Träning och hälsa del 12

Knäböjt idag igen 💪💪 och så nöjd för jag har hittat en otrolig split squat/reverse lunge variation i smithen som tar så sjukt bra 🔥 OCH är helt ok rolig att göra (till skillnad från bulgariska😂). Video-länk nedan om någon är intresserad!


Så otroligt stabil övning med till skillnad från bss så går verkligen att maxa ur musklerna upplever jag! Och stretchen som blir i gluteus iom det upphöjda främre benet är 👌👌👌

Knäböj Kalinka: Vecka 4, pass 2.png


Sista övningen är alltså den övningen ovan i smithen, den finns bara inte med som övning i appen tyvärr. Behövs inte mkt vikt 😅
 
Senast ändrad:
Passerade en milstolpe idag, hade sällskap så fick hjälp att komma förbi spärren (är för kort så är jag ensam måste jag tåhäva upp vikten förbi spärren och sen "vandra" fötterna till rätt position- lite riskabelt för knän när det blir såhär tungt).
Så glad 🥳 Det var mitt årsmål, som nu måste revideras 🤭
1000013993.jpg
 
Apropå träning. Finns det någon poäng i att testa maxpuls som motionär? Att använda 226-ålder har inte stämt särskilt bra för mig över tid (idag toppade jag 190 och jag hade kunnat klämma i lite till).
 
Cyklade Smygehuk - Treriksröset - Smygehuk nu veckorna efter midsommar. 480 mil cykling. Sov ute i skogen och det var helt extremt med mygg och knott i Norrlands inland, hade myggnät men fick så många bett att jag blev allmänt påverkad och det gick inte att ta ens någon minuts paus för mat och jag sov dåligt så körde ned mig helt ett antal gånger. Hemsk tur på grund av det men kul att ha cyklat sträckan för det är en klassiker fast det borde gjorts i maj som planerat, annat kom tyvärr emellan.

53854505972_eaa4e952c2_o_d.jpg


53855765384_afedc03c5d_o_d.jpg
 
Förra veckan var min barnlediga vecka så den tillbringades med en del stadsvandringar och avslutades med en vandringsled utanför Trollhättan i fredags. Edsvidsleden tror jag att den heter. Den skulle vara drygt 1,4 mil i medelsvår terräng och det skulle vara skugga med sval temperatur. Jag möttes av leriga spår, både långa trätrappor och mer naturliga med ack så hala, nedfallna träd och en temperatur på 24 grader i solen. Jag bröt från leden vid första tillfälle ut eftersom det var dels rädsla att skada mig och att jag knappt förflyttade mig under dessa naturliga förutsättningar efter regn- och åskväder. 9,96 km tog 3,5 timme med fikapaus och då var halva tiden på platt asfalt. Jag har fortfarande ont i benen efter denna vandring och diverse parkourövningar över och under träd för att komma förbi

IMG_20240712_141147558_HDR.jpg
 
Testade att cykla lite igår ute. Lyckades naturligtvis missa en hålighet i gatan och ramlade med cykeln. Så nu har jag förutom ont i ryggen ont i axeln i vissa lägen kan jag knappt få upp den över axelhöjd. Det går men inte utan väldigt mycket smärta. Orkar inte med detta.
 
Testade att cykla lite igår ute. Lyckades naturligtvis missa en hålighet i gatan och ramlade med cykeln. Så nu har jag förutom ont i ryggen ont i axeln i vissa lägen kan jag knappt få upp den över axelhöjd. Det går men inte utan väldigt mycket smärta. Orkar inte med detta.

Gå till läkare med den så du får det dokumenterat och kan skicka in till försäkringsbolaget!
Krya på dig. ❤️
 
Gå till läkare med den så du får det dokumenterat och kan skicka in till försäkringsbolaget!
Krya på dig. ❤️

Axeln har blivit lite bättre under dagen så nu kan jag ialalfall lyfta den hjälpligt utan alltför mycket smärta. Men får se om det håller i sig imorgon så ringer jag vårdcentralen. Hade dagspa och massage idag så det hjälpte att ligga lite i jacuzzi och vara i varmt vatten.
 
Varit hos fysio och fått fler övningar. Nu är vi väl på en tolv stycken. 😅

Nu ska visst pilatesbollen bli min allra bästa vän på gymmet. Så ska hem och skriva om mina program för hösten tror jag!
Lägre vikter, men mycket hantlar och kabelmaskin, sittandes på boll alla övningar där det går.

Bålstyrka och stabilitet here I come :D
Perfekt för ridningen om inte annat!

Annars goda nyheter, ska bara boka nytt besök om något blir värre, och skynda långsamt med allt.
 
Överkropp på gymet idag, helt ok pass! Min överkroppsträning är ju lite mindre strukturerad än underkroppsrräningen så det blir lite vad det blir men nöjd med dagens pass! Kul med dips (obs med gummiband), det var lääänge sen jag körde ”riktiga” och inte mot en bänk.

Tisdag morgon: rygg, mage, axlar etc..png
 
Rev av ett litet styrkepass, sjukt omotiverad, men det gick jättebra??!
PB i marklyft också (har ett gammalt PB på 90 kg, men jag räknar nya nu efter olyckan)

1000047915.jpg


Marklyft
- 50x10
- 60x10
- 70x10
- 80x3
- 85x2 (PB!!!!! 💥)

Axelflyes
- 5x10
- 5x12
- 5x12

Axellyft framåt med hantel en arm i taget
- 5x10
- 5x10
- 5x10

Hip abduktor
- 45x12
- 45x12
- 45x12

Latsdrag (smalt V-grepp)
- 35x10
- 35x10
- 35x8

Enbenspress/reps per ben
- 40x12
- 50x8
- 50x8
 
Rev av ett litet styrkepass, sjukt omotiverad, men det gick jättebra??!
PB i marklyft också (har ett gammalt PB på 90 kg, men jag räknar nya nu efter olyckan)

Visa bifogad fil 149353

Marklyft
- 50x10
- 60x10
- 70x10
- 80x3
- 85x2 (PB!!!!! 💥)

Axelflyes
- 5x10
- 5x12
- 5x12

Axellyft framåt med hantel en arm i taget
- 5x10
- 5x10
- 5x10

Hip abduktor
- 45x12
- 45x12
- 45x12

Latsdrag (smalt V-grepp)
- 35x10
- 35x10
- 35x8

Enbenspress/reps per ben
- 40x12
- 50x8
- 50x8
Härligt med PB!! Starkt!!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 076
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 005
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 253
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 260
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp