöver då en hage över dagen åt honom, fortfarande box åt Lejonhjärta.

Men om någon annan vill komma med häst så kan jag lämna Tjaldur hemma :)

*KL*
Jag måste avboka mig och häst från träffen den här gången :( .

Jag kommer att befinna mig i en helt annan del av Sverige just den helgen, det blev bestämt med kort frist.

Men så tråkigt, vi som sett fram emot DA-träning...

Vad säger ni andra, ska vi träffas ändå eller ska vi försöka flytta på träffen igen? I maj tror jag att jag kommer ha ont om tid, det är så mycket annat som de helgerna måste användas till så jag törs inte boka upp något datum än i alla fall...

Nej jag vill träffas!!
jag var mest ute efter gott sällskap och en ridhusbotten!
Håll en tumme för lasseman ikväll om ni kommer ihåg! Ska till Jämtland och sätta konkurrenterna på plats! -Matte darrar av nervositet!:crazy:

Tro det eller ej, men kanske jag kan vara med på träffen denna gång om det är okej.
Det ser ut att ha ordnat upp sig med min häst nu *peppar* *peppar* *äntligen* och efter vet.besöket som var nu den 9:e i Uppsala så slutar efterföljande penicillinkuren den 18:e! Och sedan har vi planerat en resa till Ö-vik, då sambon ska måla svärföräldrarnas garage. Vilket betyder att jag skulle kunna vara med!

Men jag törs inte lova något för då är väl det något som händer igen *suck* men det ser lovande ut just nu. Givetvis blir det utan häst då, han har rest så det räcker för tillfället och vi ska tillbaka till Uppsala igen den 7:e maj för återbesök och efterkontroll.

Lycka till i Jämtland! Klart ni klår dom hela högen!!

Jag kommer oxå gärna ändå nästa lördag. Kul att komma ut lite ur vardagen o träffa alla igen. Jag tar ju inte med mig Frallan denna gången, men om vi inte blir så många hästar kanske vi har tid att kolla i lite böcker och kanske t o m nån film? Jag kan ju ta med det jag har... efterlyser böcker av alla olika slag att bläddra i.

På söndag ska vi äntligen få flytta hem till riktiga stallet, med ridbana och bra hagar utan farlig väg rakt utanför, så det blir premiärridning på illbattingen på måndag. Jag är jättenervös!

Vi ses! :)

Såklart att vi ska hålla tummar ikväll :banana:

Jag tycker också att vi kör ändå, det var ju ett tag sen vi träffades så det vore roligt nu när vi hittat ett datum när så många kan. Jag har ganska många böcker men inga filmer. Men det finns både video- och dvd-spelare här så ta med allt ni har!

Deltagarlistan tror jag ser ut så här just nu:

Med häst

Hage : Anna - Svarten
Hage 1 : evis - Tjaldur
Hage 2 : Asa_S - ?
Hage 3 : Boe - Siola
Hage 4 :
Box 1 : evis - Lejonhjärta
Box 2 : Lusidor - Lasse

Utan häst

suberdoo
Kookaburra
3 st Boe-kompisar
Totola ?
Lotus7

Eftersom det inte blir DA funderar jag lite löst på att ta med Flingan istället för Tjaldur, men det har ju kanske inte så stor betydelse. Tror nog vi kan fylla dagen på ett bra sätt ändå!

AnnA_ - är det okej om jag kommer på fredagen nu med? Och skulle det isåfall vara okej om jag löshoppar Lejonhjärta på fredagkvällen? Lovar att inte förstöra underlaget totalt :o

Jag kommer iaf som åskådare!
Men nästa gång får ni välja ett bättre datum så jag kan ta kuse med också! ;)

Rackarns!
Vi gjorde en fadäs och skodde hästen med en sula fram som han brukar behöva i högsta farterna, men banan var superlerig och blöt, sulan sög fast som en sugpropp så han blev långsammare höger fram och klampade på sig med höger bak, sko av och blodig häst som missade fin chans till placering och bara fick sista pengar..
Matte bankar sig i skallen för att hon inte vet hur fysikens lagar fungerar!:devil:
Nu sabbade vi för hästen som betedde sig optimalt och travade som en gud!:mad:

Så nu vill vi dressyra och slappna av hos Anna tills nästa drabbning (Evis, boka in V75 på Umåker, din närvaro är bra omen:D)!

Hi, red runt i min underbara kamelkudde i enbart skritt, lite lång o låg travskänkelvikning och galopp i värmningen och fick lite konstiga blickar där på slingan runt stallbacken:p.

Nu ser det mer osäkert ut med transport för min del och löser inte det sig så tror jag att jag måste omprioritera den dagen då vi först ska på GHS och sedan direkt har två bilar och släp att få fixat till besiktning :crazy:

Men än så länge håller jag tummarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka