Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta ser ut som nåt prydnadsträd, hängande grenar..
Screenshot_20200508-155906_Gallery.webp
 

Daglilja nästan helt säkert. Gissar på gammeldags sorter, antingen gul eller orangebrun, de är de vanligaste. Kan bli ett ogräs om de trivs, de blidar massiva mattor som är ett helvete att få bort. Jag gillar dem och har mina där de får sprida sig. Blommorna är ätbara.

Edit: Det är ingen lilja även om de ser ut så, de hör till sparrisordningen och släktet Hemerocallis. H. lilioasphodelus är den gula och H. fulva den brunorangea.
 
Prunus zakura, finns några olika varianter. Googla och se vad som verkar stämma med ditt träd.
Hittade det också, verkar kunna stämma. Men de ser inte ut att ha så tydligt hängande grenar som våra har..Men de är rätt små än så länge, kanske blir annorlunda när grenarna blir kraftigare..?

Edit: hittade andra bilder nu, definitivt hängande grenar! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 441
Senast: Piglet
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 160
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp