Träning och hälsa del 12

Ja alltså nu med begränsat med tid är det ju jättebra egentligen. Men jobbigt samtidigt 😆
Och det underlättar dagar som idag när det är väldigt lite folk på gymet! Tycker det tar emot annars att ha två stationer igång samtidigt 😊

Vad jag kan bli irriterad på är när någon har två stationer igång samtidigt och blir jättesura om man frågar om man ta ett set emellan när de gör den andra stationen. Har hänt några gånger att de sagt blankt nej och jag har inte orkat argumentera med dem.
 
Vad jag kan bli irriterad på är när någon har två stationer igång samtidigt och blir jättesura om man frågar om man ta ett set emellan när de gör den andra stationen. Har hänt några gånger att de sagt blankt nej och jag har inte orkat argumentera med dem.

Jag råkade sno en persons stång, han hade tagit latsdrag-stången till en kabelmaskin, han körde nog sin andra övning under tiden jag gick och snodde den 😅
 
Ja alltså nu med begränsat med tid är det ju jättebra egentligen. Men jobbigt samtidigt 😆
Och det underlättar dagar som idag när det är väldigt lite folk på gymet! Tycker det tar emot annars att ha två stationer igång samtidigt 😊
Jag är ganska otålig av mig när det kommer till träning (det är väl därför jag gillar "fullt ös medvetslös"-pass à la Hyrox eller crossfit) så mig passar det ganska bra, men det funkar ju såklart inte för alla sorts pass :)
 
Jag är fortsatt krasslig men bestämde mig för att rulla ut yogamattan och köra lite lätt stretching eftersom kroppen klagar lite efter att de senaste två veckorna ha sovit i många nya sängar, legat på knöliga sandstränder, tränat mindre än vanligt osv. Hade ingen direkt plan och följde inget pass eller så, utan bestämde mig för att helt enkelt stretcha igenom det som kändes stelt tills det kändes bra igen. Det tog 40 minuter 😳 Hade räknat med typ en kvart, men det var tydligen värre ställt med mig än jag hade anat 😅

Ja ja, skönt var det i alla fall och jag tänkte försöka komma ihåg att göra samma sak imorgon så att ryggen, höfterna och nacken inte stelnar till så väldigt igen. Har varit väldigt dålig på prehab de senaste månaderna men det är ju en typisk sådan grej som bara blir viktigare ju äldre man blir. Jag fick nämligen ett ganska otvetydligt kvitto på att jag börjar bli gammal när vi var på bröllop förra helgen: Var tvungen att lämna dansgolvet för att mitt knä började göra ont 😱😂 (tröstar mig med att detta skedde först efter att jag hade gått, stått och dansat mina högklackade sandaler i typ 10 timmar, så helt ute är det kanske inte med mig 😉)
 
Stretchade för att jag hade ont i höger sida av ländryggen. Vaknade istället med ont i vänster sida av ländryggen :cautious: Känner att jag kan relatera lite väl mycket till den meme som dök upp i mitt Instagramflöde igår:

Screenshot 2024-07-22 at 10.05.35.png


:D

(men det går ingen nöd på mig alltså, jag vet vad smärtan beror på och att jag bara behöver behandla den med lite mer stretch, värmedyna och eventuellt en Ipren)
 
Har haft lite mindre ont de sista dagarna, även om jag haft ont i benet idag troligtvis efter för mycket simning igår. Varit ute en promenad, fick en tanke på att gå till gymmet men ska inte utmana nu när jag äntligen börjar bli lite bättre. Orkar inte med fler bakslag mentalt. Har dessutom semester snart ska både till Stockholm och till Malmö och måste kunna gå lite längre sträckor där vill inte ha semestern förstörd av smärtor och dålig sömn.
 
Chins och biceps och mage lyckades jag få till hemma igår efter att barnen somnat! Tycker jag fastnat på chinsen nu, klarar 4 strikta, kaaaanske 5 en riktigt bra dag men sen tar det stopp. Tycker chins är kul och med tanke på att jag har chins-stång hemma tänker jag att jag i första hand ska öka träningsvolymen. Köra de oftare helt enkelt! Och lite mer biceps kanske för jag läste att det kan hjälpa och jag kör ju i princip aldrig biceps. Så får vi se om jag kan bli lite starkare 😄
 
Ok det var nog lite värre med ryggen än jag först insåg, så jag fick ställa in kvällens träningspass också :arghh: Jäkligt surt när jag äntligen började känna mig återhämtad från förkylningen och är sååå sugen på att träna. Tror dock att ryggen kommer att repa sig rätt fort, den är redan bättre idag än den var igår, men igår kväll kunde jag knappt gå och definitivt inte böja mig mer än 3-4 centimeter framåt utan att det högg till av smärta så att jag tappade andan. Känns inte jättesmart att utmana den förbättring jag sett idag med ett styrketräningspass... Möjligen hade jag kunnat gå till gymmet själv och köra något mycket lätt pass på egen hand, men jag tror hellre att jag sparar på krutet och ger kroppen en dag till att återhämta sig från både virus och ryggont. Satsar på att kunna rida lektion imorgon kväll och sedan styrketräna torsdag + fredag!
 
Varit på gymmet uselt resultat eller vad man ska kalla det. Gjorde uppvärmning och rehabövningar. Sen skulle jag göra programmet från min PT. Fick ta bort två övningar helt och avbryta tre för jag fick ont. Så tre övningar var det enda jag kunde göra. Har jag nämnt att jag är less på detta :(
 
Varit på gymmet uselt resultat eller vad man ska kalla det. Gjorde uppvärmning och rehabövningar. Sen skulle jag göra programmet från min PT. Fick ta bort två övningar helt och avbryta tre för jag fick ont. Så tre övningar var det enda jag kunde göra. Har jag nämnt att jag är less på detta :(

Kontakta PT eller sjukgymnast och förklara att du inte kan utöva övningarna utan smärta? ❤️
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 713
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
68 803
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 051
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
74 938
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp