Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
3B9BE2AB-F5F9-4432-AB3D-3730D887F639.jpeg

Det blev till att skörda dahlior idag som brutits i regnstormarna inatt 🌸
 
Jag lyckades (om den nu överlever) gräva fram en Mahonia - i mitten - från en helt hopplös plats under bakom komposten

Nu hoppas jag den tar sig å växer upp så den kan dölja den fula väggen ihop med Canna Indica-plantan till vänster. Till höger är det Granatäpple 🙃
PSX_20221002_163519.jpg
 
Jag har hunnit lite i helgen! Tömt några skrikor, grävt upp hela dahliarabatten och packat knölarna, de vägde precis under 20 kg :laugh: jag har bestämt att jag ska ha 10-12 stycken nästa år, istället för cirka 35. Önska mig lycka till! 🤪 Jag har rensat en del i köksträdgården också. Och fått undan lite trädgårdsmöbler. Nästa helg planterar jag tulpaner!
 
Jag har hunnit lite i helgen! Tömt några skrikor, grävt upp hela dahliarabatten och packat knölarna, de vägde precis under 20 kg :laugh: jag har bestämt att jag ska ha 10-12 stycken nästa år, istället för cirka 35. Önska mig lycka till! 🤪 Jag har rensat en del i köksträdgården också. Och fått undan lite trädgårdsmöbler. Nästa helg planterar jag tulpaner!
Vad har du tömt sa du :confused:
 
En till lökfundering:

alla ni som köper massor med lökar, köper ni lika mycket varje år? Drunknar ni inte snart i blommor då? 😅 Eller är det en del sorter som inte kommer tillbaka?
 
Jag försöker ta mig samman och gå ut i det vackra vädret och gräva upp - mer -murgröna. Är så less på eländet. Känns som det aldrig kommer att ta slut. Jag har bokstavligen kört iväg BUSSLASTER med det vi ryckt och grävt upp så här långt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 873
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 241
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp