F
Fruentimber
Något äter upp bladen på mina sådder u växthuset . Jag måste ta reda på vem boven är.
Sätt ut en musfälla!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Något äter upp bladen på mina sådder u växthuset . Jag måste ta reda på vem boven är.
05-19. På kvällen stör belysningen TVn, annars hade den kunnat få vara igång lite längre.Mellan vilka tider har ni på er växtbelysning?
Mellan vilka tider har ni på er växtbelysning?
Det är ändå i tidigaste laget för gurka, så jag hade sått om.Visa bifogad fil 88203
Jag kanske glömde kolla till mina odlingar så dom har stått varmt och mörkt lite länge... kommer gurkorna bli nöjda om de får ljus nu eller bör jag sätta nya?
Det är en ätpinne nerstucken som stöd, så dom är rätt långa .
Det borde gå eftersom den får ved. Jag har endast provat med kryddsalvia och isop, men det är samma växttyp.Är det någon som vet om det går att sticklingsföröka stäppsalvia?
Visa bifogad fil 88203
Jag kanske glömde kolla till mina odlingar så dom har stått varmt och mörkt lite länge... kommer gurkorna bli nöjda om de får ljus nu eller bör jag sätta nya?
Det är en ätpinne nerstucken som stöd, så dom är rätt långa .
Sen funderar jag på jordgubbarna, hur stora kan man låta dom bli i dessa små krukor?
Eller rättare sagt när vet man att de vill sås om eller byta kruka (vad man nu säger)?
Visa bifogad fil 88205
Ah, det var en bra tumregel att hålla sig till.Krukorna ser ganska djupa ut, så jag hade låtit dem vuxit sig lite större i nuläget. När rötterna börjar leta sig ut genom botten på krukan är det ett gott tecken på att det är dags för omplantering.
Jag har potatis som har groddar på 20-30 cm . Brukar bli potatis av dom med .Jag har tydligen fått en leverans sättpotatis idag När jag beställde tidigare i vintras kändes vecka 13 långt fram och fullt rimligt för leverans. Glömde dock bort att jag bor i Västerbottens inland... Nåja, de hinner ju i alla fall få rejält med groddar innan snön har smält och tjälen har släppt
Tack, får bli så.Jag hade sått om.