Ok. Då verkar det finnas olika sorter med Cayenne i namnet. Svårt att veta vilken jag har då.Vi har en Cayenne long slim, men det kanske är samma? Annars verkar det finnas fler Cayennesorter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Då verkar det finnas olika sorter med Cayenne i namnet. Svårt att veta vilken jag har då.Vi har en Cayenne long slim, men det kanske är samma? Annars verkar det finnas fler Cayennesorter
"Cayenne long slim" finns, jag har just sått dessa fröer.Finns det en chilisort som heter 'Cayenne' eller är det 'De Cayenne' jag har?
Kan ett alternativ vara att fylla upp tunnor med hjälp av slang då räcker det väl ett par dagar?Hittade en påse sättlök i källaren. Undrar när jag köpte den och vad tanken var
Jag har tre pallkragar. En med perenna örter, en med växthus på och en till allt annat. Behöver nog ett par stycken till om allt ska få plats.
Såg att Jem&fix sålde små växthus för runt 4000. Är det värt? Eller bättre att samla ihop till ett stort direkt? Är det där med pengarna som styr just nu..
Den annan grej. Vi har ingen vattenutkastare utomhus utan får ta vatten i källaren och bära upp till baksidan. Är det svårt/dyrt att installera utkastare?
Mjo, men då behöver jag köpa väldigt lång slang.. Planen är att börja samla regnvatten också.Kan ett alternativ vara att fylla upp tunnor med hjälp av slang då räcker det väl ett par dagar?
Samlar du regnvatten brukar det räcka rätt långtMjo, men då behöver jag köpa väldigt lång slang.. Planen är att börja samla regnvatten också.
Det är ju den lilla detaljen med.Samlar du regnvatten brukar det räcka rätt långt
Jag samlar i ett helt gäng olika tunnor
Om det bara regnar förstås
Ja googla utkast stuprörDet är ju den lilla detaljen med.
Vi har inte fått igång nån samling än, vet inte hur vi ska göra rent praktiskt. Finns det nån uppfinning man kan sätta mitt på ett stuprör kanske?
Det är ju den lilla detaljen med.
Vi har inte fått igång nån samling än, vet inte hur vi ska göra rent praktiskt. Finns det nån uppfinning man kan sätta mitt på ett stuprör kanske?
Ja, sådana har vi också. De är smidiga. Vet att farfar har och de hade en stor tunna ståendes under. Bra vatten att vattna med.
Jag använder vattenslangen nästan enbart till plaskpoolen. Förutom när det varit riktigt torrt i längre perioder...eller "nån" lekt bort allt vatten. Tanken är att den gamla brunnens vatten ska kunna användas till trädgården, när vi lyckats laga pumpen.Samlar du regnvatten brukar det räcka rätt långt
Jag samlar i ett helt gäng olika tunnor
Om det bara regnar förstås
Nackdelen är att det lutar mot huset, så även om vi kapar och gör om kommer det rinna in mot huset..@sthu
Eller så kapar man av stupröret lagom högt för att en tunna ska få plats och hänger vintertid dit en ränna som leder ut vattnet från husväggen
Visa bifogad fil 86937
Nackdelen är att det lutar mot huset, så även om vi kapar och gör om kommer det rinna in mot huset..
Men det gör det väl även nu?Nackdelen är att det lutar mot huset, så även om vi kapar och gör om kommer det rinna in mot huset..
Om inte stuprören går ner i backen och sitter ihop med dränering därMen det gör det väl även nu?
Enkel lösning är längre ränna/rör, så att vattnet kommer en bit bort.