Ja det brukar bli frön, hur lika sin mamma de blir beror på vilka andra typer av kål som finns runt omkring.Det är en liten till på väg upp
Blir det frön det ser ut som om den ska blomma så småningom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det brukar bli frön, hur lika sin mamma de blir beror på vilka andra typer av kål som finns runt omkring.Det är en liten till på väg upp
Blir det frön det ser ut som om den ska blomma så småningom
De har kommit upp på gödselstacken av sig själv jag brukar slänga matavfall där så de är ensamma i sitt kålslag det växer nog en liten potat och kanske sallad där ocksåJa det brukar bli frön, hur lika sin mamma de blir beror på vilka andra typer av kål som finns runt omkring.
Ah då är det nog en kål som slänger ut sina sista krafter på att gå i blom .De har kommit upp på gödselstacken av sig själv jag brukar slänga matavfall där så de är ensamma i sitt kålslag det växer nog en liten potat och kanske sallad där också
Är det lönt att försöka ta tillvara frönaAh då är det nog en kål som slänger ut sina sista krafter på att gå i blom .
Vet inte, jag odlar sällan grönsaksfrö själv, eller det är en sanning med modifikation, jag tar en del enkla fröer, jag har aldrig testat kål. Jag vet inte hur lätt kål hybridiserar. Men det är ju alltid kul att testa.Är det lönt att försöka ta tillvara fröna
Den kämpar ju väl
Ja jag ska nog testa när den nu kämpat sig till att gå i blomVet inte, jag odlar sällan grönsaksfrö själv, eller det är en sanning med modifikation, jag tar en del enkla fröer, jag har aldrig testat kål. Jag vet inte hur lätt kål hybridiserar. Men det är ju alltid kul att testa.
Jag lät rättika gå i blom och fröa förra året och har så sjukt mycket rättika i jorden nu. Rensade bort massor igår ur drivbänken. Vet ju inte hur de blir i slutändan men för tillfället ser de ut precis som de ska.Ja jag ska nog testa när den nu kämpat sig till att gå i blom
Går det så går det
Jag satte 6-8 lite torkade kärnor och 5 tog sig. Är nu kanske 2 månader gamla och snart redo för större krukor.GranatäpplenA - det fanns många överblivna kärnor ju. Men skämt åsido, jag läste någon som hade satt sådana med begränsad framgång så skulle en ta sig, så får det nog räknas som ett lyckat experiment. Minns ännu mitt sorgliga kaprisförsök så allt är ju inte lika tacksamt, men mitt odlingsmotto är "går det så går det"! (ibland går det för bra)
Värmen i slänten kommer väl till pass, jag har en del värmekrävande plantor. Räknade lite på Byggmax murblock, de ser bra ut och praktiska i slänt men blir i dagsläget för dyra. Jag inser att jag får gå på budgetlösning med trä eller natursten om det ska kunna bli av i år. Vi har en övervuxen stengärdsgård som jag skulle kunna återanvända om den inte ska renoveras. Hmm .
Jag satte 6-8 lite torkade kärnor och 5 tog sig. Är nu kanske 2 månader gamla och snart redo för större krukor.
Hur lyckas man med lavendel?
Hur lyckas man med lavendel?
Bra fråga, jag vill också ha tips. Just nu lever de fina i blomlådor men jag har hittills inte lyckats etablera några i trädgården, de har bara dött.