Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om de inte är mjuka och slemmiga borde det inte vara någon fara. Står dom ljust?Jag är bekymrad för min sättpotatis har fortfarande inte kommit igång. Vad jag vet så har den inte utsatts för frost hos mig. Tyvärr kan jag inte vara helt hundra då jag haft den i farstun. Men där brukar vara flera grader varmare än ute och jag har haft koll på termometern. Jag köpte dem på nätet och fick leveransen flera veckor innan jag tyckte det var dags att börja förodla den. Det är typ 3 veckor sedan jag satte dem i brätten med jord.
Vad gör jag? Har allt gått åt helvete?
Ja, de står ljust. Förra årets sättpotatis startade inte heller men de kan ha blivit utsatta för frost. Men de blev inte mjuka och slemmiga.Om de inte är mjuka och slemmiga borde det inte vara någon fara. Står dom ljust?
Hur svalt är det där de är? Jag tänker att så länge potatisen inte verkar vara skadad så är det nog ingen fara.Ja, de står ljust. Förra årets sättpotatis startade inte heller men de kan ha blivit utsatta för frost. Men de blev inte mjuka och slemmiga.
Har du ordentligt med hål i botten på krukorna?Har blivit tvungen att plantera om nästan alla tomater. Jag har så svårt att avgöra hur mycket vatten de ska ha att väldigt många ruttnat Det är både i mjölkkartong och små krukor. Förstår inte hur jag ska göra annat än att ge mindre vatten men hur mycket är det då??
Inte på mjölkkartongerna men krukorna har hål. Har inte tillräckligt med plats för att ha allt på brickor.Har du ordentligt med hål i botten på krukorna?
Då är det nog därför.Inte på mjölkkartongerna men krukorna har hål. Har inte tillräckligt med plats för att ha allt på brickor.
Jag sätter fyra mjölkkartonger i en lösgodislåda som man ofta kan få gratis i affärenInte på mjölkkartongerna men krukorna har hål. Har inte tillräckligt med plats för att ha allt på brickor.
Plusgrader. Igår var det 12 grader. Idag 9. För hela perioden har jag inte data.Hur svalt är det där de är? Jag tänker att så länge potatisen inte verkar vara skadad så är det nog ingen fara.
Prova att ta upp en och lägga i rumstemperatur och se om den vaknar?Plusgrader. Igår var det 12 grader. Idag 9. För hela perioden har jag inte data.
Fast då har jag inget ljus att erbjuda.Prova att ta upp en och lägga i rumstemperatur och se om den vaknar?
Kan du inte lägga den i någon kruka då bara ovanpå jorden? Någon som redan har en kompis i sig typ en chili?Fast då har jag inget ljus att erbjuda.
Fast då har jag inget ljus att erbjuda.
Om det bara vore en potatis. Men det är väldigt många potatisar.Kan du inte lägga den i någon kruka då bara ovanpå jorden? Någon som redan har en kompis i sig typ en chili?
Det är rätt kompakt mörker här. Jag får inte plats med brättena i mina fönster.Innan de grott behöver de inte speciellt mycket ljus, så inomhusljust räcker gott och väl (du bor knappast i kompakt mörker), däremot behöver de ha tillräckligt varmt.
Det är rätt kompakt mörker här. Jag får inte plats med brättena i mina fönster.