Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också haft en sån :D
Fick mig att sluta odlar salladshuvuden och övergå til plocksallat. Han bet av hela huvudet vid jordytan och la sig på gräsmattan och smaskade.
vi slutade odla potatis också efter det året när han nogsamt grävde upp alla sättpotatisarna och käkade upp dem. Höstens fallfrukt var hans stora glädje. När han dött blev jag förundrad över hur långt ut på grenana som det fanns krusbär. Tidigare hade jag fått plocka längst in med handskar på...

Tulpaner lyckades han dock inte upptäcka :rofl:

Dom kan verkligen få konstiga idéer 😂 Hon brukar gå och äta hallon och jordgubbar själv men trodde ju inte hon skulle ta mina tulpaner :cautious: Hon älskar maskrosor, äter långt ner i tuvan för att få de nya knopparna 😅
 
Äpplegurkan smakar riktigt bra, bättre än vanlig slanggurka, men blir inte riktigt så gul som på fröpåsebilderna :)

Lyckades få till god rabarbermarmelad med vanilj denna gång :d
Nämligen inte alltid jag får den lagom söt, med lagom mycket vanilj och lagom konsistens på en och samma gång :p

D132D4D1-A7CF-4120-B1C3-6E085D970719.webp
 
Tror det var ett ”rookie mistake” att sätta fröna redan i februari :angel:

Håller på att skola ut dem nu, de är liiite väl yviga att ha i fönsterkarmen, så hoppas på fortsatt lagom väder :)

Jag satte min första batch i januari men den tog inte, så jag provade en till som tog... men de fick för mycket stryk i vinden när jag ställde ut dem för dagen så de dog av. Nu känns det lite sent att börja om.
Får bli nästa år! :)
Skitkul med tidig frukt hur som helst! Färga mig imponerad. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 441
Senast: Piglet
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 160
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp