Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur?! :laugh: Hade ingen aning om att det fanns, men nu känns det som ett absolut måste :angel::laugh:
@TheRedLightning
IMG_20221004_130015663_HDR.jpg


Inte den sorten jag tittat på, med något rosaaktigt följde i alla fall med från dagens spån-jakt på Granngården! :angel:

+Mina fina höstkrokusar i bakgrunden som jag nästan glömt att jag planterat. Bra överraskning! :love:
 
@TheRedLightning
Visa bifogad fil 102185

Inte den sorten jag tittat på, med något rosaaktigt följde i alla fall med från dagens spån-jakt på Granngården! :angel:

+Mina fina höstkrokusar i bakgrunden som jag nästan glömt att jag planterat. Bra överraskning! :love:
inte den rosa sorten jag såg som jag försökt jaga heller, såg den men kände mig tveksam till den. Kanske lika bra att jag inte hittar något så spar jag pengar. 😅
 
20221004_152722.jpg

Jag är löjligt stolt över denna krukros :love: var inte så pigg i våras då jag köpte den men en omplantering och sen stått i kruka på balkongen, växt som tusan och den blommar fortfarande :love: gissar det blir dags ta in den om någon vecka eller två dock.

Kanske en udda fundering men kan man ha kaprifol inomhus över vintern? 🤔
 
Såatte... jag körde upp särbons Honda i måndags och följde med honom ner igår (i lilla Cittran). På vägen upp "råkade" jag passera Bollnäs... och Mobackes hade 70% på rosorna :angel:

_20221003_162511.JPG


Särbon suckade när jag kom upp och undrade hur f-n vi skulle få in dem i Cittran... men det gick :rofl:
 
Vilka rosor fick följa med hem @athena_arabians ? :)
Här fick en Empress Josephine följa med hem för någon vecka sedan, ett impulsköp på rea som jag hoppas vill trivas här.

Två jumboplantor (399kr ordinarie pris!), Salet och Mme Boll (remonterande muscosa resp portland) samt två Pergolese (portland) och en Felicite Parmentier (alba).

Salet är bland mina absoluta favoriter, lättskött och med en helt magisk doft :heart
 
Här blommar det fortfarande mer än vad jag kunnat gissa men tagetesen dränkte sig :D
:nailbiting:

Är fortfarande mitt i att ta fröer från de få plantor jag har. Kul att lära sig nya saker även om jag fortfarande inte förstår vissa frön eller ja mer vad som är fröet :P
Mest tomater med metoden att låta frön stå i en burk med lite vatten några dagar, har nog redan förstört en sil men lär ha frön i mängder då det redan nu är många på tork. Speciellt 100/1000:laugh:
 
I mitten av juli fick jag åtta ynkliga plantor squash som låg efter i utvecklingen. Några dog efter att jag planterat ut dem men idag kunde jag skörda två squash.
IMG_20221006_163101_273.jpg


Sen har jag bekämpat jättebalsaminen idag som på något sätt tagit sig in på min mark.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 873
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 241
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp