Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur noga behöver man vara med planteringsavståndet som står på påsen när man sätter lökar?

Har en rabatt där det redan finns lökar som jag vill ska komma upp igen. Men skulle gärna komplettera och förtäta med lite nytt :)
 
Projekt "rosbåge" etapp 3. Har planterat tre jasminer (1+2) brevid rosorna.

PSX_20221001_192401.jpg
Har flyttat kärleksört till den högra sidan och har planterat en vinterhärdig salvia lite bakom högerkanten. Höger sida har större utrymme bakom bågen 🤪

Hoppas Jasminerna överlever. Tekniskt sett så ska det inte vara någon fara men det kan ju slå till å bli snorkallt 🤐
 
Projekt "rosbåge" etapp 3. Har planterat tre jasminer (1+2) brevid rosorna.

Visa bifogad fil 101954Har flyttat kärleksört till den högra sidan och har planterat en vinterhärdig salvia lite bakom högerkanten. Höger sida har större utrymme bakom bågen 🤪

Hoppas Jasminerna överlever. Tekniskt sett så ska det inte vara någon fara men det kan ju slå till å bli snorkallt 🤐
Vad fint! 👏👏👏
 
Projekt "rosbåge" etapp 3. Har planterat tre jasminer (1+2) brevid rosorna.

Visa bifogad fil 101954Har flyttat kärleksört till den högra sidan och har planterat en vinterhärdig salvia lite bakom högerkanten. Höger sida har större utrymme bakom bågen 🤪

Hoppas Jasminerna överlever. Tekniskt sett så ska det inte vara någon fara men det kan ju slå till å bli snorkallt 🤐
Oj så fint och mysigt!!
 
Jag har grävt ner tulpaner och sista rosen idag. Sen har jag tänkt göra några löklasagner men det får vänta litegrann.

Nu har jag bara två krukor med prydnadsgräs kvar att gräva ner men jag vet inte riktigt vart jag ska ha dom. Funderar på att sätta dom i rabatten för sommarblommor så länge så kan jag flytta dom till våren om jag vet mer då 😁
 
Jag har grävt ner tulpaner och sista rosen idag. Sen har jag tänkt göra några löklasagner men det får vänta litegrann.

Nu har jag bara två krukor med prydnadsgräs kvar att gräva ner men jag vet inte riktigt vart jag ska ha dom. Funderar på att sätta dom i rabatten för sommarblommor så länge så kan jag flytta dom till våren om jag vet mer då 😁
Vad är en löklasagne? 🤔
 
Min största lökbeställning har inte kommit än. Som tur är... Måste trimma ytan där de ska grävas ner först annars blir det orimligt jobbigt att få ner dem i marken. Måste ta mig samman och börja med höstsysslorna snart. Inte bara fylla frölagret och tänka på hur fantastiskt det ska bli nästa år :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 873
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 241
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp