Gissar också på krusbär och du bör flytta den, den är alldeles för nära fasaden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte husfasad utan ett plank som tekniskt sett är grannens. Men jag kanske bör flytta den ändå?Gissar också på krusbär och du bör flytta den, den är alldeles för nära fasaden.
Det är inte husfasad utan ett plank som tekniskt sett är grannens. Men jag kanske bör flytta den ändå?
Planket står nog på tomtgränsen. Alla husen här har plank som delar av tomterna och man ansvarar över planket som står "till höger". Lättare att förstå när man ser det i verkligheten men det är klart, han behöver ju komma åt när han ska måla.Aha. Jag hade flyttat den ändå, de brer ut sig ganska bra. Plus att grannen ska ju kunna sköta sitt staket (jag utgår ifrån att staketet står på hans mark, dvs krusbäret står förmodligen på hans mark). Plank odyl ska stå så att ägaren har "skötmån".
Edit: Sedan tror jag inte det där är något människoplanterat utan fågelplanterat. Alla mina nuvarande krusbär och vinbär är sådana... det betyder att jag har ett vinbär i syrenhäcken och ett krusbär intrasslat i rönnen
Planket står nog på tomtgränsen. Alla husen här har plank som delar av tomterna och man ansvarar över planket som står "till höger". Lättare att förstå när man ser det i verkligheten men det är klart, han behöver ju komma åt när han ska måla.
Ah okej, det skulle ju förklara varför den står så nära planket. Den står ganska skuggigt, vill den ha mera sol eller räcker det med att flytta ut den?
Tur att min semestervecka är slut nu. Ett par dagar till, så hade dörrarna också varit blockerade av krukor och omplanteringar och glada nya idéer att plantera granatäpplekärnor och ananas och sticklingar av stort och smått.
Att en hel del av detta sedan kommer att behöva planteras ut inom ett par veckor eller så, får jag försöka tänka bort just för stunden. Potatisen är i jorden i alla fall, långt om länge, och i morgon kväll efter jobbet så ska resten av löken (utom den gula som jag väntar på) + morötter och lite annat ner. Får purjon plats, så blir jag av med kanske tre fyra krukor från växthuset!
Visa bifogad fil 50142
Haha, ser helt fantastiskt ut! Håll oss gärna uppdaterade om granatäpplet, jag är väldigt nyfiken!
GranatäpplenA - det fanns många överblivna kärnor ju. Men skämt åsido, jag läste någon som hade satt sådana med begränsad framgång så skulle en ta sig, så får det nog räknas som ett lyckat experiment. Minns ännu mitt sorgliga kaprisförsök så allt är ju inte lika tacksamt, men mitt odlingsmotto är "går det så går det"! (ibland går det för bra)