Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpte två blåbär på Jem och fix. Planen är att de ska stå utanför växthuset (som inte finns än). Ser framför mig hur fint det blir. Men i år får de bo i kruka. Undrar just om jag har några stora krukor kvar..
Det var via Klostra som säljer en del av deras sortiment.
Osäker men kanske dom låga i en ring och dom höga i en halvcirkel runt om. Beror lite på platsen dom ska vara medHur skulle ni plantera solroser om den ena sorten bli högre än den andra?
Jag velar mellan att sätta i en ring och ha de höga i mitten och de längre som en ring utanför, eller sätta i rader där de högre är bakom.
De långa kommer bli gula och de lägre någon rödaktig färg.
Finns två platser, en är en öppen rabatt och den andra har gröna buskar runt om, eventuellt blir det solrosor på båda ställena. Inget bestämt än.Osäker men kanske dom låga i en ring och dom höga i en halvcirkel runt om. Beror lite på platsen dom ska vara med
Kanske så som du skrev först i den öppna rabatten och så som jag skrev i den andra lr nått annat ^^ kanske varannan om man orkar det vill se kul ut med.Finns två platser, en är en öppen rabatt och den andra har gröna buskar runt om, eventuellt blir det solrosor på båda ställena. Inget bestämt än.
Ja, det kan vara något. Får börja med att öppna påsarna och sortera ut fröerna. Tror inte alla fröer går att så på samma ställe ändå, så tanken är att ha på båda ställena.Kanske så som du skrev först i den öppna rabatten och så som jag skrev i den andra lr nått annat ^^ kanske varannan om man orkar det vill se kul ut med.
Går nog alldeles utmärkt så länge de inte varit fuktiga och ruttnat. Bästa sättet att förvara fröer länge är i frysen!Morotsfrön i påse som legat ute i minusgrader en hel vinter, går de att så eller har de förfrusit?
Hur vet man om de har ruttnat?Går nog alldeles utmärkt så länge de inte varit fuktiga och ruttnat. Bästa sättet att förvara fröer länge är i frysen!
Du kan kolla grobarheten på dem genom att lägga några frön i fuktigt hushållspapper som sedan stoppas in i en plastpåse. Är fröna fräscha kommer de gro där.Hur vet man om de har ruttnat?
Jag har kul med någon sorts tetris-odling på balkongen, sätter blomlådorna på olika höjder för att maxa, fick hit en blomsterstege idag som poff, bara fylldes upp av plantor som väntade på. Fick frö på posten till perenn ruccola, sköldsyra och bronsfänkål som jag sådde inne i pluggbrätte liksom tagetes, sommarrudbeckia, kinesisk vitlök och dill. Det blir mest bladgrönt, sommarblommor och kryddörter i år. Min mattram hade kommit upp vid huset, så den fick följa med till balkongen i en liten hink, men sedan är det nog tusan stopp.
Jag har kul med någon sorts tetris-odling på balkongen, sätter blomlådorna på olika höjder för att maxa, fick hit en blomsterstege idag som poff, bara fylldes upp av plantor som väntade på. Fick frö på posten till perenn ruccola, sköldsyra och bronsfänkål som jag sådde inne i pluggbrätte liksom tagetes, sommarrudbeckia, kinesisk vitlök och dill. Det blir mest bladgrönt, sommarblommor och kryddörter i år. Min mattram hade kommit upp vid huset, så den fick följa med till balkongen i en liten hink, men sedan är det nog tusan stopp.
Jag känner att en bild på din balkong om någon månad vore väldigt intressant!
Vad roligt med perenn ruccola, var det svårt att få tag i? Din balkong låter fantastisk.Jag har kul med någon sorts tetris-odling på balkongen, sätter blomlådorna på olika höjder för att maxa, fick hit en blomsterstege idag som poff, bara fylldes upp av plantor som väntade på. Fick frö på posten till perenn ruccola, sköldsyra och bronsfänkål som jag sådde inne i pluggbrätte liksom tagetes, sommarrudbeckia, kinesisk vitlök och dill. Det blir mest bladgrönt, sommarblommor och kryddörter i år. Min mattram hade kommit upp vid huset, så den fick följa med till balkongen i en liten hink, men sedan är det nog tusan stopp.
Weibulls hade till det facila priset 19 kr! Strandsenap tror jag den hette men det gick att googla på perenn ruccola.Vad roligt med perenn ruccola, var det svårt att få tag i? Din balkong låter fantastisk.
Ändå klok prioritering.Förra året kunde jag inte ha matgäster på hela sommaren, för det var över hundra plantor på 4,5 kvm balkong.