Ångrar mig. Det händer saker i alla tre krukor med dahlior
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har jag köpt egentligen? På etiketten står det Rosa palace potala och på den andra busken rosa palace linderhof. Visa bifogad fil 50435
Edit: hade kanske varit bättre i rostråden. Två rosor är det iaf.
Ångrar mig. Det händer saker i alla tre krukor med dahlior
Hur kollar jag härdigheten?Verkar vara en kollektion från Poulsen. Kolla upp härdigheten noga, Poulsen kan ha lite gott och blandat vad det gäller det.
Hur kollar jag härdigheten?
Det där är så dåligt av "dom stora drakarna" tycker jag, snacka om att lura kunderna(varför tex Blomsterlandet väljer att sälja zon 1-2 rosor här i zon 4-5 är en gåta... ).
Det där är så dåligt av "dom stora drakarna" tycker jag, snacka om att lura kunderna
Tacka vet jag dom små privata handelsträdgårdarna där dom som jobbar där faktiskt är växtkunniga också
Tack!!Borde finnas på Poulsens hemsida. Jag är väldigt dålig på den typen av rosor men vet att flera av deras kollektioner inte är så härdiga (varför tex Blomsterlandet väljer att sälja zon 1-2 rosor här i zon 4-5 är en gåta... ).
De är köpta på Lidl. Men har faktiskt köpt blommor där förr som varit helt ok (bättre än Plantagen, där vill jag helst inte köpa nånting ifrån längre).Det där är så dåligt av "dom stora drakarna" tycker jag, snacka om att lura kunderna
Tacka vet jag dom små privata handelsträdgårdarna där dom som jobbar där faktiskt är växtkunniga också
Tittasr man på Populsens hemsida så verkar palace-rosor vara för krukor. Med andra ord kanske härdigheten inte är för våra breddgrader?Vad har jag köpt egentligen? På etiketten står det Rosa palace potala och på den andra busken rosa palace linderhof. Visa bifogad fil 50435
Edit: hade kanske varit bättre i rostråden. Två rosor är det iaf.
Och du kan inte ens skylla på att dom hoppade på dig,ner i korgen,råkade åka med mmMin handelsträdgård har stängt, men ägarna gör lite entreprenad, så jag ringde och frågade om jag fick beställa lite grejer. Det fick jag. Skickade en liten lista.
rosmarin
lavendel (fungerar bara i kruka hos mig, men hör till "måste ha"!)
vingnöt
klotlönn (som ska byggas in i våran altan. Som inte är byggd än )
2 st pipranka
uppstammad krusbär
rabarber
näva rozanne 22 st
hallon Preussen 4st
Jag kommer att ha lite att göra och eventuellt lite tomt på kontot
Nä, jag har ingen ursäkt alls. Dom två plantorna som inhandlades igår är dock såna där attack-plantor!Och du kan inte ens skylla på att dom hoppade på dig,ner i korgen,råkade åka med mm
Det händer mig titt som tätt. Har inte gett några problem hittillsJag råkade rycka av en rabarberstjälk så den gick sönder där nere. Hur farligt är det? Jag försökte pilla upp så mycket det gick men jag vet inte om jag fick med mig allt.
Åh vad skönt att höra!Det händer mig titt som tätt. Har inte gett några problem hittills
förstår inte?Jag råkade rycka av en rabarberstjälk så den gick sönder där nere. Hur farligt är det? Jag försökte pilla upp så mycket det gick men jag vet inte om jag fick med mig allt.
Jag har fått lära mig att man inte ska skära av utan rycka av så man får med hela stjälken. Om man lämnar stjälk i plantan kan det komma ner bakterier i plantan och den kan ruttna. Jag råkade dra av stjälken så en bit satt kvar i plantan.förstår inte?
Rabarber rycker man ju eller skär av. Bägge metoderna funkar. Vad är problemet? Varför skulel du få bort något?
Jag har fått lära mig att man inte ska skära av utan rycka av så man får med hela stjälken. Om man lämnar stjälk i plantan kan det komma ner bakterier i plantan och den kan ruttna. Jag råkade dra av stjälken så en bit satt kvar i plantan.