Träning och hälsa del 12

Rev av ett litet styrkepass, sjukt omotiverad, men det gick jättebra??!
PB i marklyft också (har ett gammalt PB på 90 kg, men jag räknar nya nu efter olyckan)

Visa bifogad fil 149353

Marklyft
- 50x10
- 60x10
- 70x10
- 80x3
- 85x2 (PB!!!!! 💥)

Axelflyes
- 5x10
- 5x12
- 5x12

Axellyft framåt med hantel en arm i taget
- 5x10
- 5x10
- 5x10

Hip abduktor
- 45x12
- 45x12
- 45x12

Latsdrag (smalt V-grepp)
- 35x10
- 35x10
- 35x8

Enbenspress/reps per ben
- 40x12
- 50x8
- 50x8
Grattis till PB snyggt jobbat!! 👏 👏
 
Jag är sugen på ett gåband att ha hemma, eller kanske ta med till kontoret.. Men vad ska man ha? Vill ju ha ett lätt och smidigt, ska helst ta 0 plats hemma och inte kosta som en mindre bil ;)
 
Första passet på 4(?) veckor! Fortfarande lite slemhosta kvar men nu känner jag mig tillräckligt bra för att våga ett enkelt pass. Värmde upp med en dryg kilometers löpning i lugnt tempo, och sen ett kort cirkelpass medan barnen roade sig med andra barn 🤩
 
Jag vet inte om jag har lyckats vila mig i form? Har lite svårt för att motivera mig att ta mig in till stan för att gå på gymmet den här tiden på året. Försöker i alla fall klämma in träning en gång i veckan i samband med jobbet, främst när jag jobbar förmiddag. Men det går sådär... Fast jag har ändå lyckats förbättre kondisen så jag kan köra högre frekvens på crosstrainern. Har lagt till mer lutning, kombinerat med något steg lägre motstånd och kör på i ett tempo som känns lagom för stunden. Som är typ 20 SPM mer än jag brukade göra i våras...
Har också lagt på lite mer vikt i benpressen.
 
Nytt PB idag som jag är ganska stolt över! 10 reps på 60 kg (kroppsvikt) 💪
Tycker inte vanliga rumänska marklyft är så roliga/ger så mycket så testar lite alternativ. Idag vanliga raka mark. Tungt som satan var det med bottenstarten efter knäböj+hip thrust dessförinnan.
Tänkte testa upphöjda rumänska mark med hantlar nästa gång och se hur de känns.
Någon som har någon favorit-variant på rumänska/raka mark?

Knäböj Kalinka: Vecka 5, pass 1.png
 
Nytt PB idag som jag är ganska stolt över! 10 reps på 60 kg (kroppsvikt) 💪
Tycker inte vanliga rumänska marklyft är så roliga/ger så mycket så testar lite alternativ. Idag vanliga raka mark. Tungt som satan var det med bottenstarten efter knäböj+hip thrust dessförinnan.
Tänkte testa upphöjda rumänska mark med hantlar nästa gång och se hur de känns.
Någon som har någon favorit-variant på rumänska/raka mark?

Visa bifogad fil 149398
Woop woop! Grattis till PB!
 
Nytt PB idag som jag är ganska stolt över! 10 reps på 60 kg (kroppsvikt) 💪
Tycker inte vanliga rumänska marklyft är så roliga/ger så mycket så testar lite alternativ. Idag vanliga raka mark. Tungt som satan var det med bottenstarten efter knäböj+hip thrust dessförinnan.
Tänkte testa upphöjda rumänska mark med hantlar nästa gång och se hur de känns.
Någon som har någon favorit-variant på rumänska/raka mark?

Visa bifogad fil 149398
Jag har ju gjort enbenta rumäner, mer av nödvändighet egentligen då jag inte har så mycket vikter hemma. Men jag tycker de tar bättre eftersom det går åt en del kraft att hålla det stabilt utöver bara själva lyftet.
 
Jag vet inte om jag har lyckats vila mig i form? Har lite svårt för att motivera mig att ta mig in till stan för att gå på gymmet den här tiden på året. Försöker i alla fall klämma in träning en gång i veckan i samband med jobbet, främst när jag jobbar förmiddag. Men det går sådär... Fast jag har ändå lyckats förbättre kondisen så jag kan köra högre frekvens på crosstrainern. Har lagt till mer lutning, kombinerat med något steg lägre motstånd och kör på i ett tempo som känns lagom för stunden. Som är typ 20 SPM mer än jag brukade göra i våras...
Har också lagt på lite mer vikt i benpressen.
Vad roligt, bra jobbat! Jag tror absolut på konceptet att vila sig i form! Det har hänt mig ett par gånger att jag haft träningsavbrott av olika skäl, och sedan kommit tillbaka och klarat något helt nytt bara sådär. Jag vet inte riktigt hur det kan bli så, men härligt är det i alla fall! 😃
 
På tal om att vila sig i form så får jag väl hoppas att det är just det jag gör just nu... Var bortrest torsdag-torsdag och hade packat med mig träningskläder ifall andan skulle falla på, men det var en ganska intensiv resa (bland annat innehållandes ett tredagarsbröllop med 275 gäster 😅) och det blev liksom aldrig riktigt läge att träna... Bestämde mig istället för att verkligen sett fram emot att komma hem och gå på styrkepass med fokus stöt idag samt ett Hyroxpass i morgon - och så vaknade jag med ont i halsen i morse :arghh: Det är egentligen inte ett dugg konstigt eftersom det varit lite väl mycket "fullt ös medvetslös" de senaste 2-3 månaderna i mitt liv, och jag har faktiskt inte varit förkyld alls hittills i år, men det känns ändå himla drygt. Känner mig som en tjurig femåring som vill träna och minsann inte tänker låta bli! (men jo, det är klart att jag låter bli - har redan avbokat både dagens och morgondagens pass)
 
Blev en kort löprunda idag med som uppvärmning inför vedklyvning, som jag ägnat resten av dagen åt. Med paus för fika 😍 även med en klyv blir man trött i ryggen, mycket lyftande. Hostan kommer och går fortfarande men håller sig ändå i schack.
 
Kommunen har gett ut en gratis träningsapp med massor med olika pass.
Jag testade ett av dem nu, och fasen vad klen jag blivit! Orkade nästan ingenting jämfört med innan graviditeten och barn. Men men, nu är jag på gång igen! Snart är jag stark igen!
 
Vidrigt med 12-reppare i knäböj. Dessutom innan kl 8 på morgonen 😅 Men nu är det gjort och vi är på väg att åka o bada ☀️

Körde lite olika superset idag för att få in lite mer träning på den tid jag har och det funkade bra. Positivt överraskad över hur bra armhävningarna kändes! Negativt överraskad hur jobbiga knäböjen kändes dock haha så det gick väl på ett ut 😆

Knäböj Kalinka: Vecka 5, pass 2.png
 
Vidrigt med 12-reppare i knäböj. Dessutom innan kl 8 på morgonen 😅 Men nu är det gjort och vi är på väg att åka o bada ☀️

Körde lite olika superset idag för att få in lite mer träning på den tid jag har och det funkade bra. Positivt överraskad över hur bra armhävningarna kändes! Negativt överraskad hur jobbiga knäböjen kändes dock haha så det gick väl på ett ut 😆

Visa bifogad fil 149560
Ser ut som ett bra pass! Jag (hat)älskar superset!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 713
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
68 803
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 051
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
74 938
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp