Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag som tycker om praktlysing :o Det kanske beror på att jag inte har någon i och för sig. Men jag tänker nog skaffa om den tar över där kirskålen är, så... VÄLKOMMEN praktlysing!

Hoppar in i slutet av tråden och jag har en hel rabatt med den som tydligen heter praktlysing och vi gillar den och aldrig sett som "ogräs".
I den rabatten där vi har den kommer först gullvivor, tulpaner, påskliljor och lite pärlhyacinter och när de är klara fyller praktlysing ut. Men vi har den bara där och ingen annanstans.

Nu har mina tomater kommit ut i en odlingslåda. Inte en dag för tidigt. :o

Myrorna verkar inte bry sig ett jota om mina fleguftningsförsök :( hela bifaråträdet håller på att dö nu :arghh:

ständigt nya roliga överraskningar i den här gamla trädgården. Hittar något varje år trots att jag bott här sedan våren -12.

Nu har jag identifierat backvial i en rabatt vid gästhuset. Den var INTE där för två år sedan. Förra åren kom något litet jag inte kunde identifiera. I år har den kaxat upp sig så den gick att känna igen.

Oooops.
aprilmaj har kirskål så därför tordes jag skriva så.

Jag har sannolikt ingen kirskålsfri lysing.

Intresserad ändå?
Jag kan ta med mig. Nemas problemas.
Tack båda! :bow:
I första hand vill jag gärna ha @Magianas praktlysing (no offence @tanten ;)).

Men om det av någon anledning inte går så tar jag gärna från dig @tanten ändå - trots kirsen :o. Jag har kirskål hemma men det är en såpass begränsad yta att jag håller på att få bukt med den :cautious: så därför blir din praktlysning ett andrahandsval ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 200
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka