Misstänker att vi finns inte alltför långt ifrån varandra :-D2mm här med men ska komma 11 på fredag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Misstänker att vi finns inte alltför långt ifrån varandra :-D2mm här med men ska komma 11 på fredag.
Troligtvis inteMisstänker att vi finns inte alltför långt ifrån varandra :-D
Aha, då var det ändå en bit - jag finns på sydkusten.Troligtvis inte
Bor i en by utanför Landskrona
Friskt vågat är hälften vunnet! Jag har blivit lat på gamla dar och har slutat bära plantor ut och in. Jag planterar och drar fiberduk över. Fungerar i 99% av fallen.Avhärdning - vad är det för trams...
Recept tack!Här är dagens resultat:
Älskar att det börjas på allvar nu.
Egen babyspenat i kvällens sallad. Mums.
Nät har jag sett både på öob, rusta och granngården.Nu har jag bott i min lgh i 1,5 månad ungefär...
Så här har jag lite saker jag har
Min "kryddhylla" Myntan hann nästan dö men ser nu ut att ha "klarat sej"
Här behöver jag lite hjälp... Mina jordgubbar behöver nog ett "nät" så inte fåglarna äter upp dom ..
Var hittar jag de ?
Sen ska jag flytta den här stackars Pionen och sätta rabarber där i stället
Är helt imponerad över hur många jordgubbsblommor det är ... MEN kommer göra om ytan senare då de nu är KAOS i jordgubbslandet...
Tror 5+ och regn är snällare än att som jag, ställa dom mot en södervägg i full sol hela dagen med 25+ som jag gjorde med mina. Alternativt provplanterar dahlior precis innan ett par hårda frostnätter (de ska visst inte klara det men de skjuter nya skott så snällt nu). Sammanfattningsvis: det kommer säkert gå utmärkt för dina växter.Bära eller brista
Igår var jag tvungen att skola om mina plantor som växt upp på köksbänken, det blev v ä l d i g t många krukor...
Så nu när bänken är proppfull så hade jag inget annat val än att sätta ut massor av småplantor - och i morse var det +5 och ösregn
Avhärdning - vad är det för trams...
Recept tack!
önskar ni kunde känna doften av mitt ollon som blommar för fullt. Fullständigt ljuvligt!
Man ska ju bara skörda fram till midsommar ungefär. Sedan ska plantorna återhämta sig och oxalsyrehalten blir för hög har jag fått lära mig. Men till midsommar borde vi ju ha jordgubbar, så det blir nog bra.
Hann precis starta en bröddeg så ringde maken och nu är de på väg hem igen... Med svärmor och de vill ha kaffe (jag också iofs). Slut på lugnet alltså.
Saftautomat vet jag inte ens vad det är men en saftmaja har jag .Jag körde enligt Wecks recept. Skär rabarbern i små bitar (oskalad men tvättad), blanchera 30-60 sekunder. Blanda med socker, 200-250 gram socker per kg rabarber, i saftautomaten (om man har en sådan). Jag tog i lite, lite vanillinsocker också (8 g på 4,8 kg för att vara exakt) för det tycker jag blir gott. Kör ca 75 minuter. Fyll i rena flaskor. Klart.