Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som varit lite uppgiven över snön känner mig bättre nu, har endast dm-tjockt lager snö på min odlingslottJag känner mig inte jättestressad med utplantering ännu
Visa bifogad fil 88952
Uppskattad snödjup, delvis 1,5 meter
Var står plantorna? Inomhus?And laaaaaast
Lyckas inte reda ut vad som hänt med mina växter, för nära lampa eller ohyra som inte syns? Ska omplantera idag men om de ändå kommer dö... Tomat, gurka och blommor. Svårt att få bild, mindre ljust i verkligheten.
Dusch och såpspray?
Ja och under växtlampa. Eller ja bara mittenbilden nu, de andra har fått flytta till fönster för några dagar sedan. Har lugnat ner mig lite hehe och kanske är det bara för att just dessa tomater är så små som det ser ut att vara illa? Är någon form av minisort. Några fula blad är jag van vid men just att hela plantorna såg så fula ut och att det även var flera olika sorter... Kan dock vara misskötsel så får nog snällt omplantera och utvärdera senareVar står plantorna? Inomhus?
Är det på de nedersta bladen?
Mina tomater ser typ likadana ut faktiskt
Oooh, det där måste jag kolla upp och tala om för grannen. Här finns också hundratals fladdermöss och jag älskar dem!Efter att ha sett en fröpåse med fladdermusblandning (!) insåg jag att jag knappt har doftande blommor, varken perenner eller sommarblommor. I fladdermuspåsen var det nämligen nattdoftande blommor som lockar till sig insekter som är nattaktiva, som fladdermössen i sin tur äter.
Problemet är åtgärdat, nu har jag köpt frö till lövkoja och trädgårdsnattviol. Båda är nya för mig! Jag har ju även blomstertobak men just sorten Lime green verkar inte ha enormt mycket doft.
Vi har alltid massor med fladdermöss så hoppas de kommer bli glada!
Ps. Naturskyddsföreningen delar just nu ut gratis fröpåsar med svenska ängsblommor på sin hemsida.