Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe.

IMG_4291.webp

Bildtext: "Begreppet "lagom" hade aldrig varit, och skulle aldrig bli, ett koncept i Lillgrådis smak."
 
Blev lite trädgård nu på eftermiddagen. Kan lugnt säga att man inte är helt effektiv när man har barnen med ute 🙈 jag har iaf rensat ytterligare 2,5m på slänten, vattnat sparrisen och sköljt av studsmattan efter att dottern hade en liten olycka 🙄

Underbara mannen byggde klart pergolan där vi ska ha 2 klätterrosor (Kordes Moonlight) 😍

Visa bifogad fil 48704

Va fin! Är det armeringsjärn inne i bågen?
 
Har klippt sälg från hon- och hanplantor och satt i en spann med vatten. Hoppas det blir något av det hela. Klippt från pil och stuckit ner i samma i hink. Blir det inget med sälgen får jag köpa istället.
 
Jag hade absolut satsat på gabionmurar om jag hade haft gott om sten. :)

@BobberiBoo har ju jättefina sådana som inramning av köksträdgården om jag minns rätt?

Har för övrigt under dagens inventering insett att jag har (minst) ett trettiotal fnuttsmå men jättesöta sparrisplantor sedan fjolårets frösådd, en del stackare sedan i förrfjol, som måste planteras ut på sin slutliga växtplats snart - problemet nu är bara det återkommande att jag har en mycket oklar plan för var fasen den växtplatsen ska vara.

Det kunde varit snyggt med en upphöjd bädd med sten runt om, men risken är att halva sommaren hinner passera innan det är löst, när jag inte ens lyckats bestämma var platsen ska vara. Jag har i alla fall tänkt ut ett alternativ i den ständigt expanderande köksträdgårdsdelen så det får nog vara plan A. Troligtvis utan sten runt om dock.
 
Hoppsan.

Jag glömde mina äppelgurkor ute på avhärdningen i natt. Tanken var ju att de bara skulle vara ute på dagen.

De verkar ha tagit det bra. Inte ett dugg uppprörda.
Grunden är ju att jag sådde för tidigt så de är för stora. Tänkte de skulle växa långsammare om de fick jobba lite. Men 7 grader nu, och de ser lika muntra ut som igår.

Planen kanske misslyckas.... Det är långt kvar tills faran för järnnätter är över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
493
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
14 581
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 161
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp