Den har jag införskaffat. Valde den på beskriven smakMara des Bois Tekniskt sett en smulgubbe så lite mindre bär men underbar smak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den har jag införskaffat. Valde den på beskriven smakMara des Bois Tekniskt sett en smulgubbe så lite mindre bär men underbar smak
Sambon föreslog precis smultron... Lite smulgubbe däremellan måste man väl ha då också?!Mara des Bois Tekniskt sett en smulgubbe så lite mindre bär men underbar smak
Jag har också sått jordgubbar. De grodde hur långsamt som helst och växer om möjligt ännu mindre. De kanske är kinkiga?Fick en ynka på första försöket, men den blev typ 5mm hög och sen dog den. Får försöka hålla ut lite till på dessa då och se om de gror om ett tag.
Får väl köpa plantor sen, men hade hellre fått från fröna.Jag har också sått jordgubbar. De grodde hur långsamt som helst och växer om möjligt ännu mindre. De kanske är kinkiga?
Jag tänkte så sommarblommor i mina pallkragar nästa vecka, måndag verkar vara sista natten med frost
Eller vågar man stoppa ner frön redan i helgen?
I övrigt är planen ärtor, kryddor i balkonglådor och kanske potatis? En låda med smultron och en med blandat smultron och jordgubbar finns redan.
Tomaterna ska ut i växthuset, gurka och paprika köpas.
Jag ska försöka så jordgubbsplantor nästa år, då är det dags att byta ut de jag har. Blir lite orolig att det är svårtFår väl köpa plantor sen, men hade hellre fått från fröna.
Revar de sig inte?Jag ska försöka så jordgubbsplantor nästa år, då är det dags att byta ut de jag har. Blir lite orolig att det är svårt
Jo men jag är sugen på att byta sortRevar de sig inte?
Jag har aldrig förstått att folk har tålamod att så smultron och jordgubbar, när de revar sig så mycket är det ju enklare att tigga till sig av någon som redan har. Men de sorter som inte revar sig förstår jag ju att man frösår.Jo men jag är sugen på att byta sort
Jag vet inte om jag har tålamod att så ännu men jag tänkte testa! Sedan är det ett par särskilda sorter jag vill prova, upplever inte att de jag känner med jordgubbar vet riktigt vad de har. Jag vet inte heller vad min sort heter, förra husägaren satte dem.Jag har aldrig förstått att folk har tålamod att så smultron och jordgubbar, när de revar sig så mycket är det ju enklare att tigga till sig av någon som redan har. Men de sorter som inte revar sig förstår jag ju att man frösår.
Mitt favorit smultron Mignonette revar sig inte . Finns säkert fler sorter som inte gör det.Jag har aldrig förstått att folk har tålamod att så smultron och jordgubbar, när de revar sig så mycket är det ju enklare att tigga till sig av någon som redan har. Men de sorter som inte revar sig förstår jag ju att man frösår.
Mitt favorit smultron Mignonette revar sig inte . Finns säkert fler sorter som inte gör det.
Kan ju även vara en fördel med att ha plantor som inte revar sig, har själv förvildade jordgubbar på baksidan
Haha, känner igen det lite. Det syns fortfarande var jag hade badkaret som jag odlade jordgubbar i för flera år sedan, växer jordgubbar på stengärdsgård brevid.Jag blir galen på mina plantor som revar sig. Jag vill ha tre fina rader med stora plantor. Så håller de på och breder ut sig och förstör hela symetrin.