Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick en runda i trädgården ikväll efter dagens skurar och som tidigare gånger blir jag överraskad av mängden vinbärssnäckor :eek:
Det är hysteriska mängder! Slutade räkna vid 30talet och då bara runt schersminbusken.

Är det vanligt med så otroliga mängder? Gör dom någon skada (har svårt att tänka mej det men frågar ändå)?

Gick en runda i trädgården ikväll efter dagens skurar och som tidigare gånger blir jag överraskad av mängden vinbärssnäckor :eek:
Det är hysteriska mängder! Slutade räkna vid 30talet och då bara runt schersminbusken.

Är det vanligt med så otroliga mängder? Gör dom någon skada (har svårt att tänka mej det men frågar ändå)?
Hos mig gnager de på dahliorna och jordgubbarna. Dessutom slemmar de ner huset när de krälar upp för att vila eller vad de nu gör. Och så är de äckliga att trampa på. Har tänkt att jag ska plocka ihop dem i en hink och lämpa av dem i skogen, men det har inte blivit av.Tips: I Italien kan man sälja dem har jag hört.

Hos mig finns det lite, jag ser dem mest efter regn men jag har varit på platser där det fullkomligt kryllade av dem. Om man ska äta dem ska man plocka dem och mata med sallad ett par dygn och sedan svälta dem innan tillagning så slipper man grus i maten har jag läst.

Om jag inte vore så blödig och de är så få som jag ser här skulle jag garanterat plocka och koka. Sniglar i vitlökssmör är jättegott om de är bra tillagade. :d

Hos mig gnager de på dahliorna och jordgubbarna. Dessutom slemmar de ner huset när de krälar upp för att vila eller vad de nu gör. Och så är de äckliga att trampa på. Har tänkt att jag ska plocka ihop dem i en hink och lämpa av dem i skogen, men det har inte blivit av.Tips: I Italien kan man sälja dem har jag hört.

Har inte märkt av att de gett sig på något av värde iaf. Och de tar sig inte i närheten av huset heller, slemmar mest ner på vägen utanför.
Trampar på dom gör jag emellanåt, det finns liksom ingenstans att sätta fötterna. Det gör lika ont i mej varje gång så plocka för att äta är tyvärr uteslutet. Trots att jag tycker det är väldigt gott!

Japp, precis sånna!

Gått bananer på mina bärbuskar. Det syns knappt att jag varit där så jag tar nog och klipper lite till. Hittade en stor fin svart vinbärsbuske utanför stallet, väl dold bland brännässlorna. Den ska rensas fram idag och inspekteras.
Är så odlingssugen! Men det är väl inte säsong att plantera nånting nu. Till hösten ska jag sätta ringblommor i ett hörn av trädgården tänkte jag. Har säkert fler blommor som lämpar sig för höstsådd. Dags att inventera frösamlingen!

Gått bananer på mina bärbuskar. Det syns knappt att jag varit där så jag tar nog och klipper lite till. Hittade en stor fin svart vinbärsbuske utanför stallet, väl dold bland brännässlorna. Den ska rensas fram idag och inspekteras.
Är så odlingssugen! Men det är väl inte säsong att plantera nånting nu. Till hösten ska jag sätta ringblommor i ett hörn av trädgården tänkte jag. Har säkert fler blommor som lämpar sig för höstsådd. Dags att inventera frösamlingen!
Jodå, det finns massor att så nu och senare! :up:

Så grönsaker i juli

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg