Har den redan slagit ut?Hittat typ tio olika rhododendron jag vill ha. Jag har visserligen stor trädgård men jag tror inte en rhododendronpark ryms..
Min magnolia är ledsen. Bladen skrumpnar ihop och blommorna blir bruna. Vad felas den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har den redan slagit ut?Hittat typ tio olika rhododendron jag vill ha. Jag har visserligen stor trädgård men jag tror inte en rhododendronpark ryms..
Min magnolia är ledsen. Bladen skrumpnar ihop och blommorna blir bruna. Vad felas den?
Vad gör man med fd rabatter som är helt igenvuxna med gräs mm? Just nu är jag ute efter kortsiktiga lösningar då det kan hända att huset byggs ut där om några år. I år skulle jag vilja ha lite random ängsblommor eller så, köpte någon mixpåse som jag hoppas ska funka. Men hur gör man lättast för att få det såbart här? Slita upp allt gräs först eller kan man bygga ovanpå? Visa bifogad fil 88003
Nä, det är knopparna som blir bruna. En blomma slog ut, resten verkar dö..Har den redan slagit ut?
Nej vad tråkigtTog mig i kragen och googlade. Det beror nog på att jag glömde den ute en natt..
Men neeej, så tråkigt!Visa bifogad fil 88155
I fredags blåste vårt ena tunnelväxthus bort och nästan alla mina vintersådder åkte i backen
Skrapade ihop det jag kunde och hoppas att något ska lyckas överleva. Så jäkla trist när man skött om dem och gullat med dem hela vintern och äntligen började se livstecken.
Åh nej! Hur hade ni fäst växthuset?Visa bifogad fil 88155
I fredags blåste vårt ena tunnelväxthus bort och nästan alla mina vintersådder åkte i backen
Skrapade ihop det jag kunde och hoppas att något ska lyckas överleva. Så jäkla trist när man skött om dem och gullat med dem hela vintern och äntligen började se livstecken.
Jag hade satt ner några pinnar runt växterna och sen lindat en fiberduk runt.Vi ska få en jättedipp i vädret här nu under ett par dygn och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Alla krukorna har ju stått ute dygnet runt i flera veckor nu och vi har haft frost... men blir det nedåt -5 vette sjutton. Det ska dessutom komma snö och då vet jag inte om det blir för tungt med lakan över dem
Nej du behöver ta bort hela angreppet, så hitta frisk stam.Misstänker att min ros har fått barkfläckssjukan och tänkte klippa bort dåliga grenar. Men ska jag gräva bort jord och klippa ner tills jag ser frisk stam? Eller räcker det att kapa strax före ovan jord?
Tack, då får jag gräva ner lite och se om jag kan hitta frisk stam.Nej du behöver ta bort hela angreppet, så hitta frisk stam.
Nej inte vad jag hört. Klippa bort och elda de smittade grenarna är det jag hört och testat.Tack, då får jag gräva ner lite och se om jag kan hitta frisk stam.
Vet du om det går att förebygga nytt angrepp med kumulus?
Jag har dessvärre ingen fiberduk, det hade annars varit ultimat. Jag hade tänkt beställa idag för leverans imorgon men jag har varit så omikring och nu är det för sent.Jag hade satt ner några pinnar runt växterna och sen lindat en fiberduk runt.
Det var både fastsatt med ”tältpinnar”, fastsurrrat i körsbärsträdet som står bredvid samt med stenplattor över ställning och duk nertill, men det blåste otroligt hårt i byarna och uppenbarligen räckte det inte. Vi ska sätta fast det med armeringsjärn när vi sätter fast duken igen.Åh nej! Hur hade ni fäst växthuset?
Det var både fastsatt med ”tältpinnar”, fastsurrrat i körsbärsträdet som står bredvid samt med stenplattor över ställning och duk nertill, men det blåste otroligt hårt i byarna och uppenbarligen räckte det inte. Vi ska sätta fast det med armeringsjärn när vi sätter fast duken igen.
Barnen på förskolan på andra sidan vägen där växthuset landade tyckte det hela var väldigt spännande så det gladde ju iaf någon
När vi köpte tunnelväxthus så kunde man köpa till stängselstolp att fästa dom i, jag skulle nog rekommendera det som minsta fästanordning. Jag tror inte att armeringsjärn kommer att hålla om det blåser ordentligt. Det bästa är såklart att bygga en sockel att fästa växthuset i.Det var både fastsatt med ”tältpinnar”, fastsurrrat i körsbärsträdet som står bredvid samt med stenplattor över ställning och duk nertill, men det blåste otroligt hårt i byarna och uppenbarligen räckte det inte. Vi ska sätta fast det med armeringsjärn när vi sätter fast duken igen.
Barnen på förskolan på andra sidan vägen där växthuset landade tyckte det hela var väldigt spännande så det gladde ju iaf någon
Ni behöver mer tyngd. Även med armeringsjärn kan det blåsa bort, eftersom duken kan gå sönder. Stenplattor är för lätta, använd riktiga, ordentliga stenar. Så tunga som ni orkar lyfta, och helt runt om!
När vi köpte tunnelväxthus så kunde man köpa till stängselstolp att fästa dom i, jag skulle nog rekommendera det som minsta fästanordning. Jag tror inte att armeringsjärn kommer att hålla om det blåser ordentligt. Det bästa är såklart att bygga en sockel att fästa växthuset i.