Man blandar färdig bokashi (fermenterat matavfall) med jord i kärl/hinkar och låter ligga minst två veckor för att matavfallet ska omvandlas till jord.Vad innebär jordfabrik?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man blandar färdig bokashi (fermenterat matavfall) med jord i kärl/hinkar och låter ligga minst två veckor för att matavfallet ska omvandlas till jord.Vad innebär jordfabrik?
Orka böja sig... Jag hackar dem itu med en spadeJag brukar klippa dom men det är jobbigt när man måste böja sig 511 gånger
Mosade några sniglar och la i dom i fällorna så dom lockar till sig fler.
Jag behöver gräva bort rotskott. Rosa mundi och den jag ev tror är en Tuscani vill gärna rymma dit där de inte ska vara.Jag har grävt för rosor idag... Det är lite spännande, jag är i den delen där de lagt i fyll och idag har jag grävt upp en halv kakelugn (typ)
@pepp
Jag skulle förutom att tillsätts gödsel även se till att jordförbättra löpande genom att täcka/tillföra sådant som förmultnar och ger struktur under säsongen. Har du gott om mask i kragen? Kan de komma upp i botten? Annars får du nog gräva efter mask och be dem bo i pallkragen.
Du behöver nog jobba på detta. För odlare så är maskar ens bästa vänner, tillsammans med bin och humlor och massa andra små hjältar. Jag blir numera barnsligt glad när det är fullt med mask när jag gräver!Maskar?! Har aldrig sett maskar i jorden tack och lov. Gud, jag vet inte om jag skulle kunna hantera det....
Maskar är guld värda mina heter Sture och Dag-OttoMaskar?! Har aldrig sett maskar i jorden tack och lov. Gud, jag vet inte om jag skulle kunna hantera det....
Maskar?! Har aldrig sett maskar i jorden tack och lov. Gud, jag vet inte om jag skulle kunna hantera det....
Maskar?! Har aldrig sett maskar i jorden tack och lov. Gud, jag vet inte om jag skulle kunna hantera det....
Vår hund har fått för sig att mina tulpaner ska ätas....dom måste se väldigt goda ut Jag som väntat sååå på att tulpanerna ska slå ut och så ska hundjäkeln äta upp dom Hoppas jag kan få henne att sluta med det.
Vår hund har fått för sig att mina tulpaner ska ätas....dom måste se väldigt goda ut Jag som väntat sååå på att tulpanerna ska slå ut och så ska hundjäkeln äta upp dom Hoppas jag kan få henne att sluta med det.
Du får väl krydda dem med nåt som inte är så gott
Jag har fått se någon enstaka... de jävla rosmördarna (aka "rådjur") skövlar tulpanerna också. Jag hör verkligen till Team Hata rådjur
Och Hata harar.Jag har fått se någon enstaka... de jävla rosmördarna (aka "rådjur") skövlar tulpanerna också. Jag hör verkligen till Team Hata rådjur
Min mor hatar också maskar. Man får hatälska dem, om de dyker upp när hon gräver skyfflar hon bort dem under lite jord med en grep så de inte syns.Maskar?! Har aldrig sett maskar i jorden tack och lov. Gud, jag vet inte om jag skulle kunna hantera det....
Har tänkt tanken, typ antibit eller nåt. Men är inte säker på om det skulle hjälpa. Hon är minst sagt matglad den där hunden och äter allt som ev skulle kunna vara ätbart
Jag har också haft en sånHar tänkt tanken, typ antibit eller nåt. Men är inte säker på om det skulle hjälpa. Hon är minst sagt matglad den där hunden och äter allt som ev skulle kunna vara ätbart