Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Scata Min spetskål är angripen av gröna larver! Blir nog ingen kål här tyvärr. Hoppas dina klarar sig bättre! Min har ju inte varit innätad heller.
Hua! Ja jag hade inte så stort hopp men fick den av svärmor så den fick klara sig bäst den kunde i jordgubbslådan. Kanske satsar på mer kål (och nät!) nästa år!Kål är ett jäkla meck. Jag täcker med kålnät direkt men ibland räcker inte ens det om bladen rör vid nätet - då lägger de jäklarna ägg precis där.
Blir ohemula mängder rödvinbär i år, så nu ligger 6 kg av dem i majan
Nät är ett måste, jag har nät och har lite angrepp av kålmal men de är inte alls lika många eller glupska som kålfjärilen så kålen blir inte kaläten på samma vis.Hua! Ja jag hade inte så stort hopp men fick den av svärmor så den fick klara sig bäst den kunde i jordgubbslådan. Kanske satsar på mer kål (och nät!) nästa år!
Jag har kål på många ställen i trädgården och en pallkrage (det som är den egentliga kålodlingen) har skydd, så jag hoppas att få något kålhuvud i år@Scata Min spetskål är angripen av gröna larver! Blir nog ingen kål här tyvärr. Hoppas dina klarar sig bättre! Min har ju inte varit innätad heller.
Jag har kål på många ställen i trädgården och en pallkrage (det som är den egentliga kålodlingen) har skydd, så jag hoppas att få något kålhuvud i år
Men man vet aldrig...
Ugh, vill slakta varenda höna jag har. Här kämpar man med trädgården som ett jävla svin och så glömmer svärmor grinden öppen = mayhem. Nästan varenda lök uppriven, en gurkplanta har gått hädan och min isop har fått se döden i vitögat. Jävla as.
Vad beror det på?Jag fick fina kålhuvuden
Som sprack
Ja jag vet egentligen det. Men vi flyttade in i huset först efter midsommar så ”hann” ändå inte odla något, förutom den här enda spetskålen som vi fick då och jag pallade inte sätta upp nät för den enda men nästa år..!Nät är ett måste, jag har nät och har lite angrepp av kålmal men de är inte alls lika många eller glupska som kålfjärilen så kålen blir inte kaläten på samma vis.
De skjuter stock om jag har fattat rättVad beror det på?