Jag behöver flytta en ros. Ska jag göra det nu innan jag beskär den, i samband med att jag beskär den eller efter jag beskurit den?
Ping @athena_arabians
Ping @athena_arabians
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver flytta en ros. Ska jag göra det nu innan jag beskär den, i samband med att jag beskär den eller efter jag beskurit den?
Ping @athena_arabians
Jag skulle beskära och flytta den i stort sett direkt efter det. Rosor ska helst vara ostörda en tid efter plantering för att rota sig i lugn och ro, så ska man göra något fix är det bättre att ta så mycket som möjligt i samma veva. Jag utgår iofs från mina egna rosor som alla är tåliga sorter, så det är inte säkert att det är universalt applicerbart.
Det är en Leonardo DaVinci som jag planterade för två år sedan, så den är fortfarande ganska liten.
Ping @athena_arabians
Det är en Leonardo DaVinci som jag planterade för två år sedan, så den är fortfarande ganska liten.
Visa bifogad fil 89929
Nä de tål inte frost. Men toppa dem en bit ner? Så blir de buskiga och får fler blommor.Hjälp! Mina zinnior har börjat få knoppar . Är säkert en månad kvar till de går att plantera ut. Någon som vet hur känsliga de är, dör de direkt av frost som dahlior? (Bor zon 1-2.)
Glömde lite bort att det finns blommor som heter solhatt, tänkte först 10 solhattar som i dom man har på huvudet sen kom jag på att jag var i trädgårdstråden ^^Skulle köpa halm till gubblandet- kom hem med 10 solhattar och 5 aklejor
Tur att du har en stor trädgårdJag skulle köpa penséer. Det var rea på perenner i handelsträdgården. Jag var helt chanslös!
Visa bifogad fil 90018
Var ska jag ha allt?