Den som gör det kan få komma till mig, de kan få dem för 20 spänn istället!
Jag kan ha självplock för 10kr/st
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den som gör det kan få komma till mig, de kan få dem för 20 spänn istället!
Jag har vad jag tror är ett vildplommonträd. Åtminstone om det finns vildplommonträd i zon 3?
Frukterna är som små plommon, gul-orange-röda och söta. Storlek runt körsbärstomat. Massvis med frukt!
Fan jag hade över en skottkärra häromdagen skulle ha sålt det.
Visa bifogad fil 96574
Vem -alltså på riktigt VEM- lägger ut pengar för att plantera in brännässlor i sin trädgård?
Attans å här har jag dragit upp se få jag hittat. Skulle helt klart sålt dom ser jag.Jag kan ha självplock för 10kr/st
Och du får massa grönmassa från plantorna att mata bädden med, om inte annat. Dessutom tycker jag de borde hinna, de ger ju ända till första frosten.Jag fick ju åtta squashplantor för ett tag sedan. Jag satte dem i större krukor med koskit tills vidare, men nu har jag gjort i ordning en bädd av kartong och hö. Tänkte sätta dem där idag eller i morgon. Det får bli som det blir. Är ju liksom första augusti i morgon så det är verkligen i senaste laget men nästa år är bädden redo för andra växter.
Man köper små sättlökar som växer sig till stora lökarJag behöver lite instruktioner om hur man odlar lök.
Om jag sätter en lök, blir det en ny? Eller hur funkar det? För då känns det ju en smula omöjligt att få någon vinning av det?
Man köper frön och får en väldig massa små lökarJag behöver lite instruktioner om hur man odlar lök.
Om jag sätter en lök, blir det en ny? Eller hur funkar det? För då känns det ju en smula omöjligt att få någon vinning av det?
Man köper små sättlökar som växer sig till stora lökar
Man köper nytt utsäde varje år, eller så låter man en del lök gå i blom och spar frön.Som att köpa en liten pelargon som växer sig till en stor?
Året efter då? Om jag vill bli självförsörjande på lök tex. Måste jag hela tiden ha ett stort överskott så jag kan återplantera de små lökarna?
Man köper nytt utsäde varje år, eller så låter man en del lök gå i blom och spar frön.
Jag föredrar sättlök, så de hinner bli nån storlek på. Bor i zon 5.
Visa bifogad fil 96584
Tänk att naturen kan vara så vacker
Jättefin!Dagens gå bort bukett, så nöjd och glad för att kunna plocka fina blommor att ge bort värdinnan blev också glad
Visa bifogad fil 96630
Jag tycker att du har fel! Har en rabatt på typ 8m som börjar slå ut nu. Det är solklart det jag njuter mest av på sensommaren!Wow vad fin!
Jag har lite svårt annars för hypen som råder nu kring dahlior. Tycker oftast de är finare på kort (och närbild) än i verkligheten. Har en själv.