Det skojiga med jordgubbsplantor är att de förökar sig hysteriskt.
jag köpte för en massa år sedan en sexpack på Granngården. De planterades hemma hos en kompis där jag lånade jord. Därfrån flyttade jag ett gäng när jag köpte huset. Återlämnade ett tjugotal till kompisen för ett par år sedan. Här hamnade plantorna i en pallkrage men den har jag fått lyfta undan eftersom den blev svårrensad när plantorna blev för stora. I våras slängde jag säkert ett tjog småplantor när jag vårstädade landen.
Varning för invasiva växter?
ÄLSKAR mina jordgubbsplantor...
Det vita är alltså blommor och åter blommor på mina plantor... Och då är en del utblommade och man ser antydan till kart...
Min klematis och en av mina utplanterade plocksallader (köpt på Lidl eller nåt, ni vet en sån man köper å gör av med men som sagt som jag planterat ut) Har plockat blad från den ca 5-6 ggr men den kommer bara hela tiden ...
Och sen min "örtträdgård" Med Salvia, oregano, timjan, basilika (som börjar se väldigt ledsna ut av nån anledning) och 2 st körsbärstomater från Ikea...
Det får bli mer sen nästa år eller nåt... För nu börjar de bli sent att sätta nya saker...
Ska flytta mina hallon från baksidan till framsidan sen så jag får plats med mer saker på baksidan =)