Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch då, det behövs väl inte :p Du vet väl att ingen kommer ihåg en fegis? :D
Exakt, i den här tråden ska det inte vara någon eftertanke utan har köper man varesig man har råd eller nånstans att plantera det! :rage:

Själv planterade jag faktiskt två nya bäddar igår, måste skynda mig innan min gödselhög bara blir ett berg av ogräs! :nailbiting: Behöver göra fler bäddar att så i, men vet inte riktigt var jag ska anlägga dem på mina 3000 kvm. :confused:

Och jag tappade luften så jag har en helt tom pall och en stor murar hink med koskit kvar som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.
Funderar på om jag ska flytta ut alla tomater o så får det bära eller brista.

Hörni, vad kan jag fröså ikväll i köksträdgården som kan tänkas ge mig åtminstone en liten skörd framöver? Är det för varmt för rädisor och spenat nu? Sallad? Morötter?

Helt uppgiven om vår sallad :banghead: rädisorna i krukan växer och frodas så det är nog definitivt något fel på jorden. Pappa brukar konstgödsla (är det väl, de där blåa kornen?) varje höst men det räcker tydligen inte längre. Ogräset växer och frodas glatt dock :meh:

Isåfall jag kan informera att vi har lyckats med det :cool:
Det var dock inte med mening :arghh: De svarta frodas glatt och har vuxit sig rejäla. Men de röda har sett väldigt konstiga ut, bladen är borta! Som om de blivit borttuggade men det är bara just på den och lite grann på de krusbärsgrenar som sträckt sig mot den. Krusbären överlever dock och har andra sidan kvar. Men de röda är jättekonstiga och har verkat anstränga sig för att sätta bär men gett upp pga inga blad.
Pappa köpte en ny i år dock (eller är bägge nya ... är osäker) plus en hallonbuske (:love:) så får vi se vad de säger nästa år. :cautious:

Dumma dumma mig! Ni skulle bara veta hur det där jordfrästa landet ser ut :banghead:
Fullt med betesgräs och stora vassa tistlar,hur tusan ska mina hallon kunna växa i det och vem tänker rensa det åt mig :confused:

Så jäkla fint! :love:

Tack, eller nåt. Maken har ju gjort det mesta av jobbet. Himla praktiskt med en som både är snickare, elektriker (och fotograf). Problem är mer roliga utmaningar än just problem.

Däremot vet han inget om odling, men håller på att (tvångsmatas) med info. Idag har vi invigt växthusbygget med vin och pyttipanna med kantareller och egen färskpotatis . Lyx.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix